Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Kickstarter Projekt - FriendPeeker Quiz App

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2014-11-12, 14:05 #21
Logotyp24 Logotyp24 är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Dec 2013
Flitig postare

Citat:
Ursprungligen postat av yakuzaemme Visa inlägg
När du ber folk skänka sina egna pengar till ett projekt så tycker jag man har all rätt att ge kritik, förslag och ha sina funderingar.

Sen förstår jag personligen inte grejjen med ett Kickstarter som detta. Att ta ett lån på 50.000 är inga svårigheter alls, så om jag var du och verkligen trodde på idén och att det blir bra avkastning skulle jag ta ett lån, speciellt om du redan, som du säger, är nöjd med design och att den är 100% buggfri och ditt mål är 4 miljoner användare etc etc etc.
Då man dubblar sina pengar om man känner för att hjälpa till så är det inte så mycket skänka. Sen är väl 50.000 minsta målet, jag säger inte att mitt mål är 4 miljoner användare, det jag säger i texten är att det är 4 miljoner personer som spelar denna typ av quiz och det finns en möjlighet att marknadsföra sig till dessa personer.

/Simon
Logotyp24 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-11-12, 18:32 #22
Alexs avatar
Alex Alex är inte uppkopplad
Administratör

Reg.datum: Sep 2004
Alex Alex är inte uppkopplad
Administratör
Alexs avatar

Reg.datum: Sep 2004
Tänker du ta åt dig av kritiken eller ska jag låsa tråden? Om du lägger en tråd i feedback så ber du om feedback. Om du lägger den någon annanstans så är det egenreklam, och då tar vi bort den.

Du skriver;
"Ever wanted to find out what your friends really think bout you? Now you can! The popular Quiz with over 4,000,000+ unique users".

I denna tråden förtydligar du att din app inte har 4 miljoner+ användare. Men det är uppfattningen man får på Kickstarter.

Deras regler (https://www.kickstarter.com/rules) säger:
"Projects must be honest and clearly presented."

...

Du skriver:
"Betala 5 KR få 10 KR"

Deras regler säger:
"Projects can’t fundraise for charity, offer financial incentives, or involve prohibited items.".
(Nu gör ju inte ditt projekt det direkt, men du erbjuder ett financiellt incitament här.)

...

Det känns som en jättestor scam, och att du bara är ute efter att luras. Ingen bra känsla. Den känslan förstärks när du gång på gång inte tar emot kritiken och avfärdar vad duktiga medlemmar har att komma med. Engelskan är bedrövlig och ser ut att komma direkt från en Google Translate.

Är det du som har byggt appen? Enligt tidigare screenshots så verkar det som att du har anlitat en byrå i Indien?
http://i.imgur.com/ViFNaCR.png

Enda anledningen till att jag funderar är för att du i din text ibland skriver "vi" och ibland "jag". Det är svårt att bilda sig en uppfattning vem det är man ska backa egentligen.

Vad skiljer sig denna appen ifrån appar som Tinder och Badoo?
Alex är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-11-12, 19:14 #23
Piraten Piraten är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Nov 2003
Piraten Piraten är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Nov 2003
För att sammanfatta tråden lite:
Appen är apful, anlita en designer.
Texten på kickstarter verkar vara skrivet av din indiske designer.

Gör om gör rätt.
Piraten är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-11-12, 19:20 #24
Flitig postare

Flitig postare

Citat:
Ursprungligen postat av Alex Visa inlägg
Tänker du ta åt dig av kritiken eller ska jag låsa tråden? Om du lägger en tråd i feedback så ber du om feedback. Om du lägger den någon annanstans så är det egenreklam, och då tar vi bort den.

Du skriver;
"Ever wanted to find out what your friends really think bout you? Now you can! The popular Quiz with over 4,000,000+ unique users".

I denna tråden förtydligar du att din app inte har 4 miljoner+ användare. Men det är uppfattningen man får på Kickstarter.

Deras regler (https://www.kickstarter.com/rules) säger:
"Projects must be honest and clearly presented."

