Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Less på alla bloggare

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2008-11-07, 17:04 #21
hubberts avatar
hubbert hubbert är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 1 885
hubbert hubbert är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
hubberts avatar
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 1 885
Citat:
Originally posted by annika_w@Nov 7 2008, 16:02
Jag tycker nog man ska se det som en möjlighet istället. En del av de bloggare som bara har några hundra besökare nu, kanske är nya Kenzaa eller Blondinbella inom kort, med hundratuseltals läsare, då lönar det sig att ha haft en bra relation tidigare.
Och om den dagen inträffar så kommer den bloggaren vilja ha 20.000:- i veckan för en liten banner.
hubbert är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-11-07, 18:35 #22
xsajts avatar
xsajt xsajt är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 206
xsajt xsajt är inte uppkopplad
Medlem
xsajts avatar
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 206
Som tagits upp innan i tråden så ser jag främst värdet i länkkraft man får från bloggarna. Skickar du ut en present som de skrivero m och länkar till dig så kan det ge väldigt mycket mer för pengarna än om du t.ex. skulle vilja köpa en länk på en stark sida. Det förutsätter ju såklart att bloggen är stark också.
Har själv gjort på detta sättet med väldigt bra resultat och de beställningar som kommer in pga inlägget ser jag bara som plus.
xsajt är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-11-07, 19:06 #23
Gustavs avatar
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 3 171
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Gustavs avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 3 171
Jag får också drösvis med mail från bloggare som vill ha gratis produkter. Det är kanske en blogg på tio som är intressant att sponsra.

Överlag så har jag börjat att få mer och mer tiggarbrev. Det kan röra sig om allt från att de vill ha gratis konsultation till startkapital för omöjliga affärsidéer eller bara länkar. Jag tycker dock att problemet som sådant är ganska överkomligt. Även om det händer extremt sällan så dyker det upp vissa guldkorn ibland. Och man behöver normalt inte läsa mer än några meningar av mailet innan man vet om det är värt att läsa vidare eller inte.

UF företag brukar däremot vara en riktig plåga. Där känns det som om man vill hjälpa till, men gång på gång så hamnar man i en situation där det blir mycket arbete för lite pengar.

Edit: Själv så äger jag inga värdefulla premiumdomäner. Men jag kan tänka mig att de som gör det får många oseriösa mail med skambud eller förslag om oseriösa samarbeten. Det finns gott om lyckosökare på webben
Gustav är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-11-07, 20:58 #24
JonathanSs avatar
JonathanS JonathanS är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 1 135
JonathanS JonathanS är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
JonathanSs avatar
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 1 135
Välkommen till webbhotellens verklighet sedan mer än 10 år tillbaka.

"Hej, jag har ett community/forum/CS-klan/blogg/världens bästa sida/projekt med/som kommer jääättemycket besökare, kan inte jag få gratis webbhotell hos er?"
JonathanS är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-11-10, 18:34 #25
annika_w annika_w är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Sep 2008
Inlägg: 29
annika_w annika_w är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Sep 2008
Inlägg: 29
Citat:
Ursprungligen postat av hubbert
Citat:
Ursprungligen postat av annika_w
Jag tycker nog man ska se det som en möjlighet istället. En del av de bloggare som bara har några hundra besökare nu, kanske är nya Kenzaa eller Blondinbella inom kort, med hundratuseltals läsare, då lönar det sig att ha haft en bra relation tidigare.
Och om den dagen inträffar så kommer den bloggaren vilja ha 20.000:- i veckan för en liten banner.
Då hade du nog en dålig relation.
annika_w är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-11-17, 11:30 #26
CarroA CarroA är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 26
CarroA CarroA är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 26
Verkar ha haft tur, våra tiggarbrev har hittills varit seriösa(mest etablerade journalister), men det kanske beror på bransch.

Vid en google sökning på vår produkt hittade jag dock ett inlägg om den hos Blondinbella...en av hennes besökare tipsade om den. Gissa om jag blev överlycklig över den gratisreklamen?

