Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Netland

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2004-12-01, 22:01 #21
porra porra är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 21
porra porra är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 21
Netland har blivit totalt värdelöst, jag har (hade) över 10 domäner där. Har blivit lovad i snart 6 månader att det ska bli bättre, men det blir bara sämre och sämre. Netland var för ett halvår sedan det absolut bästa alternativet, men tyvärr så är det inte så längre. Det som retar mig mest är att jag ska vara tvungen att betala för 12 månader som jag inte kommer att använda pga deras avtal. men det blir billigare att betala det och flytta alltsammans än att förlora hundratals kronor varje dag.

Så vill ni ha ett webhotell med flera timmars avbrott varje dag så är netland alternativet för er.

Visst jag förstår att allt inte är deras fel, men det hjälper inte mig. Och har man kunder som skriver kod som förstör för andra får man välja vilka man vill ha kvar. Jag har inte stannat.
porra är inte uppkopplad  
Oläst 2004-12-02, 01:11 #22
Tobias Turesson Tobias Turesson är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 1 336
Tobias Turesson Tobias Turesson är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 1 336
Citat:
Originally posted by porra@Dec 1 2004, 23:01
Netland har blivit totalt värdelöst, jag har (hade) över 10 domäner där. Har blivit lovad i snart 6 månader att det ska bli bättre, men det blir bara sämre och sämre. Netland var för ett halvår sedan det absolut bästa alternativet, men tyvärr så är det inte så längre. Det som retar mig mest är att jag ska vara tvungen att betala för 12 månader som jag inte kommer att använda pga deras avtal. men det blir billigare att betala det och flytta alltsammans än att förlora hundratals kronor varje dag.

Så vill ni ha ett webhotell med flera timmars avbrott varje dag så är netland alternativet för er.

Visst jag förstår att allt inte är deras fel, men det hjälper inte mig. Och har man kunder som skriver kod som förstör för andra får man välja vilka man vill ha kvar. Jag har inte stannat.
Är i precis samma sits, hoppas bara på att de blir ännu sämre så de av rent hjärta river avtalet.
De tjänar inget på att tvinga kvar kunder, som sprider skit.
Tobias Turesson är inte uppkopplad  
Oläst 2004-12-02, 08:59 #23
BE Network BE Network är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 427
BE Network BE Network är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 427
Citat:
Originally posted by porra@Dec 1 2004, 23:01
Netland har blivit totalt värdelöst, jag har (hade) över 10 domäner där. Har blivit lovad i snart 6 månader att det ska bli bättre, men det blir bara sämre och sämre. Netland var för ett halvår sedan det absolut bästa alternativet, men tyvärr så är det inte så längre. Det som retar mig mest är att jag ska vara tvungen att betala för 12 månader som jag inte kommer att använda pga deras avtal. men det blir billigare att betala det och flytta alltsammans än att förlora hundratals kronor varje dag.

Så vill ni ha ett webhotell med flera timmars avbrott varje dag så är netland alternativet för er.

Visst jag förstår att allt inte är deras fel, men det hjälper inte mig. Och har man kunder som skriver kod som förstör för andra får man välja vilka man vill ha kvar. Jag har inte stannat.
Att bli tvingad till att fortsätta att betala ser jag som rena fjanterierna. Sköter dem inte det här snyggt nu och ersätter missnöjda kunder så kommer dem göra bort sig helt och hållet och inte ha en kund kvar!

Att tvingas betala 12 månader till när det är så fruktansvärt mycket strul så går jag den juridiska vägen.
BE Network är inte uppkopplad  
Oläst 2004-12-02, 11:16 #24
Decibels avatar
Decibel Decibel är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 2 413
Decibel Decibel är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Decibels avatar
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 2 413
Att gå den juridiska vägen låter mer som en standardåkomma väldigt många fått för sig löser allt.

