Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Viktigaste sökorden listas jag inte i google på!

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2006-08-15, 18:49 #21
echos avatar
echo echo är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 64
echo echo är inte uppkopplad
Medlem
echos avatar
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 64
Citat:
Originally posted by xsajt@Aug 15 2006, 18:38
hubert - Jo inlänkarna håller jag på att jobba med hela tiden och det som är bra med just denna sidan jag har är att flera använder det i sina bloggar har jag märkt och skriver mitt fotoalbum, fotoalbumet etc som länktext, antar att det är bra
Vad gäller titeltaggarna och description trodde jag det var bättre ju fler sidor det stod fotoalbum på så jag tänkte att de kan heta samma, kanske inte va så bra då.
Men ska jag t.ex ändra kontaktsidans titel till just kontaktsidan. Känns inte som det är det jag vill att folk ska hitta......min kontaktsida, när de söker på kontakt på google
Det viktigaste är att du inte har exakt samma title och description utan varierar texterna. Att jobba med samma nyckelord för flera sidor är inte alls fel, se t.ex.
http://www.linkbuildingblog.com/2006...ed_google.html
echo är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-08-15, 18:55 #22
xsajts avatar
xsajt xsajt är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 206
xsajt xsajt är inte uppkopplad
Medlem
xsajts avatar
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 206
ok, då börjar jag förstå. En fråga till, har det stor betydelse om man har med fotoalbum i domännamnet, exempelvis "fotoalbumonline.com". Det har jag kommit på senare att mitt sidnamn "fotobojan" inte är så bra egentligen kanske
xsajt är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-08-15, 19:15 #23
Yepp Yepp är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2003
Inlägg: 298
Yepp Yepp är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2003
Inlägg: 298
Det är självklart inte negativt att ha ett domännamn med nyckelorden inkluderat - men absolut inget måste. Ur ren sökmotorsynpunkt är det alltså självklart bra, men i det stora hela skulle jag vilja påstå att det mycket väl kan vara lika bra med ett "eget namn" - framförallt för att det är lättare att profilera sig, det är mer unikt och i vissa fall lättare att komma ihåg. Dessutom minskar risken för förväxling - framförallt med så klassiska ord som t.ex. fotoalbumonline.com - eller var det foto-albumonline, fotoalbum-online eller kanske onlinefotoalbum.com ...!? Ja, du förstår säkert.

Dessutom är det ju som bekant oftast väldigt svårt att hitta bra domäner med sådana ord som inte är upptagna. Mitt råd är att istället använda tid / pengar på egen utveckling och marknadsföring istället för domän.
T.ex. kelkoo (som kanske för övrigt inte är en överdrivet bra sida, endast ett exempel) har ju ett namn - som mig veterligen - inte alls relaterar till tjänsten!?

Keep on och jobba på dem tipsen du har fått.
Yepp är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-08-15, 19:27 #24
hubberts avatar
hubbert hubbert är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 1 885
hubbert hubbert är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
hubberts avatar
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 1 885
Citat:
Det viktigaste är att du inte har exakt samma title och description utan varierar texterna. Att jobba med samma nyckelord för flera sidor är inte alls fel, se t.ex.http://www.linkbuildingblog.com/2006...ed_google.html
Nej men det förutsätter att sidtexten innehåller och behandlar de nyckelord man sätter i titeln och description. Relavans är ett ledord i det här sammanhanget. Dessutom så bör man först se efter vad folk verkligen söker på före man bestämmer sig för vilka nyckelord som är väsentliga och skall pushas upp. Med fler sidor har man större möjligheter att få en bra rankning på fler nyckelord.
hubbert är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-08-15, 19:32 #25
xsajts avatar
xsajt xsajt är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 206
xsajt xsajt är inte uppkopplad
Medlem
xsajts avatar
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 206
Tack för svaret.....efter de du skre så behåller jag nog mitt domän. Gillar det trots allt när jag tänker efter. Får hoppas jag kan klättra upp på google med den hjälp jag fått.
En sista fråga:
Kan jag komma högre upp i google direkt nästan genom att bara ändra lite eller får man vänta tills nästa pagerank uppdatering infaller? Eller är det när den crawlar sidan som positionen i sökmotorn ändras? Kan det till och med vara så att nu när jag inte finns med på de sökord jag vill så har inte google tagit med mig ännu, helt plötsligt kanske jag ligger med på topp 10!? För jag har sett sidor med exempelvis pagerank 3 som ligger i topp å jag finns inte med alls med pagerank 4 <_<
xsajt är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-08-15, 20:03 #26
hubberts avatar
hubbert hubbert är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 1 885
hubbert hubbert är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
hubberts avatar
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 1 885
Du bör uppdatara sidan kontinuerligt några gånger per vecka till att börja med. Att invänta en PR-uppdatering är det ingen mening med. PR-rankningen är inte kopplad till placeringen i Google (ok indirekt, till en viss del då det delvis hänger på andra sidor som länkar till dig).
hubbert är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-08-16, 17:45 #27
Unispels avatar
Unispel Unispel är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2006
Inlägg: 196
Unispel Unispel är inte uppkopplad
Medlem
Unispels avatar
 
Reg.datum: Jun 2006
Inlägg: 196
Citat:
Originally posted by xsajt@Aug 15 2006, 16:48
unispel -> Du menar alltså att det kan hända at tjag klättrar i sökordningen bara genom att sidan blir äldre? Eller menar du att följden av att den varit ute längre ger mig fler inlänkar exempelvis och på det viset högre ranking?
Det jag menar är att google naturligtvis släpar efter en hel del och snappar inte upp alla inlänkar eller förändringar på undersidor omedelbart. De förändringar du gör idag slår först igenom långt senare.
Unispel är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-08-17, 00:38 #28
freakaliss avatar
freakalis freakalis är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 224
freakalis freakalis är inte uppkopplad
Medlem
freakaliss avatar
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 224
Xsajt din gamla räv. Se till att skaffa lite inlänkar med Fotoalbum i ankartexten


Ett tips är att se över strukturen på sidan. Du skulle kunna lägga alla dina javascript i en .js fil som du inkluderar istället. Försök använda så lite inline css som möjligt utan lägg även det i en fil som du inkluderar etc.

Vore även bra om du kunde få sidan validerad enligt någon w3c standard ( http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%...fotobojan.se%2F )
Nu saknas till och med doctype ( kanske inte gör något i sökmotorsyfte? Men det kan vara bra för användarna ).

Bra tjänst förövrigt.
freakalis är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-08-17, 17:13 #29
xsajts avatar
xsajt xsajt är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 206
xsajt xsajt är inte uppkopplad
Medlem
xsajts avatar
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 206
hehe, freakalis din lille mupp.
Koa snyggt är intedirekt min grej men det kanske man ska ändra på då. E så himla tråkigt bara!
Ska kolla upp det du sa, hur går de me dina recept da?
xsajt är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:50.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017