Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Ang. gratis reklam...

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2004-12-13, 09:36 #21
jake jake är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jul 2003
Inlägg: 1 145
jake jake är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jul 2003
Inlägg: 1 145
jo.
(dock kan de ju vara seriösa för det...)
jake är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-12-13, 09:45 #22
Davves avatar
Davve Davve är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 3 267
Davve Davve är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Davves avatar
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 3 267
jo, man kan ju fråga på fler ställen och hoppas att få lite gratis reklam nånstans.. Efter att läst alla svar på detta inlägg håller jag fortfarande i det jag sa i början. Att man inte har 3 000 000 besökare i månaden betyder inte att man jobbar mindre för det. Den tid vi lägger ner på att driva sidorna kräver att man tar betalt. Jag var godtrogen för ett tag sen och lät folk prova på, det visade sig att även om de fick bra med trafik så kom det nån annan ursäkt, i still med " vi har inte budget föör det nu, men vi tycker det fungerade kanon och återkommer i nästa år" Inte fan var det någon som hörde av sig av dessa, däremot åretkommer våra betalande kunder.

Ni som påstår att det är självklart med provvecka, tar jag gärna en sån hos er, sen ska jag se om det gav det jag väntade mig.. Bara att bäretta vad för material ni behöver..
Davve är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-12-13, 13:57 #23
BE Network BE Network är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 427
BE Network BE Network är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 427
Citat:
Originally posted by Davve@Dec 13 2004, 10:45
jo, man kan ju fråga på fler ställen och hoppas att få lite gratis reklam nånstans.. Efter att läst alla svar på detta inlägg håller jag fortfarande i det jag sa i början. Att man inte har 3 000 000 besökare i månaden betyder inte att man jobbar mindre för det. Den tid vi lägger ner på att driva sidorna kräver att man tar betalt. Jag var godtrogen för ett tag sen och lät folk prova på, det visade sig att även om de fick bra med trafik så kom det nån annan ursäkt, i still med " vi har inte budget föör det nu, men vi tycker det fungerade kanon och återkommer i nästa år" Inte fan var det någon som hörde av sig av dessa, däremot åretkommer våra betalande kunder.

Ni som påstår att det är självklart med provvecka, tar jag gärna en sån hos er, sen ska jag se om det gav det jag väntade mig.. Bara att bäretta vad för material ni behöver..
Jo men för att man erbjuder en prövotid för att bevisa vad man går för så slänger man ju inte ut de till höger och vänster om sig utan självklart gör man endast detta till seriöst intresserade företag. Men men jag tycker man jobbar som man vill, vill du inte låta potentiella annonsörer få pröva så låt de inte göra det...
BE Network är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-12-13, 14:24 #24
Thomass avatar
Thomas Thomas är inte uppkopplad
Administratör
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 3 901
Thomas Thomas är inte uppkopplad
Administratör
Thomass avatar
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 3 901
Citat:
Originally posted by Davve@Dec 13 2004, 09:45
Ni som påstår att det är självklart med provvecka, tar jag gärna en sån hos er, sen ska jag se om det gav det jag väntade mig.. Bara att bäretta vad för material ni behöver..
Du är välkommen, bara du har pengar att betala den motprestation om ett rimligt resultat erhålles du kan vara live i januari.

Denna möjlighet ger man seriösa annonsörer som verkar ha en bra produkt passande trafiken som finns, inget är bättre än att hitta en annonsör som är nöjd månad efter månad, så ibland får man bjuda till. Det jag har kört på tidigare på en av mina siter där trafikvolymen är förhållandevis hög, är att så länge ingen annan annonsör med samma produkt finns med kan jag sätta ett pris där jag tror båda parterna tjänar pengar.

Jag kom precis på, jag borde skicka julkort till alienbase, vistaprint, pricerunner, mötesplatsen, mp3spelare med fler ... alla seriösa trogna annonsörer, vissa är inne på andra året med statiska annonser nu, och mp3spelare har varit med varje jul sedan starten. Ovanstående ligger med rabatterade priser där vi kört med öppna kort och förhandlat fram ett pris vi båda tjänar deg på. Detta går om produkterna är unika och priserna rimliga. Tyvärr är det svårare att förhandla om produkten inte är unik.

Thomas
Thomas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-12-13, 15:35 #25
nifer nifer är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 123
nifer nifer är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 123
Hos mig kan alla butiker se hur mycket trafik de konkurrerande butikerna får och därför brukar det inte vara svårt att sälja en Provmånad

//Jonas
nifer är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-12-13, 15:52 #26
Matss avatar
Mats Mats är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 1 712
Mats Mats är inte uppkopplad
Supermoderator
Matss avatar
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 1 712
Citat:
Ni som påstår att det är självklart med provvecka, tar jag gärna en sån hos er, sen ska jag se om det gav det jag väntade mig.. Bara att bäretta vad för material ni behöver..
Det är du som är säljaren i denna tråden och jag som är köpare, dessa rader känns som förskolenivå... Lisa snodde min godispåse så nu snodde jag tillbaka den...

