FAQ |
Kalender |
![]() |
#21 | |||
|
||||
VIP
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Man får ju ställa det i relation till antalet registrerade domäner också.
![]() |
![]() |
#23 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Att relativt få sajter har lyckats väl under .nu kan även bero på att de har kunnat registrerat samma domännamn under .se och sedan valt den senare som huvuddomän.
I slutändan så tror jag det är tjänsten som styr om det blir en lyckad satsning, inte om det är .se, .nu, .net eller .com som TLD. Man kan skapa en lyckad sajt/tjänst utan Googles hjälp. Att välja domännamn och TLD bara för att tillfredställa sökmotorn är inte en automatisk väg till framgång. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |||
|
||||
VIP
|
Håller med, absolut. Men hur många registrerade .nu domäner finns det idag då? .SE slog ju nyligen miljongränsen.. Enligt lite äldre statistik så hittade jag i alla fall att det finns 200 000 registrerade .nu domäner. I så fall är .se drygt 5 gånger större.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Så om du jämför "svenska .nu-sidor" och "Svenska .se-sidor" så tror jag inte att förhållandet är 1 till 5. Utan snarare 1 till 10. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Om både .se och .nu är lediga så registrerar man båda, men använder oftast .se. Om bara .nu är ledig vill man inte så gärna använda det namnet eftersom någon annan äger .se.
Jag tycker att .nu är framför allt bra i de fall man utnyttjar ordet "nu", som t.ex. skrivihop.nu, och i de fallen gör det ofta inget om .se är upptagen. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|