Hittar då och då våra produkter på olika bloggar, tackar och bugar. Men därmed inte sagt att jag från och med nu kommer att börja skicka ut gratisex, det räcker så bra med att skicka till etablerade journalister, de är många nog....
CarroA är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-12-07, 16:18 #27
Magnusfaldt Magnusfaldt är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 43
Magnusfaldt Magnusfaldt är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 43
Jag tror på iden att samarbeta med bloggare om man kan göra något konstruktivt.
Jag sponsar en del foto-tävlingar, har förhoppningar om att det ska ge flera bra länkar på sikt.
Det är inte så konstruktivt att hålla på o lotta ut strumpbyxor eller nåt sådant.
Magnusfaldt är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-12-08, 08:36 #28
Jonas Jonas är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 3 364
Jonas Jonas är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 3 364
Citat:
Originally posted by JonathanS@Nov 7 2008, 21:58
Välkommen till webbhotellens verklighet sedan mer än 10 år tillbaka.
Hej, jag har ett community/forum/CS-klan/blogg/världens bästa sida/projekt med/som kommer jääättemycket besökare, kan inte jag få gratis webbhotell hos er?

Jajjemän, hade varit helt annorlunda om dem hade skrivit "fritt", eftersom då kan man ställa krav på annat sätt. Gratis är alltid Gratis.
Jonas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-12-10, 03:55 #29
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 2 225
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 2 225
Citat:
Originally posted by SweCat@Oct 30 2008, 15:54
Hur mågna bloggare kotnaktar er varje vecka för att "samarbeta", dvs få gratis grejor och inte erbjuda mycket i gengäld.

Jag får säkerligen 5-10 mail i veckan av glada småtjejer som alla har en katt eller hundblogg och har "massor" med läsare och 'är störst i åmål eller liknande.... När man börjar fråga om besökare osv så kan de inte svara.

Jag hänvisar alla numer till vårt affiliateprogram, men då är det inte intressant för då är det via ett affiliateprogram. När jag då förklarar att de via affiliateprogrammet kan länka och skriva inlägg precis lika bra som att samarbeta direkt så vill de inte. för de får då inga grejor hemskickade i brevlådan....utan måste köpa sina grejor med tjänade pengar

Jag blir så less på detta eftersom jag tycker det känns som ren sponsring av småtjejer.
Är det bara jag som upplever det så och hur hanterar ni det???
Bero på vad man säljer för något. Vi bruka ge bort sånt som inte kostar pengar massor med pengar, typ webhotell konto till klaner och sånt, folk som håller på med idealla projekt.

Men ibland får en intressanta muppar i luren, hade någon som vill he ett gratis antivirus program bara för han bäst på att spela BF Vitenamn i sin socken, plus han hade en knepig attityd ... Då kommer man inte långt ..
klein är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-12-10, 03:59 #30
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 2 225
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 2 225
Citat:
Originally posted by annika_w@Nov 7 2008, 16:02
Jag tycker nog man ska se det som en möjlighet istället. En del av de bloggare som bara har några hundra besökare nu, kanske är nya Kenzaa eller Blondinbella inom kort, med hundratuseltals läsare, då lönar det sig att ha haft en bra relation tidigare.
Och när dom har nått framgången är du ändå bortglömd...Frågan om Bimbobella ger så mycket, förutom länkkraft..

Men det är oftast kortvariga vinster.

95% av alla friska män har gjort lumpen, och där får man lära sig en sak, den som gräver ner sig djupt klara slaget bättre än den som inte gräver ner sig.

Samma sak är det här.. Fine kortvariga vinster är väl bra...Men på sikt är man bortglömd. När började för ca 10 år sedan prylar på internet, lyckades ganska bra att skicka ut pressmedlande .. Men idag är väl det fler som slåss om uppmärksamhet.
klein är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:48.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017