Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Massflykten från Binero

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2015-04-18, 19:31 #21
Captain Thailands avatar
Captain Thailand Captain Thailand är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 4 346
Captain Thailand Captain Thailand är inte uppkopplad
Supermoderator
Captain Thailands avatar
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 4 346
Citat:
Ursprungligen postat av Danielos Visa inlägg
Nu finns det som tur är relativt många fler webbhotell än de 3 du nämner men de flesta klagomål får faktiskt just citynetwork och Binero, åtminstone här på wn, även om det, som tur är också är, finns de som är nöjda med dessa 2 webbhotell också. Men jag håller med tartareandesire, man måste göra en ärlig jämförelse, det går inte att säga: CN, Binero och Crystone är jag inte nöjda med, alltså är hosting i Sverige dålig jämfört med USA. Det går inte bara att testa stora webbhotell i Sverige, eftersom Sverige är ett relativt litet land och har relativt många små nischade webbhotell.
Självfallet finns det fler mindre aktörer som sköter sig finemang. Jag nämnde tre som jag sällan hör kritiseras, men naturligtvis finns det andra.

Jag åsyftar de lite större svenska aktörerna och undrar varför de ständigt verkar ha diverse problem som jag sällan (eller aldrig) upplever med främst de amerikanska aktörer jag nyttjar? Är verkligen den frågeställningen irrelevant? Det är knappast ett självändamål att klaga på landsmän. Personligen väljer jag hellre ett svenskt alternativ om standarden är motsvarande och priserna inte skiljer alltför mycket.

Låt oss säga att en japansk bil krånglar mer sällan än en svenskt märke. Är jag verkligen "oseriös och oschysst" om jag råkar tycka och uttrycka det?
__________________
-
Jag (Twitter) kränger domäner via Fancy.Domains
• Jag värderar domäner via Värderadomäner.se - 20% rabatt för WN-medlemmar. Uppge kod: wn20.
Captain Thailand är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2015-04-18, 19:50 #22
Danieloss avatar
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Danieloss avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Citat:
Ursprungligen postat av Captain Thailand Visa inlägg
Jag åsyftar de lite större svenska aktörerna och undrar varför de ständigt verkar ha diverse problem som jag sällan (eller aldrig) upplever med främst de amerikanska aktörer jag nyttjar?
Man bör nog analysera vilka problem man har upplevt och vilka webbhotell man jämför med i så fall. Men det är klart, många problem är Atomia relaterade, och de största webbhotellen i USA har inte Atomia utan cpanel eller egenutvecklad kontrollpanel.
Danielos är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2015-04-18, 20:14 #23
Captain Thailands avatar
Captain Thailand Captain Thailand är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 4 346
Captain Thailand Captain Thailand är inte uppkopplad
Supermoderator
Captain Thailands avatar
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 4 346
Citat:
Ursprungligen postat av Danielos Visa inlägg
Man bör nog analysera vilka problem man har upplevt och vilka webbhotell man jämför med i så fall. Men det är klart, många problem är Atomia relaterade, och de största webbhotellen i USA har inte Atomia utan cpanel eller egenutvecklad kontrollpanel.
Just där ligger nog en hel del av förklaringen.

Klart man jämför och analyserar en tjänst med en motsvarande/liknande. Allt annat vore väl förvirrat.
__________________
-
Jag (Twitter) kränger domäner via Fancy.Domains
• Jag värderar domäner via Värderadomäner.se - 20% rabatt för WN-medlemmar. Uppge kod: wn20.
Captain Thailand är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2015-04-19, 18:20 #24
laststorys avatar
laststory laststory är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2014
Inlägg: 685
laststory laststory är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
laststorys avatar
 
Reg.datum: Jul 2014
Inlägg: 685
Citat:
Ursprungligen postat av Danielos Visa inlägg
Man bör nog analysera vilka problem man har upplevt och vilka webbhotell man jämför med i så fall. Men det är klart, många problem är Atomia relaterade, och de största webbhotellen i USA har inte Atomia utan cpanel eller egenutvecklad kontrollpanel.
Varför använder ens seriösa företagare Atomia? Gör man kompisen en tjänst eller har man delägande i företaget? Vilken "Kalle Anka-panel" som helst är ju bättre.

