FAQ |
Kalender |
![]() |
#221 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Snyggt avfärdande av psykvården WebboT, menar du att den bör läggas ner helt eller?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#222 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#223 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Ja, om sjukvården inte kan hjälpa sjuka personer bör den läggas ner och vi bör avrätta alla sjuka istället. Samma sak gäller för skolor, kan vi inte ge elever en vettig utbildning kan vi avrätta dem.
webbot, du var klipsk nog att helt missa melins slutsats "men man kan få dom att inse". Det går inte att få pedofiler att ändra sin läggning, men det går att få pedofiler att inse att om de har sex med barn skadar de barnen. Själv känner jag till en kille som blev dömd för sexuellt utnyttjade av minderåriga (5-10-åringar). Han ansåg sig vara oskyldig eftersom han inte ansåg sig ha gjort något fel. Straffet blev 6 månader i fängelsets tvätteri, frivlliga samtal med psykolog. Det är alternativet till vård. Vad jag vet förgriper sig de flesta aktiva pedofiler på barn i deras närhet, tex deras egna barn. Hänger man ut pedofiler hänger man ut deras offer lika mycket. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#224 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#225 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Om du svarar ja, hur väljer man ut de som samhället ska döda? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#226 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#227 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Så vitt jag vet kan läggningen pedofili inte behandlas - lika lite som homo/bi/heterosexualitet eller fetisher.
Däremot kan man lära sig leva med den - t.ex. undvika situationer där man är ensam med barn om man vet med sig att man kommer ha svårt att kontrollera sitt sexuella behov. Tänk "nykter alkoholist". Sedan så är det väl en minoritet av pedofiler som begår övergrepp till att börja med. De flesta nöjer sig väl med att sitta hemma och dra i snasen, till egna fantasier eller 'barnporr' av olika slag (den mesta 'barnporren' är ju snarare lolitabilder och t.ex. smygtagna bilder från badstränder än rena övergreppsbilder). |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#228 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Hej,
Varför ta livet av människor i statens namn? Även med dagens lagstiftning kan grova sexuella återfallsförbrytare i praktiken låsas in på livstid genom psykiatrisk tvångsvård. Även sexuellt unyttjande av barn under 15 år ger idag fängelse i mellan två till sex år. (även om barnet deltagit "frivilligt"). Personligen tycker jag dessa skärpningar av straffen vara av godo, men vill absolut inte se några avrättningar i Sverige.
![]() |
![]() |
#229 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#230 | ||
|
|||
Medlem
|
PRQ verkar veta en jävla massa om barnporr och lolita bilder är de kanske ni själva som ligger bakom siten?!!!!
Den som idag driver siten har nog utan att vi i Sverige har döds staff redan skaffat sig ett sådant, jag är nog inte ensam att HATA pedofiler här 8.8 millinoner som säkert tar väl hand om en pedofil. Fängelske är nog inte på tal då dödstrall inom murarna är rätt säkert där med. Ursäkta Svenskan. Till SimonP här på forumet som bad mig lära mig Svenska säger jag, södjer du pedofilerna? Jag bar aningen påverkad av öl, jag har dyslexi säkert massa stav fel i den här texten Inlägget är redigerat. Inga personangrepp. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|