FAQ |
Kalender |
Visa resultat för omröstning: No question avaiable to import. | |||
Friande |
![]() ![]() ![]() ![]() |
102 | 68.00% |
Fällande |
![]() ![]() ![]() ![]() |
48 | 32.00% |
Antal röster: 150. Du får inte rösta i den här omröstningen |
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#261 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
![]() Jag hävdar dock fortfarande att de som begår brott är de som fildelar, inte de som tillhandahåller katalogtjänsterna. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#262 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#263 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Men det är ganska ointressant om det går att hitta en länk till filen i Google eller inte. Själva poängen som åklagarsidan nog försöker förklara är att det inte går att ladda ner själva filen från Google. Åklagarsidan är tyvärr totalt inkompetent. Synd att inte rättegången hålls i t.ex. Santa Monica, California i stället. Då hade vi fått se lite kompetenta advokater och åklagare. Sen undrar manju hur tuffa och arroganta de fyra nötterna som sitter åtalade hade varit i den rättsalen? Förmodligen en hel del blöjbyten under pauserna ![]() gummianka, you go man! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#264 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Åklagar sidan vill ju påvisa att det är bara precis att klicka på en länk på TPB och så är man igång och därmed är de skyldiga till medjälp. Jag vill säga att det är precis lika enkelt via Google och därmed skulle de vara precis lika skyldiga/oskyldiga i just det förfarandet. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#265 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Nu handlar ju denna rättegången om TPB och inte Google eller andra sajter. Är det nån som vill ta Google till rättegång så står det dem fritt att göra det. Men blanda inte in dem i denna rättegången. Det är ju ungefär som att jag skulle ha rätt att misshandla min fru bara för att grannen gör det. :blink: |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#266 | |||
|
||||
Medlem
|
WebboT:
"Efterson det finns miljontals torrentfiler som pekar på material som inte är upphovsskyddat " Hehe, vilken rapport har du läst detta i. WebboT: "Men blanda inte in dem i denna rättegången." Jag menar att vittnen begått brott genom att taktiskt förneka detta på frågan. Det är för mig högst osannolikt att vittnet som jobbar med dessa frågor dagligen ALDRIG sökt efter en torrent fil på Google. Vad tror du själv? Men visst jag kan ha fel. Antagligen har de inte tillgång till någon digitalteknik på Antipiratbyrån och sitter och slår i en papperskopia av Gulasidorna när de skall ha tag på något. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#267 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Vad Ponten och co. gör och inte gör påverkar inte det brott TPB är åtalade för. Sämre argument än Googleexemplet får man leta efter. EDIT: stavar som en kråka |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#268 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Jag förstår mycket väl varför de försöker dra in Google i detta för var enda en inne i den salen har någon gång varit på Google och vet vad det är för något. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#269 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#270 | |||
|
||||
Medlem
|
Det fattar väl vem som helst men nu var det vittnet och inte P, och ja det får ju stå för vittent själv men det var ju inte det jag sa. men hur du än ser på det så påverkar allt som sägs i den salen rättens beslut, tro det eller ej.
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|