Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


När allt rasar....

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2011-02-03, 15:28 #21
MRDJs avatar
MRDJ MRDJ är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Mar 2006
Inlägg: 1 667
MRDJ MRDJ är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
MRDJs avatar
 
Reg.datum: Mar 2006
Inlägg: 1 667
Citat:
Ursprungligen postat av Captcha Visa inlägg
SEB är ett skämt!

Efter att jag ringde och spärrade korten och snackade med en handläggare så dras det fortfarande pengar från mitt konto! Jag ringde paypal och de ser inga transaktioner med mitt bankkort förutom de som jag har beviljat, men SEB säger att det är paypal..

Fyf** va frustrerad jag är på hur de behandlar saken, varför stoppar de inte allt???
Låter ju helt sjukt?


Låter nästan som att någon har tillgång till din internetbank eller liknande?
MRDJ är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-02-03, 15:31 #22
icehole icehole är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 411
icehole icehole är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 411
vafan... svårt att se att du ska behöva pröjsa en enda krona för detta i slutändan, men ändå sjukt jobbigt såklart.

om det inte är ditt fel och banken fortfarande inte ersätter allt så hade jag gjort hus i helvete
icehole är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-02-03, 15:35 #23
FredrikNass avatar
FredrikNas FredrikNas är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Oct 2006
Inlägg: 1 995
FredrikNas FredrikNas är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
FredrikNass avatar
 
Reg.datum: Oct 2006
Inlägg: 1 995
Det här har jag hört om förr, banker kan inte stoppa transaktioner på korten som jag förstår det.

en kompis blev av med sitt visakort, men kortet fortsatte att användas efter att han spärrade det i banken, det visade sig senare att kortet b.la kunde användas i kortautomater för parkering där kontrollen inte sker direkt mot banken. (finns säkert fler exempel på användbarhet)

Banken sa att dom kunde inte göra någonting.. det slutade med att han stängde sitt konto i banken och bytte bank
FredrikNas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-02-03, 15:38 #24
eliasson eliasson är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Dec 2005
Inlägg: 1 863
eliasson eliasson är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Dec 2005
Inlägg: 1 863
Min erfarenhet med VISA har varit väldigt positiv.

När jag köpte min bostadsrätt så passade jag även på att handla precis allt nytt. Möbler, köksgeråd, elektronik - allt.
Två veckor därefter så reste jag till Thailand där jag gjorde ett kortköp på en mindre summa, varpå det blev nekat.
15 sekunder senare ringer min mobiltelefon och det är en representant från VISA som förklarar att hon ser stora transaktioner från Sverige (mina inköp) och nu försök till ett mindre köp på mitt kort i Thailand - och hon vill bekräfta att det är jag som försöker göra köpet.

Efter att jag bekräftat det så släppte hon spärren, och jag kunde därefter använda kortet som vanligt.
Mycket imponerande!

Jag passade även på att fråga vad som gällde om det visade sig att det inte var jag, och då sa hon att de hade betalat tillbaka summan omgående. Du kan vara lugn

Hoppas att allt ordnar sig!
eliasson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-02-03, 15:45 #25
Captcha Captcha är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2010
Inlägg: 185
Captcha Captcha är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2010
Inlägg: 185
Citat:
Ursprungligen postat av eliasson Visa inlägg
Min erfarenhet med VISA har varit väldigt positiv.

När jag köpte min bostadsrätt så passade jag även på att handla precis allt nytt. Möbler, köksgeråd, elektronik - allt.
Två veckor därefter så reste jag till Thailand där jag gjorde ett kortköp på en mindre summa, varpå det blev nekat.
15 sekunder senare ringer min mobiltelefon och det är en representant från VISA som förklarar att hon ser stora transaktioner från Sverige (mina inköp) och nu försök till ett mindre köp på mitt kort i Thailand - och hon vill bekräfta att det är jag som försöker göra köpet.

