FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Citat:
![]()
Full-stack developer, free for smaller assignments Senast redigerad av tartareandesire den 2011-11-15 klockan 20:08 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Nu blir jag nyfiken. Går det dåligt för filmbolagen? Är det inte fortfarande vinster i miljardklassen?
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]()
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jag vet inte vilken roll Patrikweb haft i siten, om det bara är hosting så känns det lite vanskligt att bli åtalad för brott, det är ju som att ett hotell blir åtalat för medhjälp till mord när någon blir mördad i deras rum.
Om någon kört en tracker i Citycloud, skulle VD för Citynetwork bli åtalad för medhjälp då? Känns ju hyfsat osannolikt. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() Sedan kan sådana här insatser verka förebyggande och avskräckande. På så vis behöver inte alla mål resultera i dyra och långdragna rättegångar och det blir skonsammare för samtliga inblandade parter.
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Flitig postare
|
tartareandesire : Man får tycka vad man vill (fritt land =) . Men jag tycker Mord och våldtäkter är betydligt värre. Sen är jag medveten om att någon går illa åt. Men det är dom stora pamparna till skivbolag och filmbolag som lider. Dock är det artisterna som förlorar på de även om skivbolagen får in pengar för dom vill inte betala för musiken dom gör.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() Självklart tycker även jag att mord och våldtäkt är betydligt värre brott men det innebär fördenskull inte att man ska strunta i väskryckningar, bedrägerier och upphovsrättsbrott ![]() Att skydda företags äganderätt till sina produkter är en förutsättning för ett väl fungerande näringsliv vilket gynnar oss alla oavsett om vi är kunder eller producenter.
Full-stack developer, free for smaller assignments Senast redigerad av tartareandesire den 2011-11-15 klockan 20:27 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Vi får väl se vad det mynnar ut i, men risken är att om det går till åtal att man som hostingägare blir mycket mer restriktiv i vilka kunder man släpper in, och vilken kontroll man låter dom ha. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
att kalla åklaragaren för en sjuk idiot på ett forum lär inte hjälpa dig.
om det enda sättet du har varit inblandad på är att ditt företag har hostat sidan, känns det verkligen overkill med så många snutar |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|