Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Jag behöver mer trafik!

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2013-04-24, 14:09 #21
xpats avatar
xpat xpat är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 624
xpat xpat är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
xpats avatar
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 624
Citat:
Ursprungligen postat av mrana1 Visa inlägg
Har redan svarat till frågon om du läser ovan så står det att det kommer ta en vecka innan jag har gått igenom varje recept och fixat. Ni behöver inte skriva samma saker för 5 miljoner gånger.
Lycka till! Varenda recept är ju felstavat. För att kunna rätta alla de recepten så måste du ju kunna laga allihop. Det är så mycket fel i dem att du i praktiken måste skriva om dem och därmed veta/förstå hur varje recept skall tillagas för att det skall bli bra!

Och... Glöm inte det där med särskrivningar!
xpat är inte uppkopplad  
Oläst 2013-04-24, 16:03 #22
John Adamss avatar
John Adams John Adams är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2012
Inlägg: 456
John Adams John Adams är inte uppkopplad
Flitig postare
John Adamss avatar
 
Reg.datum: Jun 2012
Inlägg: 456
Nu händer det igen, de flesta av oss, som frågar och vill så gärna ha lite feedback på någon ide eller en sida är inte super kunniga på på just det man frågar efter, att bemäta detta med hånskratt gör inte saker och ting bättre.

Jag förstår att TSs sida samt ide har sina brister men, bemöt gärna det hela med lite respekt, gör ni det så kommer flera att delta i detta forum i längden.

Ge er kretik och synpunkter med lite förstånd och ödmjukhet.

Till TS, se till att allt funkar eller så nära till funkar som möjligt innan du postar för feedback, det bli en del trams i svaren annars.

Jag antar att du har dina recept och restaurang listor skrapade och sparade i olika format, se till att allt ser snygg, rätt och funktionell, innan du går live med sidan.
Det tar tid, det vet jag, men att lansera en halvklar sida är inte så kul heller.

Lycka till
John Adams är inte uppkopplad  
Oläst 2013-04-24, 16:08 #23
daniel.s daniel.s är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2008
Inlägg: 341
daniel.s daniel.s är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2008
Inlägg: 341
Citat:
Ursprungligen postat av John Adams Visa inlägg
Nu händer det igen, de flesta av oss, som frågar och vill så gärna ha lite feedback på någon ide eller en sida är inte super kunniga på på just det man frågar efter, att bemäta detta med hånskratt gör inte saker och ting bättre.
Det är inte helt lätt att ta något så dåligt seriöst, och inte heller vill man lägga sin tid på att hjälpa någon som endast tar genvägar och använder tvivelaktiga metoder.
daniel.s är inte uppkopplad  
Oläst 2013-04-24, 17:57 #24
mrana1 mrana1 är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jan 2013
Inlägg: 33
mrana1 mrana1 är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jan 2013
Inlägg: 33
Citat:
Ursprungligen postat av John Adams Visa inlägg
Nu händer det igen, de flesta av oss, som frågar och vill så gärna ha lite feedback på någon ide eller en sida är inte super kunniga på på just det man frågar efter, att bemäta detta med hånskratt gör inte saker och ting bättre.

Jag förstår att TSs sida samt ide har sina brister men, bemöt gärna det hela med lite respekt, gör ni det så kommer flera att delta i detta forum i längden.

Ge er kretik och synpunkter med lite förstånd och ödmjukhet.

Till TS, se till att allt funkar eller så nära till funkar som möjligt innan du postar för feedback, det bli en del trams i svaren annars.

Jag antar att du har dina recept och restaurang listor skrapade och sparade i olika format, se till att allt ser snygg, rätt och funktionell, innan du går live med sidan.
Det tar tid, det vet jag, men att lansera en halvklar sida är inte så kul heller.

Lycka till
Tack för feedback. Sidan är klar faktiskt och allt funkar som det ska du får gärna kika in och använda funktoinerna som restaurangs sökmotor eller kanske hitta någon recept. Majoritet av recept är mina egna med plr och får inte kopieras av någon. Men ett få tal max 100-200 fick jag av en vän och det de som är lite oproffistionella så jag kommer radera de. Ha det så bra
mrana1 är inte uppkopplad  
Oläst 2013-04-24, 18:04 #25
mrana1 mrana1 är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jan 2013
Inlägg: 33
mrana1 mrana1 är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jan 2013
Inlägg: 33
Citat:
Ursprungligen postat av daniel.s Visa inlägg
Det är inte helt lätt att ta något så dåligt seriöst, och inte heller vill man lägga sin tid på att hjälpa någon som endast tar genvägar och använder tvivelaktiga metoder.
Tyvär så kommer jag inte svara till trolls som dig. Det verkar som att du är trött på ditt liv och har därför blivit riktig frusterade Bara så du vet dina fejka anklagelser påverkar inte min sida
mrana1 är inte uppkopplad  
Oläst 2013-04-24, 18:32 #26
Sorku Sorku är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2007
Inlägg: 108
Sorku Sorku är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2007
Inlägg: 108
Citat:
Ursprungligen postat av mrana1 Visa inlägg
Tack för feedback. Sidan är klar faktiskt och allt funkar som det ska du får gärna kika in och använda funktoinerna som restaurangs sökmotor eller kanske hitta någon recept. Majoritet av recept är mina egna med plr och får inte kopieras av någon. Men ett få tal max 100-200 fick jag av en vän och det de som är lite oproffistionella så jag kommer radera de. Ha det så bra
Om du ska satsa på svensk trafik så se till att allt är på svenska på sidan, exempelvis detta recept:
http://matbild.nu/recipe/kyckling-schnitzel-burgare/
borde givetvis vara:
http://matbild.nu/recept/kyckling-schnitzel-burgare/

Du har gjort helt rätt med att lägga in breadcrumbs på sidan:
Home » Recipe » Kyckling schnitzel burgare
men även där måste det stå på svenska!

