Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Omvandla massmördaren till bajs på nätet

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2011-07-30, 20:38 #21
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 2 225
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 2 225
Kruxet är att du kommer inte lyckas.. Bilden på GM ABB är så sprid på nätet, så det kommer knappast hjälpa. Även om man tycker skit om GM ABB, så historie förfalskning knappast rätt väg att gå. Som någon skrev, låt det positiva kraferna får ta överhand, protestera emot att Sverige är för över generösa med att ta emot flyktingar eller tvärtom.

Låt alla få komma till tals, visa att vi har en äkta demokrati. Uteslut inga politiska partier i de politiska manifestationerna, sluta med mobbningen av folks åsikter. Så kommer vi få en bättre värld och leva i.



Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
Hat kanske var fel ord, hämnd borde jag nog skrivit istället. Det är bättre att låta rättsväsendet ta hand om den biten och istället ägna sig åt positiva tankar och gärningar precis som alla de ungdomar som fanns på lägret ville göra. Man hedrar inte dessa genom att döpa om bilder på nätet. Uppmärksamheten går inte att göra något åt, den har han redan fått och det var oundvikligt.
klein är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-07-31, 00:26 #22
Sweelys avatar
Sweely Sweely är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Apr 2010
Inlägg: 1 354
Sweely Sweely är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
Sweelys avatar
 
Reg.datum: Apr 2010
Inlägg: 1 354
Jag deltar, och tvekande inte en sekund när jag fick höra om det för första gången.
Sweely är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-07-31, 02:03 #23
Johan_W Johan_W är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2010
Inlägg: 123
Johan_W Johan_W är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2010
Inlägg: 123
Den här människan måste vara bland dom största kräk vi haft i norden i modern tid och det är äcklande. Men något som är nära på lika äckligt är när svenska politiker försöker att tjäna "gratispoäng" på händelsen. Sossar försöker att agera offer och sverigedemokrater försöker att ta avstånd för att visa sig vara humana. Har alltid tyckta att sossar varit fan själv och inte brytt mig i SD-folk då dom varit i minoritet men nu börjar jag bli rätt less på dom också.
Johan_W är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-07-31, 06:13 #24
Captain Thailands avatar
Captain Thailand Captain Thailand är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 4 346
Captain Thailand Captain Thailand är inte uppkopplad
Supermoderator
Captain Thailands avatar
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 4 346
Hej,

Även jag ogillar (milt uttryckt) när politiker försöker plocka billiga politiska poäng genom denna tragedi. Jag har också sett mängder av exempel på det den senaste veckan.

- Vänstern beskriver honom som högerextrem (vilket förstås har viss relevans)

- Högerextrema (Nationaldemokrater och nazister) beskriver honom som sionist och Israelvän

- Sverigedemokrater (vissa) vet inte riktigt vad dom ska säga och kommer med den ena grodan efter den andra på sina bloggar. Dock tycker jag partiledare Åkesson ska ha lite "cred" för hans återhållsamma och uppenbart eftertänksamma hållning.

Jag tycker även media (generellt) handlade med lite brist på eftertanke. Den uppenbart narcissistiska och PR-medvetna mördaren hade (enligt egen uppgift) plastikopererat sig, solat, sminkat sig innan han poserade på sin egen bild med mordvapnet. Denna spred han sedan i sitt sk "manifest". Samma dag pryddes tidningarna med denna minst sagt smaklösa bild stort uppslagen på förstasidorna. Självklart förstår jag också att de är intresserade av att sälja tidningar och attrahera fler nätbesökare.

Nu säger jag inte att man skulle avstått från att publicera den, men hade det inte varit möjligt att ÄVEN leta fram någon mer neutral bild av honom, för att neutralisera hans uppenbara PR-syfte? Det fanns ju en bild där han stod bredvid två kvinnor ("kul" för dom), men den visades väldigt sparsmakat.

Jag har märkt att de i princip slutat visa bilden på BBC och vissa andra kanaler. Kanske har de haft en intern diskussion, eller så är den bara ansedd som inaktuell.

Jaja, detta är bara en reflektion som jag hade. Jämfört med att så många unga människor fått betala med sina liv pga en man med bisarrt förhöjt ego, är denna fråga som en piss i Nilen.