Tyvärr är det inte så enkelt, det juridiska ska man med stor försiktighet sätta sig in i redan när man från början sluter avtal, oavsett om det rör sig om webbhotell eller dagstidningen.
Rent moraliskt kan det väl ses som välgörande om just netland gör något för att återfå sitt förtroende för sina kunder genom någon vänlig gest.
Jag kan inte vara oberoende och se det från utsidan, men första tanken man får är "ännu inte en till 99kr".

Som jag sagt i andra trådar, ha god kontakt med företaget, skicka mail så fort du undrar något, om sedan dom inte svarar så är det ju inte ditt som kunds problem utan bara ytterligare aspekter att ifrågasätta i ditt val av webbhotell.
Decibel är inte uppkopplad  
Oläst 2004-12-02, 11:47 #25
esset esset är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 73
esset esset är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 73
Samtidigt borde det ju enligt avtal stå att servern ska ha (t.ex.) 97% uptime.
esset är inte uppkopplad  
Oläst 2004-12-02, 11:49 #26
BE Network BE Network är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 427
BE Network BE Network är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 427
Citat:
Originally posted by Decibel@Dec 2 2004, 12:16
Att gå den juridiska vägen låter mer som en standardåkomma väldigt många fått för sig löser allt.

Tyvärr är det inte så enkelt, det juridiska ska man med stor försiktighet sätta sig in i redan när man från början sluter avtal, oavsett om det rör sig om webbhotell eller dagstidningen.
Rent moraliskt kan det väl ses som välgörande om just netland gör något för att återfå sitt förtroende för sina kunder genom någon vänlig gest.
Jag kan inte vara oberoende och se det från utsidan, men första tanken man får är "ännu inte en till 99kr".

Som jag sagt i andra trådar, ha god kontakt med företaget, skicka mail så fort du undrar något, om sedan dom inte svarar så är det ju inte ditt som kunds problem utan bara ytterligare aspekter att ifrågasätta i ditt val av webbhotell.
Hej,

Ja men det är inte med Netlandia som det nu heter jag har skrivit avtal med. Det står även i avtalet som netlandia nu har att det sägs upp omedelbart om det är allvarliga driftstörningar och det anser jag absolut att det är. Att inte kunna nå sin e-post vid 2/5 försök och inte ftp:n vid 1/3 försök är ju värdelöst.
BE Network är inte uppkopplad  
Oläst 2004-12-02, 12:11 #27
Tobias Turesson Tobias Turesson är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 1 336
Tobias Turesson Tobias Turesson är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 1 336
Står det, för visst måste det klassas som allvarliga driftstörningar.
Säg till om någon säger upp sitt för då hänger jag på ;D
Tobias Turesson är inte uppkopplad  
Oläst 2004-12-02, 12:23 #28
Storens avatar
Storen Storen är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 1 682
Storen Storen är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
Storens avatar
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 1 682
Citat:
Originally posted by Blue-Eye@Dec 2 2004, 11:49
Hej,

Ja men det är inte med Netlandia som det nu heter jag har skrivit avtal med.

Det står även i avtalet som netlandia nu har att det sägs upp omedelbart om det är allvarliga driftstörningar och det anser jag absolut att det är.
Hmm, gällande avtal eller inte ?
Storen är inte uppkopplad  
Oläst 2004-12-02, 13:47 #29
oJones oJones är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 59
oJones oJones är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 59
Hej!

Tråkigt och höra så många negativa röster, men jag är inte sämre än att jag besvarar allt vad jag kan se.
Som tidigare gäller så nås vi lättast på [email protected]

Alla våra kunder fick de senaste dagarna ett mail om vad som hänt och vad som kommer ske i framtiden.
För er andra kör jag en kortare version här. Vill ni hela versionen så maila oss så skickar vi direkt.

Först och främst vill jag än en gång poängtera att det är nya ägare sedan någon månad tillbaka, vilket innebär att förbättringarna inte hunnit komma upp ännu.