Efter att jag bekräftat det så släppte hon spärren, och jag kunde därefter använda kortet som vanligt.
Mycket imponerande!

Jag passade även på att fråga vad som gällde om det visade sig att det inte var jag, och då sa hon att de hade betalat tillbaka summan omgående. Du kan vara lugn

Hoppas att allt ordnar sig!
Det beror ju vilken bank man har och inte självaste visa kortet?
Captcha är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-02-03, 15:49 #26
FredrikNass avatar
FredrikNas FredrikNas är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Oct 2006
Inlägg: 1 995
FredrikNas FredrikNas är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
FredrikNass avatar
 
Reg.datum: Oct 2006
Inlägg: 1 995
Citat:
Ursprungligen postat av Captcha Visa inlägg
Det beror ju vilken bank man har och inte självaste visa kortet?
nej tror faktiskt att det är kortleverantören som gör sånt, min bror fick ett liknande samtal när han köpte ett gäng datorer på sitt kort (i olika butiker) då ringde dom från kortleverantör
FredrikNas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-02-03, 16:05 #27
Captcha Captcha är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2010
Inlägg: 185
Captcha Captcha är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2010
Inlägg: 185
Citat:
Ursprungligen postat av FredrikNas Visa inlägg
nej tror faktiskt att det är kortleverantören som gör sånt, min bror fick ett liknande samtal när han köpte ett gäng datorer på sitt kort (i olika butiker) då ringde dom från kortleverantör
Då har jag andra erfarenheter, mitt kort spärrades när jag va i Dubai utan att få någon information. Så jag blev tvungen att att be päronen att överföra pengar via western union. Inget kunde fixas om jag inte besökte SEB's kontor.

Den andra gången va i Norge, fick även då åka till Sverige för att besöka deras kontor.

Så antigen suger deras kundservice eller så gör de det med flit för att de är glada och ha mig på deras kontor.
Captcha är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-02-03, 16:29 #28
heavencloudss avatar
heavenclouds heavenclouds är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Dec 2009
Inlägg: 494
heavenclouds heavenclouds är inte uppkopplad
Flitig postare
heavencloudss avatar
 
Reg.datum: Dec 2009
Inlägg: 494
Jobba heltid med att få tillbaka dina pengar! Tips är att försöka undvika deras kundtjänst då det är några nittonåringar här i Göteborg som sitter och svarar, dom har nog inte så mycket makt över "systemet".
heavenclouds är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-02-03, 16:35 #29
Johan H Johan H är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 1 991
Johan H Johan H är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 1 991
Lyssna på mig nu.

Jag har varit i samma situation förr, 2 gånger för att vara exakt.
Vad du måste göra är att raska in på din bank, säga att pengarna dragits utan att du gjort dessa transaktioner. Någon har tömt ditt konto och att du vill att banken ska dra tillbaks pengarna omgående.

Det är extremt viktigt hur du presenterar detta för bankpersonen, det är skillnad i att säga

"Kan ni dra tillbaks dessa pengar? Eftersom jag inte godkänt dessa transaktioner, utan någon har kommit över mitt kort och tömt kontot"

och

"Nu jävlar ser ni till att omgående dra tillbaks dessa pengar, någon idiot har bestulit mig på varenda krona jag äger och har. Fixa detta omgående."

Det är ett papper man fyller i, sen drar dom tillbaks. Gjort det 2 gånger, fungerar utmärkt.
Johan H är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-02-03, 16:36 #30
eliasson eliasson är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Dec 2005
Inlägg: 1 863
eliasson eliasson är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Dec 2005
Inlägg: 1 863
Citat:
Ursprungligen postat av Captcha Visa inlägg
Det beror ju vilken bank man har och inte självaste visa kortet?
Genom VISA, liksom alla andra stora kortföretag, så har du automatisk försäkring mot sådant scenario som jag förklarade.
Rekommenderar att drar i alla trådar - även om du inte skall behöva det.

Du skall ha dina pengar tillbaka!
eliasson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:44.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017