Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


PatrikWeb

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2012-01-03, 18:30 #21
KristianE KristianE är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 3 074
KristianE KristianE är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 3 074
Citat:
Ursprungligen postat av JensS Visa inlägg
Jag går på omsättning i den bedömningen. Vilka andra företag är det du har som har fler kunder/anställda?
Om du hittar PW på Allabolag är det inte svårt att där se vilka andra bolag han representerar.
KristianE är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-01-03, 18:35 #22
JensS JensS är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2010
Inlägg: 203
JensS JensS är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2010
Inlägg: 203
Jo jag vet och jag får upp tre bolag med 1 anställd. Så därav min fråga.
JensS är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-01-03, 20:05 #23
Gustavs avatar
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 3 171
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Gustavs avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 3 171
Patrikwebs största och enda kritiker är de som inte har varit kund hos Patrikweb. Patrik må vara kontroversiell, men det är ändå ett bra betyg när de enda som klagar är de som inte är kunder.

Jag tycker att JensS ska prova att köpa hosting av Patrikweb. Jag hade alla Jens betänkligheter då jag för fem år sedan blev kund hos Patrikweb. Jag både är och har varit kund hos Binero, Loopia, FS-data och en rad andra stora och små aktörer. Och det är färre fel hos Patrikweb än hos andra (därmed inte sagt att andra är dåliga).

Man får inga julklappar av Patrikweb, man får inga trevliga floskler i kundtjänst, man får inte höra sina egna åsikter repeteras av en smilande säljare. Tvärtom. Vad man däremot får är extremt problemfri och pålitlig hosting.
Gustav är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-01-04, 01:56 #24
Spirres avatar
Spirre Spirre är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 291
Spirre Spirre är inte uppkopplad
Medlem
Spirres avatar
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 291
Ingen som ser mönstret i det hela? varje tråd, kvittar vilka det handlar om binero, citynetworks eller PWEB så kommer någon o försöker verkligen smutskasta.. JensS du är/har väl aldrig ens varit kund hos PWEB? har haft bekanta och andra firmor som har haft sina sidor hos han.. har varit minimalt strul.. Sen hostingtjänsterna tror jag faktiskt du inte hittar en som har något att klaga på..
Spirre är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-01-04, 09:22 #25
JensS JensS är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2010
Inlägg: 203
JensS JensS är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2010
Inlägg: 203
Om du kikar i de smutskastningstrådarba så ser du ju iofs att ett "webbhotell" mer frekvent än andra dyker upp och rackar ner på de andra. Jag försöker inte smutskasta PW men jag vill att TS ska veta vad han byter till. Ett enmansföretag med i mina ögon en obekväm relation till myndigheterna. Det är nig bra att veta det när man går från Bineros 8-23 support med öppet alla dagar till ett företag som är betydligt mer känsligt för tex sjukdomar. Precis som TS när han väljer Binero inte ska tro på deras ord om att de alltid är uppe (årets största lögn?) så bör han veta att PW har en anställd och då inte är något "vi" att tala om. Tjänsterna är säkert minst lika bra som Bineros men steget från att serva Bilen på Bilia till att serva bilen på Patriks bilverkstad kan vara ganska stor om man ser till öppettider/tillgänglighet just den dagen man vill utföra sin service.
JensS är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-01-04, 09:34 #26
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 6 096
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 6 096
Citat:
Ursprungligen postat av JensS Visa inlägg
Om du kikar i de smutskastningstrådarba så ser du ju iofs att ett "webbhotell" mer frekvent än andra dyker upp och rackar ner på de andra. Jag försöker inte smutskasta PW men jag vill att TS ska veta vad han byter till. Ett enmansföretag med i mina ögon en obekväm relation till myndigheterna. Det är nig bra att veta det när man går från Bineros 8-23 support med öppet alla dagar till ett företag som är betydligt mer känsligt för tex sjukdomar. Precis som TS när han väljer Binero inte ska tro på deras ord om att de alltid är uppe (årets största lögn?) så bör han veta att PW har en anställd och då inte är något "vi" att tala om. Tjänsterna är säkert minst lika bra som Bineros men steget från att serva Bilen på Bilia till att serva bilen på Patriks bilverkstad kan vara ganska stor om man ser till öppettider/tillgänglighet just den dagen man vill utföra sin service.
Förutom att det inte är sant då företaget har anställda, även om dom inte är anställda direkt i PW. Sedan är inte jag en sådan svag person som är sjuk flera gånger per månad, har inte varit sjuk på över 10 år minst.
patrikweb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-01-04, 09:59 #27
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Citat:
Ursprungligen postat av patrikweb Visa inlägg
Förutom att det inte är sant då företaget har anställda, även om dom inte är anställda direkt i PW. Sedan är inte jag en sådan svag person som är sjuk flera gånger per månad, har inte varit sjuk på över 10 år minst.
Jo, vi vet att du är en övermänniska... Det är emellertid inte särskilt relevant, risken att du blir mer eller mindre allvarligt sjuk eller skadad finns fortfarande precis som för vem som helst. Vi får väl ändå utgå från att även du är en människa. Som småföretagare är man ju tyvärr väldigt sårbar. Det innebär inte att man gör ett sämre jobb.

