FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Sedan driften av Windows, ständiga uppdateringar, krav på brandvägg etc. Sedan tiden för downtime för restart. Sedan när det blir många användara, riktigt många användare skulle jag inte vågat köra det alls på Windows. För mig är det helt otänkbart betala massa tusen för att verkligen få problem som gäller säkerhet, stabilitet, maskar, virus. Och kräver massa omstarter när man kan få något helt gratis som verkligen fungerar och är stabilt samtidigt man ofta kan få mycket gratis hjälp på forum etc på GPL saker då många använder det. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Mot slutet blev det fel på vissa konton, vilket innebar att om någon skickade mail till ett visst konto så stoppades hela mailkön upp. Vilka konton detta gällde fick man gissa sig till. Det var väldigt mycket som strulade väldigt ofta. Droppen var när jag rapporterade den sista buggen till SmartMax och fick veta att de skulle se om de kunde göra en fix om ett halvår - ett år när deras utvecklare var klara med den andra produkten de förnärvarande jobbade på. Kändes inte alls som en seriös leverantör.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Medlem
|
Samma problem som vi hade, kände precis som ni att backupen och viljan att förbättra deras produkt var obefintlig.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Medlem
|
hmailserver är väl ett utmärkt exempel?
Brandvägg, det bör du nog köra även om du kör linux/unix, ständiga uppdateringar, ja det är sant, men så betungade är det inte, och en omstart tar 2-3 minuter, detta kanske man behöver göra var 2-3 månad. Även linux behöver ju uppdateras och är knappast fritt från hotet om mask/virus och intrångsförsök. Vi lider in av några stabilitetsproblem på våra Windowsservrar, måste säga att Windows 2003 fungerat mycket bra vad gäller stabilit, viktigt är ju att även hårdvaran är "rätt" sammansatt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
|
Jag håller med Axentus. Vet man vad man sysslar med så är det inga problem att köra windowsservrar. Att man måste ha brandvägg är dessutom en myt. Jag har kört en W2K-server hemma (BBB) utan brandvägg i över två år. Jag har aldrig haft några problem med vare sig virus eller annat otyg. Visst, är man så klantig att man har fildelning och klienten för nätverk aktiverad på kortet som har en publik ipadress så får man problem.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
|
Just BBB blockerar just 445,139 etc för alla sina kunder, så brandväggen finns redan fast dom står för den.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |||
|
||||
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|