...

Du skriver:
"Betala 5 KR få 10 KR"

Deras regler skriver:
"Projects can’t fundraise for charity, offer financial incentives, or involve prohibited items.".
(Nu gör ju inte ditt projekt det direkt, men du erbjuder ett financiellt incitament här.)

...

Det känns som en jättestor scam, och att du bara är ute efter att luras. Ingen bra känsla. Den känslan förstärks när du gång på gång inte tar emot kritiken och avfärdar vad duktiga medlemmar har att komma med. Engelskan är bedrövlig och ser ut att komma direkt från en Google Translate.

Är det du som har byggt appen? Enligt tidigare screenshots så verkar det som att du har anlitat en byrå i Indien?
http://i.imgur.com/ViFNaCR.png

Enda anledningen till att jag funderar är för att du i din text ibland skriver "vi" ibland "jag". Det är svårt att bilda sig en uppfattning vem det är man ska backa egentligen.

"It have taken 3 years to make this app perfect - 100 % bug free!"

Vad skiljer sig denna appen ifrån appar som Tinder och Badoo?
Så kan man tolka det ja, det jag menade när jag skrev den texten var att det är 4 miljoner personer som använder sig av denna typ av quiz. Vilket man kan läsa i informationstexten under.

Som jag skrev så visste jag inte om detta var rätt forum-kategori. Var antingen här eller off-topic. Var det inte rätt sektion så bad jag om att någon kunde flytta den till korrekt sektion.

Hur du får detta till "scam" förstår jag inte. Vad är det som är scam?

Hade jag bett om kritik på appen och relaterat så hade jag väl skrivit det i tråden. Det jag frågade efter var hjälp att få fart på kampanjen lite. Det kunde ni välja att göra det gratis eller få betalt för det. Sen vad har texten jag har skrivit på engelska med det att göra? Kan ta bort att jag betalar 10 kr för att få hjälp med detta om det stör dig så mycket. Sen förstår jag inte varför man hellre spenderar betydligt mer tid på att påpeka hur dåligt man tycker projektet/appen/texten istället för att spendera 2 minuter för att hjälpa till? För mycket begärt kanske.

Tinder och Badoo är dejting-appar. Så ser inte det relevanta när du jämför min quiz-app mot dessa två appar.

Sen att du ens lägger tid på att göra research om deras regler bara för att kritisera mig och min app ser jag inte det logiska i heller.
Oläst 2014-11-12, 19:22 #25
Flitig postare

Flitig postare

Citat:
Ursprungligen postat av Piraten Visa inlägg
För att sammanfatta tråden lite:
Appen är apful, anlita en designer.
Texten på kickstarter verkar vara skrivet av din indiske designer.

Gör om gör rätt.
Tackar för den, gå och lek med dina sjörövare kompisar nu.
Oläst 2014-11-12, 19:30 #26
Flitig postare

Flitig postare

Sen inget av det som skrivs i denna tråd är relevant till det jag frågade om i tråden och det känns mer som spam. Tycker ni det känns relevant och bra att fortsätta skriva som ni gör så kan du lika gärna ta bort denna tråd Alex då den inte gör någon nytta.
Oläst 2014-11-12, 21:02 #27
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
Citat:
Ursprungligen postat av Logotyp24 Visa inlägg
Sen inget av det som skrivs i denna tråd är relevant till det jag frågade om i tråden och det känns mer som spam. Tycker ni det känns relevant och bra att fortsätta skriva som ni gör så kan du lika gärna ta bort denna tråd Alex då den inte gör någon nytta.
Du resonerar väldigt märkligt. Ett par medlemmar har i tråden visserligen uttryckt sin kritik mycket klumpigt och borde tänka sig för lite innan de skriver något här på WN men du postade din tråd i feedback-avdelningen och har också fått just feedback. Det kan vara en god idé att lyssna och ta till dig av kritiken (som naturligtvis inte måste vara "sanningen" i samtliga fall) istället för att gång på gång bara hugga tillbaka.

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:29.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017