FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Är det fördel att länka till forumet från varje sida i en flersidig artikel än att bara länka från t.ex första sidan? Alltså vilket är bäst? a). Jag har sidorna 1,2,3,4 och länkar till mitt forum från sidan 1,2,3,4 eller B). Jag har sidorna 1,2,3,4 och länkar till mitt forum bara från sidan 1. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||||
|
||||||
Flitig postare
|
Citat:
Om Google märker att din webbsida har 0 inlänkar första dagen och 10 000 inlänkar andra dagen, endast från Free For All-sidor och motsvarande, kan det tänkas att exempelvis din "TrustRank" eller din sandbox-tid kan påverkas. Citat:
|
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Alltså du menar som jag gör med artikelsidan? Som JW säger så är jag nog för försiktig ![]() Däremot kan jag tänka mig om jag skulle slänga upp 10 - 20 artikelsidor på en gång på samma sätt, skulle jag få smisk av Google. Kanske bättre att göra det inom loppet av ett år. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Nobody,
Tackar! Citat:
![]() Jag tror du förstod mig rätt. Alltså alternativ a). Sidan 1 länkar till t.ex: www.ekologiskabananer.se mittforum.se www.roligabananer.se Sidan 2 länkar till www.trasanochbanane.se mittforum.se www.landningsbanan.se OSV...... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Citat:
andla snackar om EN länk på EN eller 4 sidor vilket är lite absurt i dessa tankebanor. Inga problem enligt mig. Vågar nästan säga att du bara kan köra på och bygg din sida på ett naturligt sätt för besökare och sätt du några länkar om du vill. Men kör inte ett skript imorgon som sätter din länk på 10 K bloggar eller Google Bowla inte din sida extremt - men det kommer du ändå inte att göra enligt vad jag förstått på dina poster ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Precis.
Skriv så mycket unikt och värdefullt som möjligt, det är ett hundradollarstips ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Har märkt i några fall att om man optimerar en helt ooptimerad sida som har en hysat hög position i google att den åker ned. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Är detta bestående eller blir det bättre sen. Kanske kan vara någon sandbox effekt att sidan måste nyvalideras. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Skall kanske nämna att sidan/orna från början saknade i princip allt i headtaggen och inga inlänkar alls. Jag använde hela teckenutrymmet för title, description, keywords (utan att spamma, med vettiga meningar/ord) och anpassade detta strikt efter sidinnehållet. Fixade ett antal inlänkar. Allt detta på en dag. Edit: Sidan sjönk som en sten... |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|