Citat:
Ursprungligen postat av dAEk
Kan du inte se vilka processer som är aktiva och hur mycket resurser de roffar åt sig? Det borde ge dig en första ledtråd. Nu har du ju ingen aning om det är databasen som är felkonfad, om det är webbservern, koden eller kanske lite av varje.
Såvitt jag vet bygger Joomla mycket på plugins från communityt men de är inte alltid så välskrivna. Har du testat att inaktivera några i taget och se om det blir nån skillnad?
Hade du byggt om allting från grunden eller har samma kod körts på en annan miljö? Det är mycket som inte framgår.
|
De som används har jag inaktiverat, men det hände inte speciellt mycket. Jag misstänker att det är servern som är fel, men jag vette tusan vad som är fel..
Jag kör med ehcp som kontrollpanel och tydligen har det varit strul med höga spikar, men jag tycker sidan är trögare när man är inloggad. Jag har testat köra memcach på sessionen och även fil samt inget, kör jag inget verkar sidan gå betydligt fortare, men tyvärr kan man inte göra speciellt mycket på sidan mer än svara på inlägg.
Hundserver: Jag kör med Sam Broadcaster (databas styrt)