Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Officiella Affiliator-tråden

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2008-08-18, 10:57 #261
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 6 941
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 6 941
Jag har precis upptäckt att jag missat ta bort banners för avslutade program. Ja, det är jag som varit lat och får skylla mig själv.

Däremot är jag lite irriterad över att jag skickat trafik (om än inte så mycket) till avslutade program och de har fått besökarna utan att jag får ersättning.

Är det inte dags att ni gör som exempelvis Double och stänger länkarna för avslutade program så man får upp ett felmeddelande istället?
jonny är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-08-31, 21:31 #262
phonic phonic är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Aug 2004
Inlägg: 32
phonic phonic är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Aug 2004
Inlägg: 32
Jag har obetalda fakturor sedan Januari i år, fruktansvärt dåligt. 2500kr som har jag har väntat på i 7månader och det enda ni säger är att "vissa är dåliga på att betala" hur kommer det sig då att de får fortsätta hos er?
phonic är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-09-13, 13:57 #263
CotopaXi CotopaXi är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 321
CotopaXi CotopaXi är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 321
Hej jimmie
Vet du om Betway kommer att lägga upp samma grafik i deras klickkampanj som dem har i salekampanjen?

Har kontaktat dem med samma fråga via meddelandefunktionen men utan framgång.
CotopaXi är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-09-13, 19:16 #264
SweCats avatar
SweCat SweCat är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Nov 2005
Inlägg: 613
SweCat SweCat är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
SweCats avatar
 
Reg.datum: Nov 2005
Inlägg: 613
Citat:
Originally posted by jimmie@Aug 8 2008, 18:50


Utdrag ur vårt användaravtal

Citat:

"Trafik som affiliate genererar får ej skapas genom otillbörliga metoder såsom automatiskt öppnade fönster och länkar, spindlar, robotar. Den trafik som genereras måste ske genom en aktiv handling av besökaren och denne måste ha intentionen att klicka på en annons. Besökaren får inte manipuleras att klicka på en annons i tron om att den innehåller något annat. Att tvinga besökare att klicka på reklam är förbjudet. Att medvetet leda besökare genom reklam hämtad från Tjänsten utan att besökaren aktivt själva klickat sig vidare via reklamen är förbjudet. Att använda scripts, frames, program eller liknande för att generera falska klick på reklam är inte tillåtet. Det är vidare förbjudet att förmedla sig själv, själv klicka på reklam eller otillbörligt uppmana annan att klicka på reklam, eller att medvetet klicka på reklam för att öka sin provision. Om Affiliate leder trafik via webbplatser som Affiliate själv inte äger eller kontrollerar utgår ingen provision."
Vi har ett ansvar mot våra annonsörer att trafiken som dom betalar för ligger inom tjänstens riktlinjer. Direkt när detta upptäcktes uppmärksammade vi dig på detta.

MVH Jimmie
1) En fundering Jimmie från oss, vi får trafik via google Adwords från en av våra affiliatorer.
Är det verkligen förenligt med era avtal??? Upptäckte det av en slump när jag gjorde en googling på mitt eget företagsnamn och såg att någon annan använde vårt företagsnamn och varumärke i en googleannons med en affiliatorlänk i.

2) Fler som råkat ut för detta?

Har nu gjort en varumärkesskyddsanmälan till google så förhoppningsvis händer det inte igen, men det vore bra att höra vad som gäller från er del i liknande fall.
SweCat är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-09-14, 03:59 #265
dannelito dannelito är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2003
Inlägg: 630
dannelito dannelito är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2003
Inlägg: 630
Citat:
Ursprungligen postat av SweCat
1) En fundering Jimmie från oss, vi får trafik via google Adwords från en av våra affiliatorer.
Är det verkligen förenligt med era avtal??? Upptäckte det av en slump när jag gjorde en googling på mitt eget företagsnamn och såg att någon annan använde vårt företagsnamn och varumärke i en googleannons med en affiliatorlänk i.
Tar mig friheten att svara, då jag misstänker att det har med er öppna keywordpolicy att göra.

