FAQ |
Kalender |
Visa resultat för omröstning: Vad tycker du? | |||
Nöjd som det är, även om jag inte utnyttjar allt. |
![]() ![]() ![]() ![]() |
21 | 55.26% |
Vill ha mer flexibla webbhotell. |
![]() ![]() ![]() ![]() |
17 | 44.74% |
Antal röster: 38. Du får inte rösta i den här omröstningen |
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#21 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Så på slutet av dagen så handlar det om försäljningsmoral, för överförsäljning fungerar väldigt bra pga att gemene saknar kunskap och medvetenhet. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |
#24 | |||
|
||||
|
Citat:
Eftersom du även citerar: Citat:
Senast redigerad av Danielos den 2011-02-26 klockan 13:35 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |||
|
||||
|
Oversell är ett måste för att vara ekonomisk. Att sitta med en överkapacitet på dyr hårdvara (lagring och backup i första hand) fungerar inte, det blir dyrare för kund och för företaget. Däremot så är det ju så att ändras utnyttjandegraden så får man ju följa med med hårdvaran och jag har aldrig varit med om att slå i taket, varken i egna företaget eller på jobbet. Den som inte sysslar med någon form av oversell skulle jag vilja göra ett studiebesök hos.
Exempel: Räknar man ihop den sålda bandbredden hos en colocationleverantör och jämför med vad den faktiskt klarar av så vill jag påstå att det inte finns någon som skulle klara av att alla kunderna maxar samtidigt. Inget konstigt alls tycker jag. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |||
|
||||
|
Att syssla med oversell är att skapa sig falska fördelar mot sina konurrenter och de kunder som inte har kunskap eller medvetenhet lockas på ett oseriöst sätt.
Citat:
Vidare så drabbar oversell de seriösa kunderna som inte utnyttjar sina resurser, när de få som utnyttjar allt fullt och drar ner servern och skapar obalanserad generell belastning. De flesta företag som vill satsa på ett så seriöst hosting företag som möjligt, lägger inte sina sidor på ett hotell där allt är "utan gräns" eller nästan. Väl definierade gränser på resursutnyttjande värnar inte bara om alla kunder, utan gör även livet enklare för hosting företaget att planera tillväxt och löpande drift och underhåll. Citat:
Fast det är inte bandbredden idag som är flaskhalsen, det är onormalt utnyttjande på hårdvara, främst php processer. Utan att nämna några namn känner vi väl till vad oversell har skapat i seghet i systemet och problem med i/o prestanda i disksystemet. När man har sålt mer än vad man har i resurser, och alla generellt använder mer resurser än vad man har, vad gör man då? Slänger ut hälften av alla kunder eller säger att det ska bli bättre så småningom? Senast redigerad av Danielos den 2011-02-27 klockan 13:25 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Daniel, vilken verklighet lever du i? Vilka företag försöker inte lura sina kunder att de är bättre än konkurrenterna?
![]()
![]() |
![]() |
#28 | |||
|
||||
|
Citat:
De bästa företagen som verkligen är bäst, lär väl inte lura sina kunder, utan bara de som inte är så bra. Overselling är att luras, eftersom kapaciteten inte finns i verkligheten, att locka sina kunder på andra sätt än som har med verkligheten att göra är inte seriöst. Hosting marknaden tenderar att vara en gröt av företag med liknande tjänster, jag tror mer på att fler hosting företag borde nischa in sig på specifika kundgrupper, erbjuda bästa möjliga tjänster till denna kundgrupp och ta bra betalt för det. Om man som hosting företag erbjuder en helt unik tjänst, lär man väl kunna säga att man är bäst eftersom ingen annan erbjuder samma sak. Senast redigerad av Danielos den 2011-02-27 klockan 13:46 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Tycker du är betydligt mer negativ. Du försöker få de flesta webbhotell att framstå som oseriösa (till skillnad från dig självklart). De flesta kör med overselling idag, både i Sverige och utomlands. Gör man inte det så förlorar man många kunder som ser att andra erbjuder "mycket mer".
![]() |
![]() |
#30 | |||
|
||||
|
Citat:
Jag pratar ju om skillnaden mellan seriösa och oseriösa webbhotell, och i det lägga att jag skulle hävda att vårt webbhotell skulle vara det enda webbhotellet på den seriösa sidan, tycker du själv att ditt påstående är seriöst? Citat:
Senast redigerad av Danielos den 2011-02-27 klockan 17:36 Anledning: Revidering |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|