FAQ |
Kalender |
![]() |
#21 | ||
|
|||
Medlem
|
Alt. något som byter utseende, typ 2 små bilder flippar 360 grader.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Hej alla!
Wow. Var ett tag sedan det blev någon uppdatering. Många orsaker finns såklart till det - men nu är sajten på G! Vi löste hoverfunktionen så att en kort information ges i det tomma fältet på det periodiska systemet. Inriktningen - hittills - är att ge en enkel och informativ upplysning av ämnet. Vad är Aluminium? Vad används det till? Och vad kostar det? Utifrån detta så kanske man kan fylla på mer med kemiska och fysikaliska egenskaper framöver. Kan detta fungera tror ni? Ska jag köra på en enkel stil och funktion eller är det bättre att skriva med så mycket information man kan om varje ämne? Tänkte att det kanske kan vara lite skoj med ett periodiskt system som inte bara fokuserar på kemitokar. ![]() Tacksam för ris och ros! http://periodiskasystemet.nu Mvh Magnus |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Jag är nu färdig.
Det vill säga; Jag har skapat 118 st unika sidor och skrivit egen text efter egna efterforskningar. Texterna är ganska korta men informativa. Tanken med sajten var och är att förklara snabbt och enkelt vad ett visst grundämne är för något. Vad är platina? Just sådana svar tänkte jag fokusera på. Och det verkar ha fungerat! Sajten rankar på första sidan på Google under söktermen "periodiska systemet". Jag har över 5,5 st sidvisningar/besök. Och jag börjar få en del trafik på long-tail. Jag vill verkligen passa på att tacka, och rekommendera, er killar & tjejer här på WN! Er feedback har varit oerhört konstruktiv. Både de som getts här i tråden och via Pm. Jag har också köpt den tekniska biten med css-kodning och design med kartan från en programmerare här på Wn. Så utan Wn så hade detta nog inte blivit så bra..! 1 år har gått sedan jag postade om feedback Det som har hänt och blivit av gällande önskemål och mina egna mål är:
Så återigen; Tack för all kritik, förslag och tips. Hoppas fler använder Wn.se i framtiden! Välkommen in på en titt! http://periodiskasystemet.nu |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Snyggt jobbat! Gillar det verkligen!
Ska man peka på något så är det väl kanske att man skulle önska en mobilversion ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |||
|
||||
Flitig postare
|
... mobilrenovering pågår över hela min portfölj. Mobil tar oss med storm!
![]() Men hur sjutton skulle jag kunna göra Periodiskasystemet.nu mobilanpassad/responsiv? Någon idé? Betalar gärna om någon har en lösning..! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Det enklaste och smidigaste är nog att bara ha en sökbar droplist med alla grundämnen. Det vill säga en helt annan mobilversion, att göra något vettigt av en stor grafisk presentation är annars väldigt svårt. Att göra själva presentationssidan responsiv borde inte vara några större bekymmer utöver det?
![]() |
![]() |
#27 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
Kartan ser ju hyffsad ut i liggande mobilupplösning, men sidan i det utförande blir nog inte godkänd/klassad som mobilvänlig av sökmotorerna. Mvh Magnus |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Du delar upp dem efter grupper:
http://www.infoplease.com/images/ESCI026PERTAB001.gif Sedan får man välja vad man är ute efter. Även så kan man söka på grundämnen, kan ju hända att man vet första bokstaven. Så både bokstavsordning och man kanske även vet atomnummer. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Nu har jag (tillsammans med en utvecklare från WN såklart) fått fram en mobil version av denna sida. Kartan över det periodiska systemet fick gå och gömma sig när upplösningen blir mobil.
Tycker den fungerar helt OK! Vad tycker ni? Mvh Magnus |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|