Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Ett till WN

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2012-09-29, 00:26 #21
FredrikNass avatar
FredrikNas FredrikNas är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Oct 2006
Inlägg: 1 995
FredrikNas FredrikNas är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
FredrikNass avatar
 
Reg.datum: Oct 2006
Inlägg: 1 995
Citat:
Ursprungligen postat av erebos Visa inlägg
Exakt. Mitt nya forum skulle snart invaderas av såna som mej menar du?
Jag ser problemet på mängder av forum.
Min tanke är att avlasta ett forum som wn.se med ett mindre setiöst forum, kalla det spamforum. GFY är ett typiskt sådant forum. Likväl hänger hundratals där dagligen och dom tjänar x antal tusen i minuten på reklam!
Jag pratar om ett liknande "spamforum" med seriösa inslag emellanåt!

Konklussion, starta ett eget forum, men kör på ett eget namn, wn2.se var ganska tragiskt. kör hellre på webmasternetwork.xxx ist, det missförstår man knappast, peka också wmb.xxx -> webmasternetwork.xxx
FredrikNas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-09-29, 00:29 #22
Helix Helix är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 2 829
Helix Helix är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 2 829
Citat:
Ursprungligen postat av erebos Visa inlägg
Exakt. Mitt nya forum skulle snart invaderas av såna som mej menar du?
Jag ser problemet på mängder av forum.
Min tanke är att avlasta ett forum som wn.se med ett mindre setiöst forum, kalla det spamforum. GFY är ett typiskt sådant forum. Likväl hänger hundratals där dagligen och dom tjänar x antal tusen i minuten på reklam!
Jag pratar om ett liknande "spamforum" med seriösa inslag emellanåt!

Saken att din inställning till mycket, som du även visar i ditt inlägg här, är att du kanske inte är intresserad att driva ett forum seriöst.

Att jämföra ett svenskt forum av erotikwebmasters till GFY är som att jämföra den lokala bistron i Värnamo till McDonalds i storlek. Jag vet att du och många andra i Sverige jämfört allt med engelskspråkiga sidor och kopierar gärna koncepten, men allt fungerar inte lika bra bara för att det gör det på ett engelskspråkigt forum. Dessutom kan jag slå vad om att på dessa stora, enorma i storlek, engelska forum så ser inte en vanlig användare hur mycket som modereras, hur mycket som raderas dagligen - man tror bara att allt bara flyter på, för att man har svårt att se och kontrollera allt som händer där. På lilla WN kan du lätt följa trådarna och se var det har modererats, det är ju så litet forum i storlek till många engelskspråkiga.

Sedan vet jag inte hur mycket du avlastar forumet. Erotik och porr är väl inget ovanligt inslag på WN och jag kan tänka mig att det finns måååånga fler webmasters här som driver erotik/porr än de som driver DF, men ni är en handfull som kanske vill synas hela tiden genom att enbart diskutera DF - i det fallet kanske det är rätt att ni har ett eget forum och ni, alla 5-10 stycken, diskuterer det där hur mycket ni vill och länkar ni vad ni vill ... Jag kan även förstå att Knullis vill synas här, då detta måste vara ett avde bästa sidor som inte är hans för att ragga webmasters till "hans" svenska DF-sida. Just därför protesterade han högt, skulle sluta och månader senare är han kvar och kommenterar allt som skrivs om DF.

Själv bryr jag inte mig mycket om DF även jag har domäner som skulle passa perfekt till den nischen, men mig stör mig DF lika mycket som alla andra egenreklaminlägg på forumet. Jag slipper gärna all egenreklam helt ärligt, här och på andra forum. Tycker själv att om man har en bra verksamhet, som man driver med en viss framgång, samt man har lite integritet, så behöver man inte "spamma" några forum eller bloggar, utan kan nog nå fram till sin målgrupp ändå.

Senast redigerad av Helix den 2012-09-29 klockan 00:35
Helix är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-09-29, 00:32 #23
Chran Chran är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2006
Inlägg: 85
Chran Chran är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2006
Inlägg: 85
Citat:
Ursprungligen postat av erebos Visa inlägg
Skulle det ses som en "fientlig handling" att starta ett wn2.se?
Ett alternativt webmasternetwork för oss med avvikande intressen.
Eller skulle det tas emot med öppna armar av skaparna av wn.se?
Frågar innan jag gör det, vill inte bli av med mitt konto här pga detta.
Helt klart finns det många på detta forum som inte får/törs skriva vad dom vill för att det är i konflikt med ägarnas intressen.
Moderatorer rekommenderas att radera detta omedelbart om det inte är OK!
Jag skulle i alla fall se det som en fientligt handling om du INTE gjorde det :-)
Chran är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-09-29, 07:29 #24
ereboss avatar
erebos erebos är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jun 2011
Inlägg: 1 242
erebos erebos är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
ereboss avatar
 
Reg.datum: Jun 2011
Inlägg: 1 242
Well seriös eller inte. Mitt xxx forum ska igång den dagen jag har tid att sköta det. Och jag vet vilket håll namnen ska peka, jag bara testade hur man lägger upp ett forum om det finns nått kvar på nån adress.
Sverige är kanske för litet för ett wn2 som sagt.
Det vara bara nått jag kom på när jag satt och drack lite vin på en uteservering här i Prag igår kväll.
Vad gäller DF/knullis så har han ju fått som jobb att promota deras svenska avdelning...... fast han får väl tala för sej själv....
erebos är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-09-29, 11:01 #25
knulliss avatar
knullis knullis är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 1 697
knullis knullis är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
knulliss avatar
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 1 697
när df diskuteras i trådar deltar jag såklart. när det folk listar upp df sidor som spammar hos ens egna sidor skriver jag givetvis i trådarna för att få slut på detta . jag svarar på folks frågor om df då jag vet hur det fungerar. jag försvarar df när folk utan kunskap om det tar saker ur luften och försöker övertyga andra om vilket skit det är.

Jag har startat mitt eget forum och mailat till alla på df.se om att ta frågor om programmet på det forumet istället för wn, då många verkar störa sig på att df diskuteras här på wn. det är ju inte bra att wn medlemmarna ska behöva dras med otrevliga vibbar då df också har kvinnliga chefer som kommer från ukraina
knullis är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-09-30, 14:23 #26
jakoobs avatar
jakoob jakoob är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2007
Inlägg: 486
jakoob jakoob är inte uppkopplad
Flitig postare
jakoobs avatar
 
Reg.datum: Jul 2007
Inlägg: 486
Om du inte har haft lite forum innan tycker jag du ska starta ett, för att inse vilket oerhört tidskrävande jobb det är.
jakoob är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-09-30, 19:04 #27
simsalabims avatar
simsalabim simsalabim är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jul 2012
Inlägg: 6
simsalabim simsalabim är inte uppkopplad
Nykomling
simsalabims avatar
 
Reg.datum: Jul 2012
Inlägg: 6
Ja, varför inte?

Idén i sig är väldigt bra tycker jag, där man kan prata om att starta dejtingsidor och dra in pengar på dom och se hur andra lyckats att driva vidare sidor som klubb6 och bodycontact och idag ha det som heltidsjobb.

Sen att man har en säljavdelning där man säljer/köper domäner, annonsplatser och sidor inom sex och adultindustrin vore också bra.

Ja, det vore intressant då jag har ett intresse för den här marknaden men inte vågat ta steget fullt ut p.g.a moraliska aspekter.
simsalabim är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:26.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017