<!--QuoteBegin--Från Affiliator.com's vanliga frågor[/i]
Om en annonsörs keywordpolicy är öppen innebär det att du som affiliate har möjligheten att marknadsföra annonsören via olika sökmotorer genom att köpa sökord, exempelvis via Google, Yahoo, Altavista och Sesam.se.

Om annonsörens keywordpolicy är stängd så får du inte marknadsföra annonsören via sökmotorer. Vissa annonsörers keywordpolicy är satt till "Begränsad". Detta innebär att du får marknadsföra dem via sökmotorer, men endast i begränsad omfattning. Det kan innebära att du endast får använda vissa ord, eller att du exempelvis inte får använda företagets namn och varumärken.
[/quote]
dannelito är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-09-15, 13:14 #266
jimmies avatar
jimmie jimmie är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 751
jimmie jimmie är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
jimmies avatar
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 751
Hej,

Precis som wiseguy säger kan ni ställa in ert konto där ni säger att det inte är ok att använda ert varumärke i marknadsföringen via en begränsad keywordpolicy. Ta kontakt med oss via din kontaktperson så hjälper vi dig.

MVH Jimmie
jimmie är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-09-15, 13:14 #267
jimmies avatar
jimmie jimmie är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 751
jimmie jimmie är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
jimmies avatar
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 751
Citat:
Originally posted by CotopaXi@Sep 13 2008, 12:57
Hej jimmie
Vet du om Betway kommer att lägga upp samma grafik i deras klickkampanj som dem har i salekampanjen?

Har kontaktat dem med samma fråga via meddelandefunktionen men utan framgång.
Hej,

Jag ska vidarebefodra frågan.

MVH Jimmie
jimmie är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-09-15, 13:18 #268
SweCats avatar
SweCat SweCat är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Nov 2005
Inlägg: 613
SweCat SweCat är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
SweCats avatar
 
Reg.datum: Nov 2005
Inlägg: 613
tja du Jimmie, det blir svårt att göra, jag var med så tidigt hos er att jag har aldrig fått någon kontaktperson (då fanns bara Emil och du) , och har heller aldrig haft kontakt med er annat än när jag mailat till dig någon gång där i början, så det kanske är du som är den personen :-) eller har jag någon jag inte känner till?

Öppen keywordpolicy är inget jag hört om tidigare, men det var intressant att höra.
SweCat är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-09-30, 16:06 #269
Daniel S Daniel S är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Oct 2007
Inlägg: 45
Daniel S Daniel S är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Oct 2007
Inlägg: 45
Ser skakigt ut:
http://www.e24.se/analys/artikel_743951.e24
Daniel S är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-09-30, 17:06 #270
jimmies avatar
jimmie jimmie är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 751
jimmie jimmie är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
jimmies avatar
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 751
Citat:
Originally posted by Daniel S@Sep 30 2008, 15:06
Ser skakigt ut:
http://www.e24.se/analys/artikel_743951.e24
Hej Daniel!

Artikeln är som du märker inte speciellt positivt, dock finns det faktafel gällande nyemissionen.

Vår styrelseordförande Kjell Ormegard (tidigare Handelsbanken Capital Markets) kommenterade detta i
http://www.e24.se/branscher/ittelekom/arti...ikel_397449.e24

Bolaget har växt kraftig och som ett steg i detta så har både styrelse, ledning och ekonomiavdelning stärks med personer som har lång erfarenhet av att arbeta i större expansiva företag. Bolaget har nog aldrig haft bättre förutsättningar för att fortsätta växa och för oss medarbetare är det inspirerande att vi får in så erfarna personer i företaget.

MVH Jimmie
jimmie är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 2 (0 medlemmar och 2 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:15.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017