Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


PS2.se till salu

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2004-04-01, 06:54 #21
lagabilen lagabilen är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 18
lagabilen lagabilen är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 18
Oj, jag höll på att glömma dig i all tumult Mario. Min nyblivne favoritskribent i forumet och allt...

Citat:
Jag läste hela inlägget och tyckte det var väldigt intressant.

Min första tanke var också aktier förresten.
Kul att du tyckte att mitt inlägg var intressant Jag försökte göra det lite mer "givande" än Dojes...
Ja, för mig var handel med aktier en ganska naturlig parallell till handel med domännamn. Man köper någonting med förhoppningen att det ska stiga i värde. Eller att någon annan har ett större intresse för varan, eller vad det nu rör sig om, och således är villig att betala mer. För mig är detta väldigt logiskt och inte det minsta omoraliskt. Handel med allt tänkbart har förkommit i alla tider. Jag tror att det är få som köper någotonting, med syftet att sälja det igen, som inte vill gärna tjäna pengar på det.

Alltid trevligt med liktänkande (Men för den sakens skull inte alls mindre roligt med oliktänkande.)

Citat:
Han säger att han inte köpt den i ond tro.
Nja, jag har inte sagt ATT jag har köpt den i "ond tro", men inte heller att jag INTE har det. Det väljer jag att lämna osagt. Jag vill ju inte förstöra Dojes mardrömmar om domännamnsbanditer

Jag tycker faktiskt att resonemanget om "ond tro" och Dojes moralkakor är ganska irrelevanta. Om nu inte lagen på något vis hindrar mig från att äga domänen eller sälja den, och jag inte ber om moralisk vägledning, så förstår jag inte poängen med hans inlägg alls. Skulle det däremot vara så att jag gör något olagligt genom att äga eller sälja den så hoppas jag att någon akut informerar mig om detta (på ett konstruktivt och vettigt sätt). Då vill jag naturligtvis varken äga eller sälja domänen och den ska självklart tillfalla den juridiskt riktiga ägaren, med omedelbar verkan. Nu förutsätter jag dock att så inte är fallet med tanke på att domänen tilldelades mig, och ingen annan, utan något fuffens inblandat.

Nej, nu har jag skrvit nog för idag. Tack för dina inlägg och ditt stöd Mario!

Mvh
Carl
lagabilen är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-04-01, 15:32 #22
Snobba Snobba är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 36
Snobba Snobba är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 36
Hörde Ni om det där företaget som köpte en vara bara för att sedan sälja det till ett högre pris! Det sägs även att företagaren VIISTE att de kunde sälja varan till högre pris! Otroligt! Jag tycker att ett företag ska sälja till samma pris som de köper in annars så handlar de ju i ond tro...Usch för de företag som genererar vinst!

Det är väl egentligen vad den här tråden handlar om?! Basics i företagande...Eller bor vi i forna sovjet?

Mvh
Snobba är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-04-01, 16:05 #23
foks foks är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2003
Inlägg: 727
foks foks är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2003
Inlägg: 727
Snobba, kör du med samma argument när du vill legalisera slavhandel?

Oavsett vad man tycker om företagens rätt till sina varumärken så var det reglerna som diskuterades, inte hur det borde vara. Nu när reglerna är klarlagda känns det dags att låsa tråden.
foks är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-04-01, 16:59 #24
lagabilen lagabilen är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 18
lagabilen lagabilen är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 18
Snobba sa:
Citat:
Hörde Ni om det där företaget som köpte en vara bara för att sedan sälja det till ett högre pris! Det sägs även att företagaren VIISTE att de kunde sälja varan till högre pris!
Snobba, håller med dig fullt ut...

Fok sa:
Citat:
Nu när reglerna är klarlagda känns det dags att låsa tråden.
Nja Foks, tråden handlade ju egentligen om att jag ville sälja domänen PS2.se. Inget annat. Däremot skulle jag gärna se att vi återgår till det. Är det någon som vill lägga ett bud på domänen eller som vet något bra ställe att saluföra den på?

Förrästen, är reglerna verkligen helt klargjorda? Instämmer alla med att jag otvivelaktigt har rätten till domänen? (Nu talar jag inte om Dojes, eller någon annans, moraliska värderingar utan rent juridiskt)

Mvh
Carl
lagabilen är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-04-01, 18:17 #25
Christian O Christian O är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2003
Inlägg: 91
Christian O Christian O är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2003
Inlägg: 91
Det blir lite knepigt om man skulle anse alla förkortningar som varumärken. I princip alla förkortningar på max 4 bokstäver är troligtvis "tagna" vilket i praktiken skulle göra det omöjligt för nya företag att använda sig av förkortningar.

Ta tex SAS som förutom Scandinavian Airline Systems även står för och används som förkortning för School of Art & Science, Society for Applied Spectroscopy, Surfers Against Sewage, Society for Amateur Scientists, Second Amendment Sisters, Society for Applied Sociology, Singapore American School osv...

Är av den anledningen inte helt säker på att Sony skulle få rätt i en tvist om PS2. Som någon skrivit tidigare ägs dessutom ps2.com av Kelkoo.
Christian O är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-04-01, 18:28 #26
Thomass avatar
Thomas Thomas är inte uppkopplad
Administratör
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 3 901
Thomas Thomas är inte uppkopplad
Administratör
Thomass avatar
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 3 901
Håll denna tråden på rätt nivå nu, den ligger på gränsen att åka i papperskorgen.

WN
Thomas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-04-01, 19:24 #27
lagabilen lagabilen är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 18
lagabilen lagabilen är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 18
Christian O sa:
Citat:
Det blir lite knepigt om man skulle anse alla förkortningar som varumärken. I princip alla förkortningar på max 4 bokstäver är troligtvis "tagna" vilket i praktiken skulle göra det omöjligt för nya företag att använda sig av förkortningar.
Instämmer.

WN sa:
Citat:
Håll denna tråden på rätt nivå nu, den ligger på gränsen att åka i papperskorgen.
Jag försöker - väntar fortfarande på en ursäkt från Doje för hans onödiga påhopp. Jag hoppas och förutsätter att det var dessa som låg under önskad "nivå". Jag har enbart haft för avsikt att sälja min domän. Om någon sedan helt omotiverat hoppar på mig med personangrepp så måste jag väl få försvara mig? Allt annat vore ju orimligt. Men jag, precis som du, har inget annat intresse än att hålla tråden på "rätt nivå". Jag hoppas att övriga skribenter (läs: Doje) kan rätta sig i ledet.

Mvh
Carl
lagabilen är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-04-01, 19:31 #28
Johan G Johan G är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 531
Johan G Johan G är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 531
Kan inte inläggen i tråden hålla sig till sak (domännamn försäljning, rätt mm) :angry:
Person vs person lämpligen via pm.
Johan G är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-04-02, 00:38 #29
jannne jannne är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 73
jannne jannne är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 73
Jag har ett lager gamla IBM PS/2 tangentbord som jag tänkt sälja. (Såna som klickar två gånger, en gång när man trycker ner tangenten och en gång när man släpper upp den. Fungerar efter de blivit överkörda med ångvält och de väger rätt mycket med.)
Är domänen billig så kanske jag nappar.
jannne är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:00.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017