FAQ |
Kalender |
![]() |
#21 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Lite konstigt och "oklart" att man måste ha Facebook som privatperson, känns inte särskilt säkert i den frågan.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Jag har provat iZettle och jag får säga att jag är riktigt imponerad av idéen, tekniken och det grafiska utseendet. Till en början så kommer det vara väldigt svårt att få okända personer att acceptera en betalning genom köparens mobiltelefon - eftersom iZettle är helt nytt, och att Svensson i allmänhet är rädda, men jag tror att det kommer mogna.
Dock så tror jag att det kommer bli suveränt att använda vid tillfällen där vänner saknar kontanter, och man skall göra upp om en betalning. Hoppas att det går bra för dem! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Jag tror inte iZettle i sig är nån större säkerhetsrisk, utan hela risken finns i appar som kommer utge sig för att vara iZettle. Du betalar 50kr för en småsak i nåns "iZettle" app och ditt kortnummer skickas raka vägen till ryssland... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Varför har de sin web-server i Ukraina?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jag gillar ideén till 100%.
Driver man exempelvis en webshop och sedan vill sälja sina produkter på mässor etc så måste iZettle vara kanon! Inga startkostnader, inga månadskostnader osv. Givetvis kan det finnas buggar, men det fanns det säkert även i tex babs maskiner oxå i början. Att det kan kännas konstigt i början håller jag med om, men vem säger att det är mer säkert att handla på ICA? För några år sedan så fick kassören i varuhandeln tillång till hela kortnumret. Och vem säger att kassörerna är helt lagliga. Om man vågar eller inte vågar betala via en iZettle har nog mer att göra med vem som säljer varan. Hoppas själv komma över en iZettle snart ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Vi har Facebok för ett par av företagen, men som sagt, privat är det otänkbart (tillför inte mig någonting). Fast företag krävdes visst inte Facebook.... Tanken bakom iZettle är dock mycket intressant. Varför skulle inte vem som helst kunan få ta betalt med kort, men är överföringen lika omedelbar som hos t.ex. PayPal? Eller kommer pengarna dagen efter?
![]() |
![]() |
#28 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Vad säger att terminalen på ditt favorit cafe inte är modifierad? Men visst, risken finns att de kommer fejkade iZettle som körs i en jailbreak iphone, man kanske inte skall använda kortet hos en del aktörer.
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Vad är det som hindrar en iPhone-utvecklare från att skapa en exakt kopia av appen som istället för att ta emot betalningar, sparar kortnumren i enheten?
Om folk börjar lita på appen så kan de lika väl lita på en exakt kopia av appen. Det finns ingenting som kan identifiera appen för en eventuell köpare. En phishing-app helt enkelt! EDIT: http://w2spconf.com/2011/papers/felt-mobilephishing.pdf Senast redigerad av Dimme den 2011-08-21 klockan 17:35 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
||