När RAF (Rote Armee Fraktion) bombade och mördade på sjuttiotalet i Västtyskland, medförde det att den aktiva radikala vänsterrörelsen splittrades och massvis av tidigare anhängare försvann. Det är väl det ända "bra" med terrorism. Vettiga människor hatar fenomenet och tar avstånd. Jag tror och HOPPAS att detta är fallet även nu. Det verkar som norrmännen är ett fantastiskt folk som älskar sin demokrati!
__________________
-
Jag (Twitter) kränger domäner via Fancy.Domains
• Jag värderar domäner via Värderadomäner.se - 20% rabatt för WN-medlemmar. Uppge kod: wn20.
Captain Thailand är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-07-31, 06:46 #25
Captain Thailands avatar
Captain Thailand Captain Thailand är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 4 346
Captain Thailand Captain Thailand är inte uppkopplad
Supermoderator
Captain Thailands avatar
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 4 346
Hej,

Jag sitter och "klagar" på media och hittar denna en kvart senare på Aftonbladet: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13399339.ab

Föredömligt Aftonbladet!
__________________
-
Jag (Twitter) kränger domäner via Fancy.Domains
• Jag värderar domäner via Värderadomäner.se - 20% rabatt för WN-medlemmar. Uppge kod: wn20.
Captain Thailand är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-07-31, 18:54 #26
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Citat:
Ursprungligen postat av Sweely Visa inlägg
Jag deltar, och tvekande inte en sekund när jag fick höra om det för första gången.
Lågt och oanständigt. Man vanärar snarare offren genom att bete sig på det viset. Vill man stå upp för demokratin och rättvisan så gör man definitivt inget i den stilen.
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments

Senast redigerad av tartareandesire den 2011-07-31 klockan 18:58
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-07-31, 18:57 #27
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Citat:
Ursprungligen postat av Captain Thailand Visa inlägg
Hej,

Jag sitter och "klagar" på media och hittar denna en kvart senare på Aftonbladet: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13399339.ab

Föredömligt Aftonbladet!
Långt ifrån det enda snedsteget. Lena Mellin & Co. passar även på att svartmåla Reinfeldt i samma veva vilket ligger på ungefär samma nivå som det agerande som diskuteras i den här tråden.
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-08-26, 05:53 #28
Captain Thailands avatar
Captain Thailand Captain Thailand är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 4 346
Captain Thailand Captain Thailand är inte uppkopplad
Supermoderator
Captain Thailands avatar
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 4 346
Hej,

Här på WN var de flesta uppenbart negativa till detta, men genom ett bildsök på massmördarens namn via Google.se ser man att detta fick ett stort genomslag.

Tycka vad man vill om detta, men det är ett bevis på att vi användare är starka. En demokratisk aspekt bortom myndigheters, marknadskrafternas och politikers kontroll. Även "Sverigedemokraterna.de" var även det ett kontroversiellt "agerande" med liknande effekt.

Personligen tycker jag det var "bättre" att förvandla massmördaren till digital skit, än att försöka hindra populister att ta plats i riksdagen via nämnda metod, men det är ju personlig reflektion i allra högsta grad och eftersom vi alla tänker olika vet jag att många inte håller med.
__________________
-
Jag (Twitter) kränger domäner via Fancy.Domains
• Jag värderar domäner via Värderadomäner.se - 20% rabatt för WN-medlemmar. Uppge kod: wn20.

Senast redigerad av Captain Thailand den 2011-08-26 klockan 05:58 Anledning: Tillägg
Captain Thailand är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-08-26, 15:51 #29
Gustavs avatar
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 3 171
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Gustavs avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 3 171
Citat:
Ursprungligen postat av Captain Thailand Visa inlägg
Hej,

Här på WN var de flesta uppenbart negativa till detta, men genom ett bildsök på massmördarens namn via Google.se ser man att detta fick ett stort genomslag.
Helt klart intressant. Men effekten är som störst nu, och kommer förmodligen att vara ganska tillfällig. Nyhetssidor, mm, kommer fortsätta att använda sig av bilder på ABB. De som länkar till bajs-bilder kommer däremot att tröttna efter några månader och inte orka underhålla arbetet.

Det är ganska lätt att få exponering i Google oavsett sökord genom vanligt länkspam. Den stora utmaningen är att hålla sig kvar. Det kräver nämligen inte bara en engångsinsats då man är som mest motiverad, utan att man kontinuerligt arbetar med det.

Angående det du skriv om att samla politiska poäng, så tycker jag att de flesta partier har hållit sig på mattan. De flesta förstår ju att försöker man måla det här terrordådet på vanliga Sverigedemokrater, så målar man samtidigt islamistisk terror på alla muslimer... Guilt by association, som amerikanerna brukar tala om. Det är naturligtvis en typ av kollektiv bestraffning som alltid är fel.

En positiv sak (om man nu kan tala om positiva effekter av terror - det låter lite osmakligt) är att många Sverigedemokrater förmodligen fick sig en tankeställare. Nästa gång islamister spränger en bomb någonstans i Europa så kommer SD mfl förmodligen att vara väldigt försiktiga med att skuldbelägga vanliga muslimer för dådet.
Gustav är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-08-26, 16:30 #30
Alphas avatar
Alpha Alpha är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 1 626
Alpha Alpha är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
Alphas avatar
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 1 626
Vad gör det om man söker på x så kommer det bilder på "bajs" ?

Om ni hatar honom så mycket så samla in pengar till en torped som kan plocka in honom för tortyr.

mvh
(kunde inte hålla mig)
Alpha är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:20.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017