FAQ |
Kalender |
![]() |
#21 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Hej,
Jag köper enbart mac främst av dessa högst personliga anledningar: 1. Överlägsen bildskärm (iMac) för att jobba med grafisk design och kvalitet rakt igenom. 2. Mina / våra mac har nästan aldrig hårdvaruproblem eller virus. 3. De ser snygga ut på kontoret ;-)
![]() |
![]() |
#22 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Någon som sitter på lite rabatt hos apple store? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Sedan kan du bara hoppa av eller fortsätta om du valde en vettig kurs. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Hehe, jag studerar redan men mitt mecenat kort gick ut för någon vecka sedan fastän jag fortfarande studerar. Ska ringa csn och se vad som gäller.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag och min kollega bytte från PC (win7) till nya MBP 15" 2,2ghz för två veckor sedan. Varför vi bytte? Ingen aning, vi var väl helt enkelt less på windows och diverse problem som hade uppstått på sistone. Ingen av oss hade jobbat i OS X på "heltid" tidigare, dock var vi inte helt obekant mac. Ingen av oss har ångrat oss ännu, även om det är en ganska omfattande omställning i vissa lägen. Som t.ex bara att göra ett { eller | på tangentbordet tog ett tag att hitta
![]() Vi jobbar med webbutveckling/webbdesign. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Apple har en vinstmarginal på 30-40% på alla sina produkter medan andra tillverkare som Dell och HP oftast ligger omkring 3-10%. Så det är ju med andra ord inte bara kvalitet man betalar för, utan man betalar ungefär 20-30% extra bara för att få ett äpple på locket ![]() Jag håller mig till Dell och HPs business-modeller(Latitude, ProBook, EliteBook etc.). De ger bra bang for the buck och riktigt bra kvalitet(bättre än MB i de flesta fall) och prestanda. De väger dock i regel mer och är inte speciellt vackra, men vem bryr sig om hur de ser ut när man ska ha de i jobbet? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | ||
|
|||
Medlem
|
Time Machine är en stor fördel med OS X som man egentligen aldrig pratar om. Det är hur enkelt som helst och fungerar utmärkt!
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Jepp, och återställningen fungerar prima om du ominstallerar din burk.
Program och alla inställningar följer med. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|