Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Hur pålitliga är Tradedoubler?

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2003-11-04, 02:50 #21
efa efa är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2003
Inlägg: 304
efa efa är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2003
Inlägg: 304
Citat:
Originally posted by melin@Nov 3 2003, 23:08
bara jag som börjar känna hettan i luften?

dags att plocka fram klockan och två par boxningshandskar?
I den här tråden har det varit hett länge...
två par boxningshandskar räcker nog inte om alla som varit inblandade ska göra upp...
efa är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2003-11-04, 03:19 #22
Matss avatar
Mats Mats är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 1 712
Mats Mats är inte uppkopplad
Supermoderator
Matss avatar
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 1 712
Ibland är det ganska skönt att man har sparat gamla filer...
Så här såg Sexdoubler ut på den tiden det begav sig Länk om nån är nyfiken. Dom enda sidorna som var ansluta så var det mina egna... lastbryggan.com, eroticdvd.nu och homeparty.nu och Top100 i Sthlm som vi ville visa hur systemet funkade.

Nyfiket hade aldrig något konto upplagt på servern som Thomas skriver, däremot är jag osäker på hurvida Nyfiket fick testa en länk för att kolla hur det funkade och därav denna otroliga höna av en fjäder :lol:

Thomas (WN) skötte som han skrev programmeringen av systemet och borde ju faktiskt veta detta, han ägde han namnen sexdoubler.net och .org (Jag ägde Sexdoubler.com)

I daxläget har jag både .net och .com

// Mats
Mats är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2003-11-04, 11:29 #23
Thomass avatar
Thomas Thomas är inte uppkopplad
Administratör
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 3 901
Thomas Thomas är inte uppkopplad
Administratör
Thomass avatar
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 3 901
Citat:
Originally posted by melin@Nov 3 2003, 23:08
bara jag som börjar känna hettan i luften?
... anslöt sig själv hehe! ... kan intyga detta hehe ...

Ingen hetta, jag skrattar ju tom i mina inlägg ... ironi kallas det, för det känns som om nån vet så är det jag, jag var ju den enda som kunde ansluta folk

Jag vet att vissa hade alfatestkonton, men om dessa i sin tur gav ut subkonton till sina kompisar för att driva mer trafik så får det stå för dom.

Hur som helst var det ett bra system, enkelt och lätt! Tror jag har koden kvar nånstanns om nån vill ha.

WN
Thomas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2003-11-04, 16:11 #24
Marcuss avatar
Marcus Marcus är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 2 655
Marcus Marcus är inte uppkopplad
Supermoderator
Marcuss avatar
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 2 655
Jag har varit affiliate hos TradeDoubler sedan januari 2000 (de grundades 1999) och har både bra och dåliga erfarenheter med dem. Tar inte upp några exakta exempel på vilka eftersom det kan variera ganska friskt. Kan däremot ge lite tips även om de är någorlunda uppenbara.

Största problemet ligger som tidigare nämnts i att de inte kräver in pengar från annonsörerna i förväg. Detta leder till att man allt som oftast går miste om en viss procent av intäkter eftersom en del företag inte betalar sina fakturor. Även om företagen inte uppges ha gått i konkurs och därmed fortsätter annonsera genom TD får man då inga pengar från dem. Därför gäller det att ha ganska stor koll på vilka företag som verkar seriösa och vilka man verkligen får utbetalningar ifrån. Dessa bör man då satsa mer på vilket då är större chans att få utbetalningar ifrån.

För små webplatser i de fall då affiliates inte har tjänat mer än 500kr kvarstår pengarna på TD-kontot tills man nått över den gränsen. Om man ligger och väger på gränsen därimellan kan det räcka med att endast ett företag inte betalar sin faktura i tid för att man ska behöva vänta en hel månad extra. Samma 'förtjänst' gör TD om en faktura registreras som betald dagen efter kontobalansen avläses för utbetalningar. Eftersom det gynnar TD i form av ränta på pengarna så är det lätt att få uppfattningen att TD inte ser det som ett problem.
__________________
[ Finanstips.se | Riktnummer.se | Väderlek.se | 3W.se | WWWW.se ]
. [ Marbella.se | ValutaGraf.se | Virusprogram.se | Malta Bolag.se | Växlingskontor.se ] .
Marcus är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:38.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017