Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Snapback

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2008-09-24, 23:01 #231
Internet Swedens avatar
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 2 511
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Internet Swedens avatar
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 2 511
@Finnmera - Hedersamma ord som jag gärna tar åt mig av.
Jag tror dock att du överdriver en smula i smicker och tror väl snarast att "besatt" då stämmer mer överens än "Guru" iaf
"Besatt" såtillvida att jag sällan ger upp innan jag anser mig ha nått fram.

Vad sedan den ekonomiska frågan beträffar - så skulle jag gärna vilja säga ja till mångmiljonär, men är tvungen att erkänna raka motsatsen,
du hade inte sett min nuvarande sidfot om jag inte hade behov av tillskott in emellanåt.
Det är lite kul att du skriver det där om personalen - du är inte den ende företagsledaren i branschen jag hört det av,
utan det finns fler som anser att det finns en del att lära av denna tråd - vilket känns kul och uppmuntrande.
Internet Sweden är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-09-25, 00:50 #232
Finnmeras avatar
Finnmera Finnmera är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: May 2005
Inlägg: 445
Finnmera Finnmera är inte uppkopplad
Flitig postare
Finnmeras avatar
 
Reg.datum: May 2005
Inlägg: 445
Citat:
Originally posted by Internet Sweden@Sep 24 2008, 23:01
@Finnmera - Hedersamma ord som jag gärna tar åt mig av.
Jag tror dock att du överdriver en smula i smicker och tror väl snarast att "besatt" då stämmer mer överens än "Guru" iaf
"Besatt" såtillvida att jag sällan ger upp innan jag anser mig ha nått fram.

Vad sedan den ekonomiska frågan beträffar - så skulle jag gärna vilja säga ja till mångmiljonär, men är tvungen att erkänna raka motsatsen,
du hade inte sett min nuvarande sidfot om jag inte hade behov av tillskott in emellanåt.
Det är lite kul att du skriver det där om personalen - du är inte den ende företagsledaren i branschen jag hört det av,
utan det finns fler som anser att det finns en del att lära av denna tråd - vilket känns kul och uppmuntrande.
Har redan gruppmailat min personal och det lär väl inte hinnas att sälja/produceras de närmaste timmarna från 0800 på FinnMera.
Men jag menar det jag skrev då jag anser att kunskap är makt för alla parter och sådana här insattser från dig och andra samt forum som WN är grymt bra att kunna hänvisa till då det är bättre att låta intresserade prospekt läsa själva än att vi informerar det som vi känner till som en sanning i branschen för oftast tar de okunninga det som skitsnack av kollegor i branschen och det gagnar inte rellationerna om man säger så.

Så visst sjutton skall du känna dig stolt och att du bidrar då jag kan tänka mig att det finns flera konsulter än vi som visar forumet för sina prospekt de bearbetar och då utbildar du indirekt en del av marknaden.
Finnmera är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-09-25, 04:49 #233
gummiankas avatar
gummianka gummianka är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Apr 2008
Inlägg: 1 047
gummianka gummianka är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
gummiankas avatar
 
Reg.datum: Apr 2008
Inlägg: 1 047
Citat:
Originally posted by Finnmera@Sep 25 2008, 00:50
Så visst sjutton skall du känna dig stolt och att du bidrar då jag kan tänka mig att det finns flera konsulter än vi som visar forumet för sina prospekt de bearbetar och då utbildar du indirekt en del av marknaden.
Då är det väl upp till Er att se till att han får vad som rätteligen borde tillkomma honom då..
gummianka är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-09-25, 07:02 #234
Finnmeras avatar
Finnmera Finnmera är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: May 2005
Inlägg: 445
Finnmera Finnmera är inte uppkopplad
Flitig postare
Finnmeras avatar
 
Reg.datum: May 2005
Inlägg: 445
Citat:
Ursprungligen postat av gummianka
Citat:
Ursprungligen postat av Finnmera
Så visst sjutton skall du känna dig stolt och att du bidrar då jag kan tänka mig att det finns flera konsulter än vi som visar forumet för sina prospekt de bearbetar och då utbildar du indirekt en del av marknaden.
Då är det väl upp till Er att se till att han får vad som rätteligen borde tillkomma honom då..
Du får gärna förtydliga vad du menar även om jag tror jag vet vad du menar
Finnmera är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-09-25, 08:18 #235
gummiankas avatar
gummianka gummianka är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Apr 2008
Inlägg: 1 047
gummianka gummianka är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
gummiankas avatar
 