För övrigt verkar Sverige vara ett land där extrema och utdragna fel är fullt okej och normalt. Landet där man velar och inte vågar ta snabba beslut
laststory är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2015-04-20, 13:04 #25
Danieloss avatar
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Danieloss avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Citat:
Ursprungligen postat av laststory Visa inlägg
Varför använder ens seriösa företagare Atomia? Gör man kompisen en tjänst eller har man delägande i företaget? Vilken "Kalle Anka-panel" som helst är ju bättre.
Orsaken till varför man väljer Atomia är för att det enbart är Atomia som kombinerar Linux och Windows samt har stöd för lastbalansering. Andra kontrollpaneler som cpanel och directadmin osv. har inte något av dessa stöd. oderland hävdar dock att cpanel har stöd för lastbalansering, men jag har inte sett något företag som implementerat denna lösning, se http://www.wn.se/showthread.php?p=20...g#post20479809 Därför tror jag personligen mer på att utveckla sin egen kontrollpanel, då de största företagen som GoDaddy och 1&1 har egenutvecklade kontrollpaneler. Jag anser att det finns en mängd funktionaliteter man kan få in i en egen kontrollpanel som normalt inte finns, som stöd för redis, memcached, php-fpm, Apache 2.4 event-mpm. Med Apache 2.4 event-mpm får man nästan eller ofta samma prestanda som med nginx

Senast redigerad av Danielos den 2015-04-20 klockan 13:11
Danielos är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2015-04-20, 14:34 #26
aram aram är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2008
Inlägg: 124
aram aram är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2008
Inlägg: 124
Citat:
Ursprungligen postat av Danielos Visa inlägg
GoDaddy och 1&1 har egenutvecklade kontrollpaneler.
Rätta mig om jag har fel, men Godaddy kör väl Cpanel?
aram är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2015-04-20, 14:48 #27
Frebjos avatar
Frebjo Frebjo är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2012
Inlägg: 360
Frebjo Frebjo är inte uppkopplad
Flitig postare
Frebjos avatar
 
Reg.datum: Jun 2012
Inlägg: 360
Citat:
Ursprungligen postat av aram Visa inlägg
Rätta mig om jag har fel, men Godaddy kör väl Cpanel?
GoDaddy har både cPanel och sin egna kontrollpanel, dom erbjuder sina kunder att välja vilken dom vill använda.
Frebjo är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2015-04-20, 21:50 #28
oderlands avatar
oderland oderland är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 482
oderland oderland är inte uppkopplad
Flitig postare
oderlands avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 482
Citat:
Ursprungligen postat av Danielos Visa inlägg
Orsaken till varför man väljer Atomia är för att det enbart är Atomia som kombinerar Linux och Windows samt har stöd för lastbalansering. Andra kontrollpaneler som cpanel och directadmin osv. har inte något av dessa stöd. oderland hävdar dock att cpanel har stöd för lastbalansering, men jag har inte sett något företag som implementerat denna lösning, se http://www.wn.se/showthread.php?p=20...g#post20479809 Därför tror jag personligen mer på att utveckla sin egen kontrollpanel, då de största företagen som GoDaddy och 1&1 har egenutvecklade kontrollpaneler. Jag anser att det finns en mängd funktionaliteter man kan få in i en egen kontrollpanel som normalt inte finns, som stöd för redis, memcached, php-fpm, Apache 2.4 event-mpm. Med Apache 2.4 event-mpm får man nästan eller ofta samma prestanda som med nginx
cpanel standard är inte gjord för lastbalansering förrän version 12, release under 2016.
Finns fördelar och nackdelar med allt. Tror mer på att hitta något som passar ändamålet och ha bra folk dvs inte göra sig beroende av leverantörer.
oderland är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2015-07-14, 09:51 #29
Adestro Adestro är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Apr 2007
Inlägg: 1 036
Adestro Adestro är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Apr 2007
Inlägg: 1 036
Efter att ett "planerat underhåll" verkar gått snett har jag en klients vars webb legat nere sedan 07:
http://www.binerodrift.se/?p=2754&m=0

Vad är det för apor som jobbar på Binero? Inte ens deras egen binerodrift stämmer ju vad gäller nertid och tillgänglighet.

Senast redigerad av Adestro den 2015-07-14 klockan 09:59
Adestro är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2015-07-14, 14:02 #30
rask rask är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Mar 2006
Inlägg: 40
rask rask är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Mar 2006
Inlägg: 40
Citat:
Ursprungligen postat av Adestro Visa inlägg
Efter att ett "planerat underhåll" verkar gått snett har jag en klients vars webb legat nere sedan 07:
http://www.binerodrift.se/?p=2754&m=0

Vad är det för apor som jobbar på Binero? Inte ens deras egen binerodrift stämmer ju vad gäller nertid och tillgänglighet.
Ja, grymt frustrerande. Har nu suttit under hela förmiddagen och övervägt att byta, det enda jobbiga är väl att det tar lite tid att flytta ett 20-tal sajter och uppåt 70 domäner. Men ska allt ligga nere, så ja, då kan jag lika gärna lägga tid på att faktiskt flytta också.
rask är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:25.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017