Alla kategorier är på engelska med, fixa fixa fixa...

Du bör även se över vilken sidtitel och meta description du använder, idag ser din sida ut så här på google serpen:
Matbild.nu Kyckling schnitzel burgare | Matbild.nu
Kyckling schnitzel burgare

Jag skulle bytt ut det mot något mer säljande, exempelvis:
Recept på Kyckling schnitzel burgare | Matbild.nu
Marinera kycklingfilé med salt, peppar, senap och vinäger. Släng i torr mjöl, doppa i ägg och mjölk blandningen sedan i kombinerade...

Det finns många SEO plugins till wordpress där du lättare kan hantera detta, exempelvis All in One SEO Pack.

Ta bort all onödig funktionalitet som bara gör att sidan blir mer svårnavigerad, exempelvis artiklar, omdömen, forum, logga in, bli medlem etc. Du kan lägga tillbaka allt detta allt eftersom sidan får mer trafik, men nu stjälper det mer än det hjälper!

När detta är klart har du större förutsättningar för att din sida ska ranka högre i google serpen, givetvis bör du korrekturläsa alla recept med, kan ju garantera dig att det tar mer än en vecka att gå igenom 15 000 recept :-)

Lycka till!
Sorku är inte uppkopplad  
Oläst 2013-04-24, 18:50 #27
mrana1 mrana1 är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jan 2013
Inlägg: 33
mrana1 mrana1 är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jan 2013
Inlägg: 33
Citat:
Ursprungligen postat av Sorku Visa inlägg
Om du ska satsa på svensk trafik så se till att allt är på svenska på sidan, exempelvis detta recept:
http://matbild.nu/recipe/kyckling-schnitzel-burgare/
borde givetvis vara:
http://matbild.nu/recept/kyckling-schnitzel-burgare/

Du har gjort helt rätt med att lägga in breadcrumbs på sidan:
Home » Recipe » Kyckling schnitzel burgare
men även där måste det stå på svenska!

Alla kategorier är på engelska med, fixa fixa fixa...

Du bör även se över vilken sidtitel och meta description du använder, idag ser din sida ut så här på google serpen:
Matbild.nu Kyckling schnitzel burgare | Matbild.nu
Kyckling schnitzel burgare

Jag skulle bytt ut det mot något mer säljande, exempelvis:
Recept på Kyckling schnitzel burgare | Matbild.nu
Marinera kycklingfilé med salt, peppar, senap och vinäger. Släng i torr mjöl, doppa i ägg och mjölk blandningen sedan i kombinerade...

Det finns många SEO plugins till wordpress där du lättare kan hantera detta, exempelvis All in One SEO Pack.

Ta bort all onödig funktionalitet som bara gör att sidan blir mer svårnavigerad, exempelvis artiklar, omdömen, forum, logga in, bli medlem etc. Du kan lägga tillbaka allt detta allt eftersom sidan får mer trafik, men nu stjälper det mer än det hjälper!

När detta är klart har du större förutsättningar för att din sida ska ranka högre i google serpen, givetvis bör du korrekturläsa alla recept med, kan ju garantera dig att det tar mer än en vecka att gå igenom 15 000 recept :-)

Lycka till!
Tack ska ändra meta decription och titles som du förslår. Jag använder seo by yoast plugin då jag tycker at den är bättre än all in one seo. Jag försökte ändra permalinks från recipe till recept men då blir hela hemsidan strulat, tänkte ta kontakt med min programmerare kanske så finns det något i koden som måste fixas. Tack igen för dina förslag det uppskatrar jag
mrana1 är inte uppkopplad  
Oläst 2013-04-25, 01:48 #28
hundservers avatar
hundserver hundserver är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2004
Inlägg: 905
hundserver hundserver är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
hundservers avatar
 
Reg.datum: Aug 2004
Inlägg: 905
Citat:
Ursprungligen postat av mrana1 Visa inlägg
Tack för feedback. Sidan är klar faktiskt och allt funkar som det ska du får gärna kika in och använda funktoinerna som restaurangs sökmotor eller kanske hitta någon recept. Majoritet av recept är mina egna med plr och får inte kopieras av någon. Men ett få tal max 100-200 fick jag av en vän och det de som är lite oproffistionella så jag kommer radera de. Ha det så bra
Ha ha vilket bullshit rent ut sagt, Påstår du på fullaste allvar att det är DINA recept?
hundserver är inte uppkopplad  
Oläst 2013-04-25, 01:52 #29
hundservers avatar
hundserver hundserver är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2004
Inlägg: 905
hundserver hundserver är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
hundservers avatar
 
Reg.datum: Aug 2004
Inlägg: 905
Tycker det är bra att du har med Comega Data bland dina restauranger i Luleå,
Mig veterligen säljer dom datorer och tillbehör, Det ligger förvisso en restaurang vägg i vägg men... Nä seriöst, Gör om gör rätt och fyll sidan med EGET material!
hundserver är inte uppkopplad  
Oläst 2013-04-25, 02:00 #30
WebboTs avatar
WebboT WebboT är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Dec 2006
Inlägg: 1 924
WebboT WebboT är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
WebboTs avatar
 
Reg.datum: Dec 2006
Inlägg: 1 924
Citat:
Ursprungligen postat av hundserver Visa inlägg
Ha ha vilket bullshit rent ut sagt, Påstår du på fullaste allvar att det är DINA recept?
Han har väl köpt ett paket med några tusen PLR-recept. Så i den meningen 'äger' han recepten. Att sen översätta dem med Google translate är ju en annan sak.
WebboT är inte uppkopplad  
Stängt ämne


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:52.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017