Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Binero - support i världsklass?

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2014-12-18, 22:50 #21
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Citat:
Ursprungligen postat av Binero Visa inlägg
Vi tar backuper, men om en databas är över 5 GB gör vi inte det för att det drar för mycket resurser. Man kan dock ha flera databaser.

Ett ärende som inte är avklarat efter två år? Det låter ytterst märkligt, jag kan inte hitta några så gamla ärenden i våra system.

MVH
Christer
Supportärendet gäller Västerorts RC Sportklubb (orgnr 802407-8282) och jag har klagat på att era mejllistor slutade fungera och att ni inte åtgärdat detta. Klubben är beroende av att dessa mejllistor fungerar. Ärendena brukar avslutas efter några dagar utan åtgärd. detta är det normala hur supporten hos Binero hanterar våra ärenden.

Att ni inte tar FULLSTÄNDIG backup är fullkomlig skandal!!!
Conny Westh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-12-19, 05:15 #22
Adestro Adestro är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Apr 2007
Inlägg: 1 036
Adestro Adestro är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Apr 2007
Inlägg: 1 036
Citat:
Ursprungligen postat av Conny Westh Visa inlägg
Supportärendet gäller Västerorts RC Sportklubb (orgnr 802407-8282) och jag har klagat på att era mejllistor slutade fungera och att ni inte åtgärdat detta. Klubben är beroende av att dessa mejllistor fungerar. Ärendena brukar avslutas efter några dagar utan åtgärd. detta är det normala hur supporten hos Binero hanterar våra ärenden.

Att ni inte tar FULLSTÄNDIG backup är fullkomlig skandal!!!
Google Groups funkar bra för mejllistor:
https://groups.google.com/forum
Adestro är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-12-19, 09:27 #23
Binero Binero är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2011
Inlägg: 149
Binero Binero är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2011
Inlägg: 149
Citat:
Ursprungligen postat av Conny Westh Visa inlägg
Supportärendet gäller Västerorts RC Sportklubb (orgnr 802407-8282) och jag har klagat på att era mejllistor slutade fungera och att ni inte åtgärdat detta. Klubben är beroende av att dessa mejllistor fungerar. Ärendena brukar avslutas efter några dagar utan åtgärd. detta är det normala hur supporten hos Binero hanterar våra ärenden.

Att ni inte tar FULLSTÄNDIG backup är fullkomlig skandal!!!
Vi tar fullständig backup, däremot lagras den på annat sätt om databasen är över 5 GB. Det var en missuppfattning mellan marknad och drift som tyvärr ledde till ett felaktigt påstående att vi inte skulle ta backup över en viss storlek. Jag har förtydligat i mitt förra inlägg.

När det gäller maillistorna är det fortfarande en betaversion som vi inte kan garantera fullständig funktionalitet i. Att det fortfarande är en betaversion beror till stor del på att vi inte utvecklat tjänsten själva, utan ligger i händerna på våra leverantörer. Vi beklagar, men så är läget.

MVH
Christer

MVH
Christer
Binero är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-12-19, 13:36 #24
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Citat:
Ursprungligen postat av Conny Westh Visa inlägg
Supportärendet gäller Västerorts RC Sportklubb (orgnr 802407-8282) och jag har klagat på att era mejllistor slutade fungera och att ni inte åtgärdat detta. Klubben är beroende av att dessa mejllistor fungerar. Ärendena brukar avslutas efter några dagar utan åtgärd. detta är det normala hur supporten hos Binero hanterar våra ärenden.

Att ni inte tar FULLSTÄNDIG backup är fullkomlig skandal!!!
Om maillistorna inte fungerat på två års tid så borde du väl rimligtvis valt en annan lösning som fungerar för er för ganska länge sedan?
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-12-19, 14:18 #25
Webbdos avatar
Webbdo Webbdo är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2009
Inlägg: 63
Webbdo Webbdo är inte uppkopplad
Medlem
Webbdos avatar
 
Reg.datum: Sep 2009
Inlägg: 63
@Conny - Nu vet jag inte exakt vad problemet är men ny mailserver verkar vara på plats - http://blogg.binero.se/2014/12/e-pos...en-annorlunda/
Webbdo är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-12-20, 13:08 #26
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Citat:
Ursprungligen postat av Webbdo Visa inlägg
@Conny - Nu vet jag inte exakt vad problemet är men ny mailserver verkar vara på plats - http://blogg.binero.se/2014/12/e-pos...en-annorlunda/
Vi har några maillistor som till styrelsen och några arbetsgrupper, tror inte någon lista har fler än ett 20-tal prenumeranter.

Det viktiga har varit att få en kommunikation mellan styrelsens ledamöter att fungera smidigt så man bara behöver skicka mejl till en adress så alla som prenumerar få detta mejl. samt att om man svarar på ett sånt mejl så ska det skickas till listans adress (så alla prenumeranter får mejlet) och inte enbart till den individ som skickat mejlet. Detta har tidigare fungerat på Binero men får två år sedan så hände något och denna funktionalitet slutade plötsligt att fungera. När man skickade ett mejl till listan så skickades aldrig vidare och man fick inga felmeddelanden alls.