De senaste dagarna har vi haft enorma problem med DCS som stått för vår Internet-förbindelse. De hade ett flertal gånger elektriska problem nu den senaste tiden som de inte tycktes få någon lösning på. UPSen de hade stod pall 5 minuter och hade ingen reservlösning. Problemen blev så stora till slut att vi kände att vi inte hade någon möjlighet att stanna kvar. Alla servrar flyttades från dem på studs. Vi kände att vi hade det att välja på, eller att ligga kvar och hoppas på att det skulle ordna sig. Men vi kände givetvis ansvaret gentemot våra kunder och valde därför den snabbaste och säkraste vägen.
Anledningen till att besökare från Bredbandsbolaget och Telia inte kommit in på sajterna har legat utanför vår räckvidd. Tydligen följer inte BBB och Telia den standard som gäller. Ingenting vi kunde påskynda eller göra någonting åt. Allt vi gjorde, gjordes på snabbast möjliga vis.
Vi har köpt in nya servrar som står redo att användas, men innan vi vill sätta upp dem håller vi på att få in egen lina.
Vi har haft problem med att få fram grävning och svetsning, men det ska snart vara avklarat.

Vi är fullt medvetna om problemen som varit och vi har en lösning på alltihopa, men allting går inte att lösa på en eftermiddag (även om vi gör vad vi kan för att det ska gå så fort som möjligt).
Att kunder väljer att flytta från oss på grund av problemen som varit är helt förståeligt, men jag hoppas ni kan ge det lite tid och se att det verkligen går bra. Att det fungerade perfekt för ett halvår sedan och sämre nu har helt enkelt berott på att det blivit för tungt med kunder på samma servrar. Som nybliven ägare köpte jag direkt in servrar, men har problem med ny internetuppkopplingen för dem. Det löser sig helt klart inom kort.

De som vill säga upp sig tänker jag inte sätta käppar i hjulet för. Att börja snacka om att vi är så hemska med avtalstiden är inte vårt fel. Det står tydligt i avtalet vad som gäller och som kund har man godkännt det innan tjänsten tagits i bruk.
Däremot kan Mario (ganska säker på att det var du i vart fall) intyga att vi inte har hållit det minsta hårt på avtalsperioden.
Vi har inga problem att kompensera för problemen som varit, det är bara att höra av sig. Vi vill inget hellre än att ha nöjda kunder och fungerande tjänster.

Som jag tidigare sagt, jag kollar inte dagligen här inne så maila mig gärna om ni har funderingar.
oJones är inte uppkopplad  
Oläst 2004-12-02, 15:29 #30
porra porra är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 21
porra porra är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 21
Citat:
Originally posted by oJones@Dec 2 2004, 14:47


Alla våra kunder fick de senaste dagarna ett mail om vad som hänt och vad som kommer ske i framtiden.
För er andra kör jag en kortare version här. Vill ni hela versionen så maila oss så skickar vi direkt.
Det var intressant att veta att "ALLA" utom jag då fått ett mail med förklaring. Jag har ca 10 domäner där och har inte fått ett enda mail till någon av dom med en förklaring. Kan ju vara intressant att få veta anledningen! Det enda mail jag fått är nedanstående, när jag fråga varför mailservern legat nere över 6 timmar.

Hej!

Mailservern har varit igång sedan 15:00. Vissa operatörer har dock inte hunnit uppdatera till vårt nya ip-nummer.
Det kommer ett mail till adressen du beställt dina konton till om en liten stund om mer information om det hela.

Med vänlig hälsning,
Kim Jensen
Netland Webbhotell

E-post: [email protected]
Internet: http://www.netland.se/

Om man byter IP-nummer mm, borde man gå ut och förvarna sina kunder, sedan så vill jag även påpeka att mailen började fungera vid 20.00 ungefär och jag vet att det var flertal mail som spårlöst försvann under tiden.
porra är inte uppkopplad  
Stängt ämne


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 05:57.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017