Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Äntligen!

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2007-07-23, 10:41 #21
claes claes är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2005
Inlägg: 462
claes claes är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2005
Inlägg: 462
Hej, tack för alla kommentarer!

(Kul att se så många positiva, inte bara i denna tråd utan även i andra. Inga sura miner utan 100% uppmuntran och uppriktigt stöd. Tack!)

Det finns tre saker som jag kan konstatera efter att ha passerat $100 per dag:

1. Jag vet inte hur Google tänker. Ibland går det ner, men för det mesta verkar det gå stadigt upp, någon dollar i veckan. Och ibland har jag känslan av Google sitter i möten och kommer fram till: "Nästa punkt, xxx.yyy. Visserligen pagerank 0, men vi låter väl "xxx.yyy" ligga på kring $xxx under denna period så kollar vi igen om ett kvartal? Alla överens?". Jag tror faktiskt mer på att det är så det sker än mycket av SEO-magin.

2. Jag började ambitiöst som fan med massor av handskrivna artiklar plus nyheter som hämtades via RSS. $10 per dag. Hm. Tog bort den blå färgen på länkar och artiklar och nyheter så de syntes mindre och annonserna syntes mer. $20 per dag. Hm. Flyttade upp annonserna och ner artiklar och länkar. $30 per dag. Hm. Tog bort länkarna helt så det enda som går att klicka på är annonser. Pang! $60 per dag (se nedan). Gav upp all seriös ambition, flyttade om och anpassade till en slags MFA-liknande sidor, men med hyfsat unikt och annorlunda layout. Boom! $100. Det jag (tyvärr) lärt mig är att annonserna måste vara roligare att läsa och klicka, på än artiklarna och texterna. Jag är ledsen, men så är det. Ju tristare innehåll, desto mer intressanta blir annonserna.

3. Känn din målgrupp. Type-ins och liknande kommer från okunniga och ovana PC-användare. En insikt som chockerade mig är dessa okunniga och ovana PC-användares skräck för att stänga webbläsarfönster. Om de stänger ett webbläsarfönster "försvinner ju Internet". Alltså gör okunniga och ovana PC-användare allt för att klicka sig vidare, inklusive genom annonserna. Men jag höjde intäkterna med ytterligare $10 genom att ge dem en googlesökruta och några länkannonser så att även de mest förvirrade kan söka eller klicka sig vidare.
claes är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:58.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017