Jag har löst det med en sämre workaround genom att lägga upp en mailforward till alla ledamöterna i stället. Det funkar lika bra att skicka första mejlet i en diskussionstråd. men när någon svarar så kommer mejlet bara till den individ som skickade mejlet. Vilket gör att varenda gång någon vill svara listan så måste denne knappa in mejladressen till listan för att det ska komma fram på rätt sätt. Vilket blir ohållbart när man har intensiva diskussioner och bara vill "svara" på ett mejl.

Senast redigerad av Conny Westh den 2014-12-20 klockan 13:12
Conny Westh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-12-20, 13:18 #27
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
Om maillistorna inte fungerat på två års tid så borde du väl rimligtvis valt en annan lösning som fungerar för er för ganska länge sedan?
Vi använder mailforward i stället som en temporär workaround, men vi vill ha den funktionalitet som finns i riktiga mejllistor.
Conny Westh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-12-20, 13:36 #28
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Citat:
Ursprungligen postat av Adestro Visa inlägg
Google Groups funkar bra för mejllistor:
https://groups.google.com/forum
(Sorry, nu blev det visst trådkapning, borde flyttas till ny tråd)

Klubben har en egen domän och eget webbkonto som vi vill att klubbens IT-miljö ska hanteras under. Jag har inte fått igenom att använda en annan leverantör av mejllistor. Då är det snarare mer aktuellt att byta leverantör helt från Binero till någon som kan erbjuda samma tjänster med bättre kvalitet och till ungefär samma kostnad (inte högre).

Skicka gärna PM med förslag, så får jag kolla närmare på det, men man måste tänka på att kunna erbjuda minst de tjänster Binero har. Vi kör exempelvis .NET Nuke, WIKI, Flera SQL-server databaser, mejlkonton och vi har 200 GB utrymme. Vi kan lägga upp obegrändat med allt så länge det ryms på 200 GB. Trafikvolymen brukar vara ca 1 MB enligt Bineros Kontrollpanel. Cirka 800-1000 unika besökare per dag på webbplatsen. Klubben har ca 300 medlemmar.

Om jag ska få styrelsen att godkänna ett byte av leverantör måste det vara rejäla förbättringar.
Conny Westh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-12-20, 13:40 #29
Kjette Kjette är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Dec 2014
Inlägg: 21
Kjette Kjette är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Dec 2014
Inlägg: 21
Mailman som används var vi tvungen att ordna i samband med migrering från 1.0 då en liknande lösning erbjöds i DirectAdmin, men jag tror dom flesta gick över till PHP lösningar när vi själva insåg att planen med Mailman inte fungerade på det sätt vi önskade, åtminstone inte med en stabil Mailman version. Det finns möjlighet till API lösning med senare Mailman version men det var typ en tidig beta så därför har vi följt samma utveckling att skrivit dit en beta stämpel sedan har andra saker prioriterats istället vilket gjort att det halkar efter lite. Men vi marknadsför inte aktivt att maillistor finns, tydliga texter i kontrollpanelen finns också för att kunden inte bör ha det i åtanke att vissa funktioner inte fungerar.

OBS: E-postlistorna är ännu i betaversion och vissa funktioner som t.ex. moderering fungerar inte fullt ut ännu. Vi ber om ursäkt för detta och hoppas ni har överseende med det under utvecklingstiden). För enklare mailgrupper kan t.ex. vidarebefordringar med flera mottagare användas tills vidare.

Som ni säkert känner till så ser gränssnittet ut så här: http://upload.wikimedia.org/wikipedi..._interface.png

och det vi hade velat göra är att få in funktionerna i kontrollpanelen och den stabila versionen gick det inte att göra med, därför t.ex cPanel har en "Manage" sida och man skickas vidare till det fula gränssnittet som många mindre kunniga inte förstår och vi vill göra det enkelt för kunden att hantera listorna.

Eftersom vi har kunder som använder nuvarande upplägg av Mailman så har vi valt att inte tagit bort funktionen helt ur kontrollpanelen. Men ska se om det går att se över den lösningen och erbjuda något bättre framöver.
Kjette är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-12-23, 09:17 #30
ZynX ZynX är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2010
Inlägg: 356
ZynX ZynX är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2010
Inlägg: 356
Citat:
Ursprungligen postat av Conny Westh Visa inlägg
Jisses, det är ju rent bedrägeri!!!

Binero säljer 200 GB företagskonto, där daglig backup ingår, då förväntar jag mig att ni tar backup på 200 GB inte max 5GB. Det är ju vad vi har avtalat om....

Jag har dessutom ett ärende med maillistor som inte är avklarat efter 2 år...
Kan absolut inte mer en att hålla med Conny. Just de här jag sagt om och om igen att de är totalt oseriöst att göra på de sättet. Det är de fakto bedrägeri om man säljer en produkt med 200 GB får man stå för de problem som kan uppstå!

Lovar att 99% av alla företag som köper något från Binero inte direkt tänker i dessa banor : aha min databas blev nu 6GB och Binero backar den inte... Utan kunderna är garanterat helt ovetbara om vad som faktiskt sker utan någon som helst information!
ZynX är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:52.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017