FAQ |
Kalender |
![]() |
#21 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Lite sent svar här....
Tyckte jag var rätt tydlig med att jag sa att detta är något som blir väldigt irriterande när man har fler domäner? Jag ville mest balansera diskussionen. Du lyfter Loopia till skyarna i många av inläggen och med problemen där tidigare så kändes "seghet" i laddning som en liten sak i relation till de tidigare kritiska problemen. Men igen - helheten är mycket viktig för oss - och i den helheten ingår självkart att det skall gå snabbt att lista domäner - som jag sa i mitt tidigare inlägg. Vi säger samma sak. Tycker fö också att Loopia är duktiga. Vi försöker ha en balans i våra prioriteringar. Vissa saker måste vi dra via våra leverantörer och tyvärr (som du många gånger påpekat) så är vi då beroende av deras situation och när de kan leverera. Vi ser förbättringar där generellt sett så tror det kommer vara mindre problem framöver och kvaliteten kommer höjas. Vi har sedan en möjlighet att göra mycket själva och för att vi måste invänta en förbättring innebär det inte att vi inte kör vidare med sådant vi kan förbättra. Så det du vill ha prioriterat hos oss är prioriterat men kan ta längre tid av olika anledningar. Vi sätter oss dock inte och rullar tummarna utan kör stenhårt på annat också. Det blir en balans som jag tycker tar oss sakta men säkert åt rätt håll för en stor bred massa av kunder i Sverige. För att vara tydlig - nedan är vårt beställningsformulär. Du loggar in där för att göra dina beställningar. Det fungerar och du kan välja och vraka i hur du gör sökningar. Inklusive begränsa på allt från toppdomän till kontinent. Allt läggs på ditt konto när du logga in där. Det du refererar till är det i kontrollpanelen som är väldigt basalt idag jämfört med vår formulär som du säkert vet. Vi kommer troligen behålla sökningen i kontrollpanelen - men för att vara övertydlig - det är här du skall göra dina beställningar så blir du av med de flesta av dina problem: https://www.citynetwork.se/bestall/ Du får gärna ge oss feedback om du tycker vi ens bör ha sökningen i kontrollpanelen framöver? Tror aldrig den kommer kunna ha den avanerade funktionaliteten vi har i beställningsformuläret. Ha en bra helg! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | ||||
|
|||||
Supermoderator
|
Citat:
![]() Citat:
Ni har numera möjlighet att utveckla egen funktionalitet inom Atomias kontrollpanel om jag förstod dig rätt? Det låter helt klart lovande i så fall och det var väl lite det jag misstänkte när Binero lanserade överlåtelse av domäner nyligen i sin kontrollpanel. Citat:
Det är ju inte jättekul att fylla i sina uppgifter varje gång istället för att bara kunna göra en beställning direkt i kontrollpanelen ![]() Citat:
![]() Jag kan väl kanske till viss del förstå om Atomia gärna vill leka Apple genom att låsa inne kunderna och marknadsföra ett enhetligt system där eventuella säkerhetsbrister i nästa led minimeras men är det verkligen så lyckat i längden? Jag skulle mycket hellre se ett flexibelt system där kunderna har betydligt större frihet.
Full-stack developer, free for smaller assignments Senast redigerad av tartareandesire den 2013-10-20 klockan 07:46 |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
En sådan flexibilitet får man bara om man som Loopia utvecklar sin egen kontrollpanel, jag är själv övertygad att det är den bästa vägen. Inte den lättaste och billigaste, men den bästa i det stora hela och i långa loppet, förutsatt att webbhotellet avser att växa under en längre tid.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() Du har fel när det gäller flexibiliteten. Atomia hade kunnat erbjuda ett flexibelt system om det hade utvecklats modulärt på ett bra sätt. Då hade de dels kunnat erbjuda flera olika alternativ själva och dels gett kunderna möjligheten att själva utveckla egna moduler.
![]() |
![]() |
#25 | |||
|
||||
|
Citat:
![]() Fast, även om Atomia hade gjorts flexibel så är det aldrig lyckat att vara i händerna på en leverantör, men du har ju också Levonlines kontrollpanel som dessutom stöder lastbalansering, vet dock inte hur bra den är. Sedan tycker jag inte det handlar om att vara ekonomiskt stark, räcker med att kunskapen på webbhotellet finns, vilket den ofta inte gör. Senast redigerad av Danielos den 2013-10-20 klockan 10:53 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | ||
|
|||
Medlem
|
CN har snygg panel men som andra redan har sagt så upplever jag den som seg och många felmeddelanden.
Jag slår ett slag för cPanel. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |||
|
||||
|
cpanel kan inte ersätta atomia eller annan liknande kontrollpanel för lastbalanserat system, cpanel är idag i praktiken en singelserver panel vilket en vacker dag kommer att försvinna. Det handlar inte bara om att ha en panel som är bra och snabb för användaren, det handlar även om vilken typ av plattform den ska hantera. Egentligen är ispconfig 3 som stöder php-fpm och nginx isf bättre än cpanel.
Senast redigerad av Danielos den 2013-10-22 klockan 22:43 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | ||
|
|||
Flitig postare
|
allt är relativt, men saken tillhör fortfarande Danielos man vill inte ge kunder 100% upptid när dom betalar en pizza i månaden. Att köra failover går fint via olika typer av virtualiseringar vilket är en enkel sak. Att lastdela last mellan flera fysiska noder med olika geografiskt uppsatta filsystem är något som kostar pengar och det är troligen inget något vill skänka dessa pizza prenumeranter med. Den enda som gör de idag är DU eftersom du talar så gott om din miljö att den har allt det där som krävs. Faktum är att en god vän till mig har testat Egensajt och han sa då att de var mer nere en uppe så vet inte alls riktigt hur din lastdelning / failover fungerar tyvärr..
Faktum vilket jag sagt förut är att du även kör ISPconfig men de har du även sagt att ni kör allt eget vilket jag inte riktigt håller med om de lilla jag såg. Men nu är detta cika 6 månader tillbaka. Men samtidigt då prata du om lastdelningar 100% upptid etc, men jag tycker inte alls de verkar stämma av de jag fått veta. Så egentligen ser man de i det perspektivet så skapar man bara mer jobb för sig själv en vad de gör nytta för sina pizza prenumeranter. Den dagen folk inser att IT kostar pengar för 100% tillgänglighet den dagen kommer marknaden se annorlunda ut. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |||
|
||||
|
Citat:
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |||
|
||||
|
Missade att svara på detta, vi har aldrig någonsin kört ispconfig eller någon annan köpt/gratis panel, utan alltid kört helt eget system.
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|