Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Hjälp med anställningsavtal?

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2009-06-20, 16:43 #21
fabianjakobsson fabianjakobsson är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2009
Inlägg: 86
fabianjakobsson fabianjakobsson är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2009
Inlägg: 86
Har fortfarande inte förstått hur jag ska fylla i helt riktigt.

I dagsläget har jag fyllt i det så här:

Visstidsanställning: <start och slutdatum>
Uppsägningstid: "1 månad"
Arbetstid heltid, antal timmar per vecka: "Vid behov"
Arbetstid deltid, antal timmar per vecka: <Lämnat blankt>
Antal procent: <Lämnat blankt>


Vill att de i början ska jobba ca 8 timmar per dag, det blir alltså 40 timmar/vecka vilket då kallas för heltid.
Men de har ju inga fasta tider och kanske få mindre än 40 timmar/vecka någon gång. Men är det fel att jag inte angav något för Arbetstid deltid? Och ska jag lämna Antal procent blankt eller ska jag skriva "0-100"?
fabianjakobsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-06-20, 17:17 #22
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Hur länge vill du att de jobbar 40 tim/vecka? Skriv det!
Skriv precis det du har planerat. Om de inte kan jobba vissa dagar så är det ju bara för dig att inse faktum, de får ju inget betalt om de inte kan jobba.

Men nivån du anger är vad du garanterar att de får jobba om de kan.

Dvs om du inte har något jobb men de kan jobba så är det god ton att betala lön ändå. Men skriv bara avtal för den period du är säker på att du har jobb. Skriv nytt avtal senare när du vet mer.
Conny Westh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-06-20, 19:04 #23
fabianjakobsson fabianjakobsson är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2009
Inlägg: 86
fabianjakobsson fabianjakobsson är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2009
Inlägg: 86
Citat:
Originally posted by ConnyWesth@Jun 20 2009, 17:17
Hur länge vill du att de jobbar 40 tim/vecka? Skriv det!
Skriv precis det du har planerat. Om de inte kan jobba vissa dagar så är det ju bara för dig att inse faktum, de får ju inget betalt om de inte kan jobba.

Men nivån du anger är vad du garanterar att de får jobba om de kan.

Dvs om du inte har något jobb men de kan jobba så är det god ton att betala lön ändå. Men skriv bara avtal för den period du är säker på att du har jobb. Skriv nytt avtal senare när du vet mer.
Fast problemet är att det är anställningar för ett projekt och det är väldigt svårt att bestämma i förväg det exakta antalet timmar. Minns när jag jobbade på ett annat företags kundsupport och att de kallade in mig när det behövdes. Gav mig ett schema veckan innan för nästa vecka. Men det var inget bestämt och de betalade mig inte när jag inte jobbade, vilket ändå är ganska naturligt.

Vet det finns många som sitter på sådana "flextider" men vill vara säker på hur man anger det korrekt på anställningsavtalet.

Vissa säger lämna "Antal procent" blankt. Och skriv vid behov. Fast jag vet inte om det är menat i Heltid eller Deltid. Man får ju bara ange en av dem tror jag. Fast man kan ju inte vara säker på om det kommer vara 40 timmar/vecka eller mindre i förväg. Det KOMMER ju att variera under visstidsanställningsperioden.

Och jag tror inte heller det är så praktiskt att uppdatera avtalet varje gång jag bestämmer mig för att dra ner/upp på timmarna. Undrar hur mitt anställningsavtal såg ut för det företag jag jobbade.

Har inte någon ett sådant anställningsavtal (visstidsanställning, timlön, obestämt antal timmar) som jag skulle kunna få se på?
fabianjakobsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:13.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017