Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Avier som aldrig kommer fram

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2008-03-20, 18:35 #21
ztreams avatar
ztream ztream är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2005
Inlägg: 2 448
ztream ztream är inte uppkopplad
Supermoderator
ztreams avatar
 
Reg.datum: Jan 2005
Inlägg: 2 448
Jag tar varubrev istället för potatisen varje dag.

Eftersom rek kostar 50;- så får man väl hoppas på max 20-30 tillägg för varubrev.

Posten har väl dock inte för vana att bry sig om vad sina kunder tycker
ztream är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-03-20, 18:51 #22
Gonte Gonte är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 272
Gonte Gonte är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 272
Hmm, eftersom allt om aviseringen inte riktigt framgår här så kan jag iallafall berätta hur det fungerar med leveranserna till oss:

Postpaket och rek aviseras av Posten, avier skrivs ut och skickas oftast under natten före leverans så vi får dem nästan alltid samma dag som det går att hämta ut.

Företagspaket till mitt företag markerar posten alltid som "mottagaren är privatperson, utkörning ingår ej", kontentan blir samma som för postpaket (underbart för mig som aldrig är på plats).

Företagspaket till föreningen försöker poståkeriet köra ut, är vi inte på plats tar de med paketen tillföretagcentret som skickar en avi (vi får alltså avin dagen efter att posten försökt köra ut).

Skrymmande brev aviseras manuellt av brevbärarna i vårt riktnr-område i samband med att de avgör vilka försändelser som tas med och vilka som aviseras.
Hos oss använder de de numrerade etiketter där avi och brev märks med samma löpnr (underlättar extremt för ombudet att hitta rätt brev). Får oftast avin samma dag.
Gonte är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-03-27, 21:57 #23
Pippilotta Pippilotta är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2007
Inlägg: 88
Pippilotta Pippilotta är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2007
Inlägg: 88
Hej
O det allra värsta är väl att de kunder som man försöker förklara detta för i en del fall misstror oss som butiker o tror att Posten aldrig gör fel...
Det har varit måånga vi bett kolla med sitt utlämningsställe o då kan det ha legat där en längre tid utan att vare sig posten eller utlämningsstället-som jag utgår från postar påminnelserna-inte agerat.

Samma gäller ju de byten/returer som ska aviseras till oss..Hur förklara för en kund som ju ansvarar för transport till oss att vi inte fått den retur hon/han vill byta eller lämna tillbaka..?
Senast igår dök plötsligt en retur upp på hyllan hos vårt utlställe med en retur som kunden skickade oss före nyår....

Kanske Posten blivit tagna på sängen av den stadigt ökande mängd brev vi matar deras brevbärare o ombud med:-)

Hade stora problem runt jul o då hoppades vi i vår enfald att det var tillf julvikarier som inte var 100 på att hantera avier etc men eftersom det fortsätter så är det nog ingen tillfällighet tyvärr.

Mvh
Gunilla
pippilotta.se
Pippilotta är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-03-27, 22:01 #24
Pippilotta Pippilotta är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2007
Inlägg: 88
Pippilotta Pippilotta är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2007
Inlägg: 88
Glömde en annan rätt allvarlig sak-och det är de ännu mer slarviga breväbärare som inte nöjer sig med att kasta av allt oaviserat hos ombuden utan inte ens lämnar till ombud utan ställer vid brevlådan, hänger på dörren, i trapphuset, hos grannen eller vart det tycker det verkar lämpligt fast det absolut borde aviseras eftersom det uppenabrligen inte går ner i brevlådan..

I allt detta ska vi ju komma ihåg att trots reklamation till posten får vi inte ett öre för dessa försvunna försändelser..
illa..
Pippilotta är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 02:45.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017