FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag har aldrig rökt så jag kan inte sätta mig in i rökarnas situation, men jag tycker den här lagen är super! Det är dags att riksdagen å regeringen säger ifrån när det gäller rökning. Många säger att det är upp till sig själv om jag vill röka eller inte, men den dagen du ligger sjuk i kol (lugnsjukdom) och behöver en ny lunga för att överleva så tror jag säkert du vill ha hjälp från staten.
Sluta röka det är korkat å ohälsosamt! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Medlem
|
Börja snusa.
Simpel enkel bra lösning |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Medlem
|
Tycker inte detta är demokrati längre... Trodde det var upp till krögaren att bestämma vad som gäller på ens egen krog!
Tycker kanske att rökarna kan hålla inne med rökningen under t.ex en middag, men det finns väl redan rökavdelning och rökfritt på dom flesta krogarna? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Fast det hjälper ju inget ett piss med att ha två avdelningar då röken fortplantar sig i hela lokalen ändå ... man kan lika hgärna sitta jämte en rökare istället...
Vore bra med samma regler som gäller för offentliga ytor.. ingen rökning tillåten .. Vill man röka får man gå utomhus eller ställa sig i en rökruta eller nåt .. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Man kan säkert komma runt det på något sätt. typ rök rum...
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |||
|
||||
Medlem
|
Jag tycker att man skulle gå ännu längre och förbjuda rökning även på offentliga platser utomhus. Varför? Jo för att det är de som röker som ska lida och inte den som inte röker. Är man så dum att man börjar röka så får man skylla sig själv. Det är inte synd om rökare. Och blir det svårare och jobbigare att röka blir det bara en extra motivation att sluta.
Ställen där rökning absolut borde vara förbjuden är: - balkonger (inte kul att bo ovanpå någon som röker och behöva stänga dörrar och fönster sommartid när det stinker rök) - precis utanför en byggnad (jag vill slippa hålla andan när jag passerar ut och in genom en dörr till byggnaden) - alla platser där det är mycket folk (jag vill kunna gå på stan utan att gå igenom rökmoln) - bland barn (t.ex. Kålmårdens djurpark, dagis m.m.) Och alla som röker borde få stanna utomhus minst 2 minuter innan de kommer in igen så att de hinner andas ut det mesta av röken innan de kommer in. Idag så drar många in det sista blosset, går in och sedan andas ut all rök i lungorna inomhus. Att röka ska vara otrevligt och besvärligt för den som röker och inte som idag - för de som inte röker! |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|