FAQ |
Kalender |
![]() |
#21 | ||
|
|||
Nykomling
|
Nu ligger se sidan uppe
![]() Ingen som har lite tips på vad jag kan göra för att med enkla knep optimera min sida lite bättre? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Något jag inte förstår är varför du inte väljer att göra sidan lite mer internationell, dvs skriva på engelska istället för svenska, dock är jag inte helt insatt i vad ditt mål med sidan är - om den ska generera intäkter genom adsense eller liknande. Nu vet jag att det egentligen inte spelar någon roll men jag hade gärna sett något annat tema, jag får halvdåliga vibbar av "standardteman" på Wordpress. Finns gott om professionella teman till Wordpress som skulle göra så din sida skulle se mer seriös ut - Men är tanken att du ska tjäna pengar genom adsense på sidan kan jag tipsa om ctr-theme (finns många liknande men jag använder mig av ctr-theme). |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||
|
|||
Nykomling
|
Vilken jävla skit ".nu" är ...
kolla hur svårt det var för .se att bli mer relevant än min .nu http://gserp.se/Search/ssangyong.se/ssangyong bara lägga ner svenska .nu adresser..? superbra sökoptimerad är den med.. http://www.sokmotorkonsult.se/verkty...t/1xCMIoA8Z.k_ ps. hur kan den redan ha pagerank 3? Senast redigerad av ost den 2012-10-31 klockan 12:39 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Det är väl inte så konstigt din sida rasar och den officiella hamnar högt?
Du har väl inget med varumärket Ssangyong i Sverige att göra så varför ens gnälla. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
Denna tråd har inget med varumärke att göra, den handlar om sökoptimering och google placering. Har du inget vettigare att bidra med så håll dig utanför tack. Senast redigerad av ost den 2012-10-31 klockan 14:28 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Det är väl klart sökmotorer försöker klassificera sidor de tror är officiella/varumärken osv och rankar dessa högre. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
Jag har själv ägt ssangyong .se och min blogg kunde lika gärna legat på denna .se url (blanda inte in vem som har rätt till domänen) jag släppte den frivilligt och har inte fått påtryckningar från ssangyong om den. Bestämde mig för att skaffa .nu bara några månader senare för att testa just sökoptimering på den vilket jag nu skriver om i tråden här. Sökmotorer kan väl inte veta om vilken sida som är officiell? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Med tanke på ditt tonfall mot folk som försöker hjälp dig ost så finns det ju ingen anledning att vara varken ödmjuk eller trevlig.
Du och din sida är kort sagt mycket sämre och mycket sämre optimerad än den sidan som ändå får anses vara den officiella. Vill du ha något matnyttigt, då kan du ju ta en titt här: http://www.majesticseo.com/reports/s...exDataSource=F vs. https://www.majesticseo.com/reports/...exDataSource=F Sen bör du inte lyssna på de som påstår att den enda vägen att gå är att skapa bra innehåll. För att ranka på söktermer som är enkla att monetärisera (dvs att du får bra betalt ber förmedlad kund utan att själv behöva leverera en tjänst/produkt) krävs det att du är skicklig på off-site seo, där allt handlar om länkar. Kan du dessutom skapa bra innehåll och bra UI/GUI (som kommer öka din konvertering), en bra webbplats kort sagt (vilket din inte är), kommer det sällan skada i längden. Senast redigerad av Oskar G den 2012-10-31 klockan 16:50 Anledning: Stavfel |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
I ditt fall är det ju en(av många) ganska stark signal att .se versionen är den officiella sajten för Sverige och inte en wordpress-blog under .nu Senast redigerad av WebboT den 2012-10-31 klockan 16:57 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
En signal, som i vart fall Google uppmärksammade tidigare, är kontaktuppgifter. På .se finns såväl telefon och e-postadress medan det verkar saknas helt på .nu. Inlänkar och aktivitet på sociala medier verkar också skilja, till fördel för .se.
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|