Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Blocket

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2007-01-23, 15:34 #21
J-Åberg J-Åberg är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Nov 2005
Inlägg: 43
J-Åberg J-Åberg är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Nov 2005
Inlägg: 43
När vi har annonserat på blocket har vi inte varit helt nöjda med resultatet. Dock har vi blivit kompenserade med annonstid tills mål för antal klick varit uppnått. Mitt tips är att förhandla stenhårt.
J-Åberg är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-01-23, 16:34 #22
fabians avatar
fabian fabian är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 2 162
fabian fabian är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
fabians avatar
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 2 162
Jag tycker det lät dyrt med 10 000 för en månad. Jag fick en offer på 9000 kronor för fyra månader, då under kategorin hyresrätter i Göteborg.

Vi skulle då få 20% av all exponering, me 1 500 000 sidvisningar per månad (altså 300 000 visningar per månad för oss).

För övrigt måste jag hålla med om att er banner inte riktigt var en höjdare. Det behöver inte kosta så mycket att låta någon som är duktig göra en bra banner, och det är utan tvekan värt det.
fabian är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-01-24, 05:46 #23
brokep brokep är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2005
Inlägg: 150
brokep brokep är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2005
Inlägg: 150
Ett bra tips är att om man vill vara säker på att man får vad man betalar för så ska man anlita en extern partner för att mäta visningar och klick - det skyddar både köpare och säljare i detta läget. I detta fallet så skulle jag faktiskt utgå ifrån att bannern var väldigt bristande - när jag läste den här tråden så kom den fram och jag undrade vad "under ledning av"-saken var. Så ointressant var det.

Just att få en viss procent av all exponering har väl sina fördelar om man är ute efter varumärkesbyggning, men om man köper 1 miljon exponeringar så är det just vad man får. Kvittar väl egentligen hur mycket dom har att sälja? 260 miljoner eller 10 miljoner MÖJLIGA sidvisningar, du får lika mycket visningar om du köper 1 miljon av dem ändå.
brokep är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:44.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017