Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Ersättning för nertid

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2006-09-17, 15:33 #21
emptys avatar
empty empty är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2006
Inlägg: 934
empty empty är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
emptys avatar
 
Reg.datum: Jan 2006
Inlägg: 934
Polaren fick massa ersättninng från bredbandsbolaget, han fick gratis abonomang i över 6 månader, och då var det bara modemet som pajjat.
empty är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-09-18, 08:53 #22
Dbobs avatar
Dbob Dbob är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Sep 2006
Inlägg: 28
Dbob Dbob är inte uppkopplad
Nykomling
Dbobs avatar
 
Reg.datum: Sep 2006
Inlägg: 28
Telia brukar vara frikostiga med att koppla vidare abbonemang till mobil eller dylikt om deras linor är nere, kan vara värt att kolla NÄSTA gång B2 går ned.
Har släkt ute på vishan som får sina linor kapade minst en gång per år, och det brukar nästan gå per automatik med vidarekopplingen.
Dbob är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-09-18, 08:55 #23
Innocast Innocast är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2004
Inlägg: 688
Innocast Innocast är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2004
Inlägg: 688
Citat:
Originally posted by Danski@Jul 19 2006, 13:24
BBB gick ner i halva Malmö hela dagen igår med anledning att IOS - Operativsystemet hade krashat, detta utan att någon ersättning kommer falla ut till någon kund så klart.

Är helt övertygad om att deras huvudsakliga anledning till att sälja IP-telefon är att de slipper ha folk ringande in och klaga när nätet ligger nere. Inte så många som sätter sig i kö med mobilen som jag.

Tacka vet jag Bredband2/Labs2 som ersätter en med en gratis månad då jag under en dag upplevde att min 100/100-lina bara gick i halv duplex.
Jag har IP-telefoni från BBB och dom har ett speciellt 0200 nummer för oss när internet dör, så man inte behöver betala :-)
Innocast är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-06-13, 10:35 #24
nicclas nicclas är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 340
nicclas nicclas är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 340
tach24, vilket är telefonnumret? Jag verker bli i behov av det en del denna sommar också ;-)

Det känns dock lite pinsamt att jag inte bytt från Bredbandsbolaget, trots problemen förra året när jag nu sitter man ju här igen med varken telefon eller bredband.

Vill ni ha tips på bredband eller IP-telefoni via fiber så är mitt tips att ni ska undvika Bredbandsbolaget idag :-)
nicclas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-06-13, 11:27 #25
melin melin är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jul 2003
Inlägg: 1 396
melin melin är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jul 2003
Inlägg: 1 396
allvarligt? detta måste vara ett av dom berömda I-landsproblemen..

Det är årligen personer som sitter utan både telefon, el och ibland t.om fungerande vatten pga störningar orsakade av ovädret..

Och så ska man kräva ut ett halvår gratis, byta leverantör etc för en vecka?


Jag körde Telia ADSL förut och det gick ner i fyra veckor.. Det var en massa samtal fram och tillbaka och första veckan hävdade dom att det var fel på min utrustning och sen visade det sig att det var fel på ADLS-stationen (det kortet jag var ansluten på)

Hursom.. jag fick en hyffsad kompensation men då frågade jag om jag kunde få det, jag krävde det inte.. Och jag fick den aktuella perioden (ett kvartal) fritt..

Och dom fyra veckor jag inte kunde surfa? Tja.. jag fick väl göra annat?

Och om nu inte folk kan ringa dig.. ge dom ditt mobilnummer.. en vecka är ju "ingenting"..

Hela den här tråden får mig att tänka på de som sitter utan allt i flera månader.. dom är bara glada om det börjar funka igen, inte alla som sitter och funderar på vad som "är en rimlig ersättning"...

Att deras utrustning havererar pga naturens krafter är ju inget dom kan rå för, och som jag antar framgår klart och tydligt i deras avtal med dig som kund.

Undrar om jag kan kräva ersättning för de gånger min kabelTV inte funkat då jag planerat in en filmkväll.. iaf för det jag lägger ner på tacos, pizza och tid för förberedelser..


- tillägg

Med ovanstående inlägg i åtanke.. Jag kör BBB.. inga klagomål alls.. allt funkar prima (tele, bredband och kabel-tv)
eller jo.. ett.. men det är en rent ut sagt skojjig sak

Hade supporten på telefon när vi installerade kabel-tvn.. Han läser upp allt som är inkopplat och påpekar att vi även kör IP telefon.. vi pratar t.om om just den biten i 2min för att komma fram till exakt hur vi ska koppla in allt (lägenheten har ett telefonjack).. då vi inte får det att funka säger killen "Vänta.. ska bara starta om ert bredband så ska vi s......" *tystnad*

Smart kille
melin är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-06-13, 11:39 #26
nicclas nicclas är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 340
nicclas nicclas är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 340
Citat:

Och om nu inte folk kan ringa dig.. ge dom ditt mobilnummer.. en vecka är ju "ingenting"..
Jo, men hade jag haft den inställningen hade jag naturligtvis inte betalt för fast telefoni.

Men självklart är det ett I-landsproblem. Det är ju inte så att jag inte överlever utan ;-)
nicclas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 02:41.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017