Du borde dock ägna mindre tid och energi åt att slåss mot de onda myndigheterna Det finns ingen anledning alls att göra det minsta för att stötta kunder som sysslar med illegal verksamhet. Strunta i dem och se till de seriösa kunderna istället.
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments

Senast redigerad av tartareandesire den 2012-01-04 klockan 10:02
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-01-04, 10:10 #28
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 6 096
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 6 096
Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
Jo, vi vet att du är en övermänniska... Det är emellertid inte särskilt relevant, risken att du blir mer eller mindre allvarligt sjuk eller skadad finns fortfarande precis som för vem som helst. Vi får väl ändå utgå från att även du är en människa. Som småföretagare är man ju tyvärr väldigt sårbar. Det innebär inte att man gör ett sämre jobb.

Du borde dock ägna mindre tid och energi åt att slåss mot de onda myndigheterna Det finns ingen anledning alls att göra det minsta för att stötta kunder som sysslar med illegal verksamhet. Strunta i dem och se till de seriösa kunderna istället.
Totalt har man flera tusen kunder totalt, detta handlar om en enda kund vilket gör att det handlar om promille av våra kunder som polisen har hämtat.

Jag slåss inte mot myndigheterna, var dom som började slåss mot mig så blir tvungen slå tillbaka mot korrupt åklagare.

Men spelar inte så stor roll, lämnar Sverige snart igen ändå till min bostad i medelhavet drygt 50 meter från havet. Så slipper man tänka på alla idioter till åklagare och värdelösa klimatet här.
patrikweb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-01-04, 10:56 #29
Base Base är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2008
Inlägg: 65
Base Base är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2008
Inlägg: 65
Jag har ej varit kund hos PW och tycker ändå det här är sandlådenivå. Kan hitta något av signifikans i denna tråden annat än att PW varit utsatt för påtryckningar av APB och man refererat till att man vill det ska skötas enligt svensk lag(och därigenom exponerade sig för hämndaktion, något som går i linje med hur dom agerat historiskt) så är det något jag ser som ett stort plus. Inget annat har heller framkommit kring detta vad jag kan se. Hur ofta han sover eller är sjuk ser jag ej heller som relevant förutsatt att det bland kunderna finns en väletablerad åsikt att när saker händer så lever man upp till de avtal som tecknats.
Base är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-01-04, 12:20 #30
Johan_W Johan_W är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2010
Inlägg: 123
Johan_W Johan_W är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2010
Inlägg: 123
Känns som lite smutskastningstråd det här så tänker inte lägga mig i det.

Däremot tycker jag att Gustav skrev nåt intressant. Vad är egentligen viktigast hos en leverantör? Att personen man talar med är en charmknutte eller riktigt kompetent? Jag personligen lämnar mycket hellre in min bil till en tystlåten småbutter typ som är känd för att vara riktigt duktig än en smilande säljare som skänker bort kepsar och muggar till höger och vänster och ger intryck av att bara vilja tjäna pengar och inte bryr sig så mycket om han gör ett bra eller dåligt jobb.

Citat:
Ursprungligen postat av Gustav Visa inlägg
Man får inga julklappar av Patrikweb, man får inga trevliga floskler i kundtjänst, man får inte höra sina egna åsikter repeteras av en smilande säljare. Tvärtom. Vad man däremot får är extremt problemfri och pålitlig hosting.
Johan_W är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:44.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017