Reg.datum: Apr 2008
Inlägg: 1 047
Det var menat som ett skämt, men eftersom du frågade om pengar och sen säger att materialet är "värdefullt" så borde man ju rimligtvis kunna betala för det...
gummianka är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-09-25, 08:34 #236
Finnmeras avatar
Finnmera Finnmera är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: May 2005
Inlägg: 445
Finnmera Finnmera är inte uppkopplad
Flitig postare
Finnmeras avatar
 
Reg.datum: May 2005
Inlägg: 445
Citat:
Originally posted by gummianka@Sep 25 2008, 08:18
Det var menat som ett skämt, men eftersom du frågade om pengar och sen säger att materialet är "värdefullt" så borde man ju rimligtvis kunna betala för det...
Tja 0700 så är min humormotagning tydligen låg, men visst sjutton har du en poäng i det du säger kruxet blir nog bara att mäta effekten av just detta förträffliga matrial i just säljprocesser mm.

Min erfarenhet säger att det är få företagare som Googlar och hittar hit till WN av egen kraft så att de själva kan läsa och bedömma så man får tipsa om forumet och dess trådar.
Finnmera är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-10-07, 15:29 #237
Internet Swedens avatar
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 2 511
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Internet Swedens avatar
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 2 511
Snapback AB fortsätter att förbrylla!

Den 13 april 2008 ansökte jag om medlemsskap hos Snapback.se (alltså före denna tråds start) - jag bekräftade mailadressen och anmälde att jag FRIVILLIGT ville sätta in 2000 SEK på mitt konto.
Strax efter fick jag ett autogenererat mail som påstod sig bifoga en faktura som lyste med sin frånvaro, men med referens till en betalningslänk.
Detta var länken: http://www.snapback.se/betala/visa_faktura...D94E19B5E90DE%7
Filen fanns alltså inte på servern - snyggt!

Jag prövade då länken i lite olika browsers men med samma resultat - den fanns inte och gick därmed inte att betala..
Hmm vad kan det bero på - jo låt oss titta om det är ett känt problem ?
- besöker då sidans FAQ som lyser upp med sin tomhet, precis som Domains Manager och Post Snapback
Resultatet blev oavsett att jag tänkte "ouch - ett klart förbättringsbart system, känns inte aktuellt att gå vidare med.." och har sedan dess inte tänkt mer på det.

Sedan dess har diverse händelser gjort att jag än mer ifrågasatt Snapback AB - inte minst i denna tråd.

Och så idag hittar jag med posten en påminnelsefaktura (med trevlig "hotstämpel" om rättsliga åtgärder vid utebliven betalning) från Snapback
- alltså ett halvår efter tillfället då jag varken fått en orginalfaktura eller fungerande betalningslänk och för mitt "frivilliga belopp".

Specifikationen säger följande:

Beskrivning: Förskottsbetalning -
Antal:1 mån
(undrar ju då om jag kommer att få en sån här trevlig "påminnelse" varje månad..)

Sen blir jag även förbryllad över att det under Betalning i deras villkor står:
Citat:
Moms ingår EJ i alla priser, men fraktkostnad tillkommer i förekommande fall.
Får för mig att det inte stämmer eller är ett fatalt syftningsfel och är menat att betyda "moms tillkommer" eller "ex. moms" för i fakturapåminnelsen kan jag tydligt se att det handlar om 1600 ex. moms.

Jag vill ogärna ta i med hårda ord mot denna tjänst - men det känns ju onekligen som bondfångeri..
Internet Sweden är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-10-07, 16:03 #238
Altos avatar
Alto Alto är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 821
Alto Alto är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Altos avatar
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 821
Fick exakt samma påminnelse brev idag med hot om rättsliga åtgärder om jag inte betala snarast. Fakturan gäller "två månaders förskottsbetalning" á 400 kr st, en faktura från 2008-04-10.

Samma scenario som Internet Sweden men jag betala faktiskt in slantar efter som jag ville använda deras tjänst snarast. Två dagar senare ringer en tant från en fastighetsförening någonstans och frågor varför jag satt in pengar till dem. Vi dubbel kontrollerar min faktura mot deras bankgiro/postgiro och de visar sig att snapback skrivit fel nummer för inbetalning... Hör sen inget mer från dem tills idag med hot om indrivning..
Alto är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-10-07, 17:55 #239
Nicklas Nicklas är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 1 662
Nicklas Nicklas är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 1 662
Rullar snapback.se fortfarande?
__________________
Seo och affiliate sajter som Sko.nu | Möbler | Klocka.com | Ta Lån | Stekpanna | Godis
Nicklas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-10-07, 18:38 #240
htiawes avatar
htiawe htiawe är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 1 511
htiawe htiawe är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
htiawes avatar
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 1 511
Var det inte Snapback som hade kopierat sin ToS från någon annan site? Det är väl därifrån hela fraktklausulen osv kommer.
htiawe är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:16.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017