FAQ |
Kalender |
![]() |
#21 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
/Simon |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |||
|
||||
Administratör
|
Tänker du ta åt dig av kritiken eller ska jag låsa tråden? Om du lägger en tråd i feedback så ber du om feedback. Om du lägger den någon annanstans så är det egenreklam, och då tar vi bort den.
Du skriver; "Ever wanted to find out what your friends really think bout you? Now you can! The popular Quiz with over 4,000,000+ unique users". I denna tråden förtydligar du att din app inte har 4 miljoner+ användare. Men det är uppfattningen man får på Kickstarter. Deras regler (https://www.kickstarter.com/rules) säger: "Projects must be honest and clearly presented." ... Du skriver: "Betala 5 KR få 10 KR" Deras regler säger: "Projects can’t fundraise for charity, offer financial incentives, or involve prohibited items.". (Nu gör ju inte ditt projekt det direkt, men du erbjuder ett financiellt incitament här.) ... Det känns som en jättestor scam, och att du bara är ute efter att luras. Ingen bra känsla. Den känslan förstärks när du gång på gång inte tar emot kritiken och avfärdar vad duktiga medlemmar har att komma med. Engelskan är bedrövlig och ser ut att komma direkt från en Google Translate. Är det du som har byggt appen? Enligt tidigare screenshots så verkar det som att du har anlitat en byrå i Indien? http://i.imgur.com/ViFNaCR.png Enda anledningen till att jag funderar är för att du i din text ibland skriver "vi" och ibland "jag". Det är svårt att bilda sig en uppfattning vem det är man ska backa egentligen. Vad skiljer sig denna appen ifrån appar som Tinder och Badoo? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||
|
|||
Flitig postare
|
För att sammanfatta tråden lite:
Appen är apful, anlita en designer. Texten på kickstarter verkar vara skrivet av din indiske designer. Gör om gör rätt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Som jag skrev så visste jag inte om detta var rätt forum-kategori. Var antingen här eller off-topic. Var det inte rätt sektion så bad jag om att någon kunde flytta den till korrekt sektion. Hur du får detta till "scam" förstår jag inte. Vad är det som är scam? Hade jag bett om kritik på appen och relaterat så hade jag väl skrivit det i tråden. Det jag frågade efter var hjälp att få fart på kampanjen lite. Det kunde ni välja att göra det gratis eller få betalt för det. Sen vad har texten jag har skrivit på engelska med det att göra? Kan ta bort att jag betalar 10 kr för att få hjälp med detta om det stör dig så mycket. Sen förstår jag inte varför man hellre spenderar betydligt mer tid på att påpeka hur dåligt man tycker projektet/appen/texten istället för att spendera 2 minuter för att hjälpa till? För mycket begärt kanske. Tinder och Badoo är dejting-appar. Så ser inte det relevanta när du jämför min quiz-app mot dessa två appar. Sen att du ens lägger tid på att göra research om deras regler bara för att kritisera mig och min app ser jag inte det logiska i heller. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | ||
|
|||
Flitig postare
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Sen inget av det som skrivs i denna tråd är relevant till det jag frågade om i tråden och det känns mer som spam. Tycker ni det känns relevant och bra att fortsätta skriva som ni gör så kan du lika gärna ta bort denna tråd Alex då den inte gör någon nytta.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Du resonerar väldigt märkligt. Ett par medlemmar har i tråden visserligen uttryckt sin kritik mycket klumpigt och borde tänka sig för lite innan de skriver något här på WN men du postade din tråd i feedback-avdelningen och har också fått just feedback. Det kan vara en god idé att lyssna och ta till dig av kritiken (som naturligtvis inte måste vara "sanningen" i samtliga fall) istället för att gång på gång bara hugga tillbaka.
![]() |
Svara |
|
|