Varför inte ta lite goda råd och tänka om i stället, nu påstår jag inte att allt som jag säger är det som gäller, jag pratar bara av egen erfarenhet.

Satsa på att få ett mindre antal seriösa annonsörer som ligger kvar hos dig, bjud till lite, kolla vilka som är dina tilltänkta annonsörer och mejla dom, bjud på en vecka eller två, ha en utvärdering med var och en. Börja i den änden i stället för att vänta på mejl från alla snyltare som du kallar dom.

Försök att få bra referenser som kan lämna referenser till nya köpare o.s.v.

Jag ställer gärna upp i ett samarbete om du vill låta mig prova, du kan få fullständig statistik på värdet av din trafik i min typ av shop.

// Mats
Mats är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-12-13, 16:00 #27
Davves avatar
Davve Davve är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 3 267
Davve Davve är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Davves avatar
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 3 267
Jag tror att det hela blev en stor missuppfattning nu. Jag kallar inte alla för snyltare, jag har en hel del bra kunder, men att utgå irån att man får gratis reklam för att testa är inte rätt. Det är en annan sak om manfår den förfrågan från ett företag man vet har gott rykte och är verkligen ute efter att utvärdera det hela. Men att få sådana mail från nystartade företag för att driva in lite trafik till de gratis är jag inte så mycket för. Som sagt, jag vart godtrogen och fått några smäll, däräv mitt tanesätt kanske.. Man kan dessutom aldrig få sig inblick i hur mycket är en reklamplats värd efter en vecka. Jag annonserar i en tidning varje vecka senaste året, på samma ställe. Får det inte gratis och under första 8 månader gav det nästan inget, men nu ser man att det händer sakr. Först efter snart ett års kampanj.
Davve är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-12-13, 16:11 #28
Matss avatar
Mats Mats är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 1 712
Mats Mats är inte uppkopplad
Supermoderator
Matss avatar
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 1 712
Citat:
Jag tror att det hela blev en stor missuppfattning nu. Jag kallar inte alla för snyltare, jag har en hel del bra kunder, men att utgå irån att man får gratis reklam för att testa är inte rätt. Det är en annan sak om manfår den förfrågan från ett företag man vet har gott rykte och är verkligen ute efter att utvärdera det hela. Men att få sådana mail från nystartade företag för att driva in lite trafik till de gratis är jag inte så mycket för. Som sagt, jag vart godtrogen och fått några s,äll, däräv mitt tanesätt kanske..
Jag förstår precis hur du tänker och jag kan till viss del förstå hur du tänker, men jag måste ju få "hugga" lite

Det är väl detta som gör att trådar av denna typen blir ganska bra och flitigt diskuterade, bra när det kan hållas på denna nivå och inte spåra ur.

// Mats
Mats är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-12-13, 16:23 #29
Davves avatar
Davve Davve är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 3 267
Davve Davve är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Davves avatar
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 3 267
Jag kan ge ett exempel för att avsluta det kapitlet som förklarar lite bättre varför jag tänker så. Fick ett mail från vad jag trode var en seriös aktör som annonserade mycket och var mer eller mindre överallt. Han bad oss tillverka lite banners och skulle teckna ett avtal på 3 år med oss på några reklamplatser på sidan, mycket bra platser skall tilläggas. Eftersom det lät såppas seriöst såg jag inte något hinder i att parkera hans reklam direkt innan avtalet och faktureringen var klart. Han får 3 veckor innan vi skickar hans första faktuta av alla. Avtalet kommer inte in, vi ringer då är allt under kontroll enligt honom. Det går 2 veckor till, då spärrar vi alla annonser, inget avtal kommer in och ingen faktura betalas. Nu har det gått snart ett år efter det och vi har inte sett röken av pengarna och något bindande avtal hade vi då inte. Bara att le och gå vidare. Men inom loppet av 1 år blev dett uppreppat, 3 ggr, dock stoppade vi annonserna snabbare nu. Från den stunden så litar jag bäst på mig själv, skulle jag pga det förlorar nån bra kund så får jag väl leva med det, men att bli lurad gång efter gång är inte mitt rätta jag.. Jag satte upp regler för den delen av verksamheten och kommer nog fortsätta så, sen dess blev jag inte lurad och kunderna blir inte mindre för det, snarare tvärt om.

Dessutom är inte reklamintäkterna mitt enda levebröd så heller fattigare några kronor än lurad...
Davve är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-12-13, 16:51 #30
Thomass avatar
Thomas Thomas är inte uppkopplad
Administratör
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 3 901
Thomas Thomas är inte uppkopplad
Administratör
Thomass avatar
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 3 901
Citat:
Originally posted by Davve@Dec 13 2004, 16:23
och skulle teckna ett avtal på 3 år med oss
Redan där skulle jag reagerat, ingen är så dum och köper grisen i säcken på det sättet.

3 års avtal på internet finns internet i den form vi ser den nu om 2 år?

Thomas
Thomas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:00.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017