Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Binero nere igen?

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2013-08-31, 10:24 #241
ohnder ohnder är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Mar 2012
Inlägg: 36
ohnder ohnder är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Mar 2012
Inlägg: 36
Hade några bokmärken i databasen som nu är borta.. ser att det var mysql-fel i veckan men att se till att allt kommer tillbaka verkar inte vara bineros bekymmer.
ohnder är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-08-31, 12:27 #242
freteks avatar
fretek fretek är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2006
Inlägg: 111
fretek fretek är inte uppkopplad
Medlem
freteks avatar
 
Reg.datum: Mar 2006
Inlägg: 111
Då var det dags igen med lagerlösningsstrul för Binero. http://www.binerodrift.se/?p=1634&m=0
fretek är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-08-31, 12:53 #243
Binero Binero är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2011
Inlägg: 149
Binero Binero är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2011
Inlägg: 149
Vi beklagar strulet. Det är inte den stora lagringen som strular (som det var i våras) utan lagringen för virtuella maskiner. Problemet är lokaliserat och tekniker jobbar på en lösning tillsammans med leverantören.

MVH
Christer
Binero är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-08-31, 13:59 #244
Binero Binero är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2011
Inlägg: 149
Binero Binero är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2011
Inlägg: 149
Tekniker har nu implementerat åtgärder som löser störningen och tjänsterna är på väg upp igen. Dock kan det vara skakigt en stund till.

MVH
Christer
Binero är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-08-31, 14:24 #245
ZynX ZynX är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2010
Inlägg: 356
ZynX ZynX är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2010
Inlägg: 356
Citat:
Ursprungligen postat av Binero Visa inlägg
Tekniker har nu implementerat åtgärder som löser störningen och tjänsterna är på väg upp igen. Dock kan det vara skakigt en stund till.

MVH
Christer

Tja Christer,

Jag har en fråga till Binero och nu vill jag att du svarar på denna fråga.

Hur kommer de sig att era tjänster alltid har 100% upptid fast att tjänsterna varit nere? Är det för att mörklägger att ni varit nere eller vad sysslar ni med?

Jämte mot kunden skulle jag se detta som att man inte är helt öppna med vilken upptid man faktiskt levererar.
ZynX är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-08-31, 14:51 #246
Binero Binero är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2011
Inlägg: 149
Binero Binero är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2011
Inlägg: 149
Binerodrifts data kommer inte från oss, det kommer från pingdom. Utifrån våra kontroller mäter den störningar över tre minuter på servernivå.

Det vi uppdaterar är notiserna längst ner, där vi skriver om planerat underhåll samt arbetet med att lösa pågående störningar. Upptidsprocenten rör vi överhuvudtaget inte.

Vår upptid står inte heller på 100% alltid (den var senast på 100% för en avslutad månad i december). Man kan också gå in på specifika kontroller och se respektive nertid. Om du exempelvis går in på MySQL och scrollar neråt ser du att bl.a. kluster 05 strulat (klustret har också fått kärlek i form av underhåll, därav den långa tiden). Procentsatsen du ser på binerodrift längst upp till höger är en siffra pingdom genererar och den gäller hela vår miljö. Det utesluter inte att en enskild hemsida kan vara nere.

Till skillnad från de flesta andra webbhotell arkiverar vi dessutom historia och håller det tillgängligt för alla. Vi mörkar inte, tvärtom är vi så öppna vi kan vara.

MVH
Christer
Binero är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-08-31, 16:35 #247
hundservers avatar
hundserver hundserver är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2004
Inlägg: 905
hundserver hundserver är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
hundservers avatar
 
Reg.datum: Aug 2004
Inlägg: 905
Citat:
Ursprungligen postat av ZynX Visa inlägg
Tja Christer,

Jag har en fråga till Binero och nu vill jag att du svarar på denna fråga.

Hur kommer de sig att era tjänster alltid har 100% upptid fast att tjänsterna varit nere? Är det för att mörklägger att ni varit nere eller vad sysslar ni med?

Jämte mot kunden skulle jag se detta som att man inte är helt öppna med vilken upptid man faktiskt levererar.
http://www.binero.se/webbhotell/varfor-binero
hundserver är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-08-31, 17:21 #248
ZynX ZynX är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2010
Inlägg: 356
ZynX ZynX är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2010
Inlägg: 356
Citat:
Ursprungligen postat av Binero Visa inlägg
Binerodrifts data kommer inte från oss, det kommer från pingdom. Utifrån våra kontroller mäter den störningar över tre minuter på servernivå.

Det vi uppdaterar är notiserna längst ner, där vi skriver om planerat underhåll samt arbetet med att lösa pågående störningar. Upptidsprocenten rör vi överhuvudtaget inte.

Vår upptid står inte heller på 100% alltid (den var senast på 100% för en avslutad månad i december). Man kan också gå in på specifika kontroller och se respektive nertid. Om du exempelvis går in på MySQL och scrollar neråt ser du att bl.a. kluster 05 strulat (klustret har också fått kärlek i form av underhåll, därav den långa tiden). Procentsatsen du ser på binerodrift längst upp till höger är en siffra pingdom genererar och den gäller hela vår miljö. Det utesluter inte att en enskild hemsida kan vara nere.

Till skillnad från de flesta andra webbhotell arkiverar vi dessutom historia och håller det tillgängligt för alla. Vi mörkar inte, tvärtom är vi så öppna vi kan vara.

MVH
Christer
Hej Christer,

Jag tackar för ditt svar, det är bara något jag grubblat på väldigt länge och det var just ett sådant svar som jag ville ha och tackar dig för att du la ner tid på det

Jag tycker om när man kör med öppna kort

/Mvh
ZynX är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-09-07, 13:24 #249
ohnder ohnder är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Mar 2012
Inlägg: 36
ohnder ohnder är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Mar 2012
Inlägg: 36
Bara jag som har problem med mysql idag?
Svarar inte eller väldigt trögt sen imorse..
ohnder är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-09-10, 16:50 #250
ohnder ohnder är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Mar 2012
Inlägg: 36
ohnder ohnder är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Mar 2012
Inlägg: 36
Citat:
Ursprungligen postat av nsundberg Visa inlägg
Binero har tvingat en av deras kunder som blivit utsatta för attacker att byta leverantör av webbhotell för att de inte vill ha kvar denne. Förståeligt att de vill få bort problemen men är det verkligen rätt väg att gå?
Nere pga DDOS nu igen.. man blir så luttrad
ohnder är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:45.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017