FAQ |
Kalender |
![]() |
#21 | ||
|
|||
Medlem
|
hemmahos.se
kaffekapslar.se |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
trött.se .
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
sensationwhite.se
resebyraregistret.se posterous.se kedjehus.se domanforslag.se volontarjobba.se halsotillskott.se millencolin.se |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Men vad jag förstår så är TS intresserad av att köpa svenska premium domäner som han kan lägga på hyllan - och förhoppningsvis några år senare - sälja av. Då är det ofta enkla domäner (IDN är en smaksak) med en högsökvolym, t.e.x hus.se. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jag ber om ursäkt 2cool4school. Vet inte vart jag fick idén från att du hade skapat tråden..
Tack, då förstår jag lite mer. Jag tror inte riktigt mitt domännamn är så attraktiv i sådana fall, även fast det är ett bra namn. Är tråd-skaparen intresserad av vad jag har att erbjuda så kan han gärna kontakta mig via pm i sådana fall. Men just nu tror jag kanske inte man kan få 10K för domännamnet.. Fast vem vet? ![]() Önskar Hejwn all lycka med sökandet efter det perfekta domännamnet! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | ||
|
|||
Nykomling
|
Finnes:
fargkungen.se fargkungen.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | ||
|
|||
Medlem
|
politisk.se
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
En annan väldigt viktig aspekt vid värdering av domäner är dess längd.
Men med domän handlar det ju mer om att hitta rätt köpare än med något annat eftersom varje namn är unikt. En trebokstavsdomän kan t.ex. vara väldigt mycket värt för ett företag som kan förkortas med de tre bokstäverna även om det inte bildar ett ord som någon söker på. Det är ju så klart väldigt svårt att förutsäga om man kan hitta "rätt" köpare och vad denne är villig att betala. Därför är det bara domäner med sökord som går att värdera på ett vettigt sätt och då går man mycket efter sökvolym. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Hej,
bärs.se - 1900 spänn (plus ev kostnader för överlåtande)
![]() |
Svara |
|
|