FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Medlem
|
Men det kostar att få tex 50k besökare per månad (ex 100 dollar)
Om jag placerar sedan ut den på sedo, är det rekommenderat att nån köper den då ?? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
Webmaster Network är inte ett tillhåll för oseriösa svin som sysslar med bedrägeri. Om du vill ha tips om sådana aktiviteter bör du nog söka dig till andra forum. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Jag undrade bara om det så enkelt att sälja sådana domäner som man mixtrar med =) |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Well, det är ju inte så jävla svårt att se med hjälp av Alexa & om man är lite funtad i huvet och vet vad en domän kan vara värd med branding & SEO. BestNiceHotels i detta fallet är en skitdomän som någon aldrig skulle få för sig att skriva in (såvida den inte är fruktansvärt brandad / välkänd, men det är den inte
![]() Vill du försöka sälja en sån domän så lycka till & kom inte tillbaka till WN igen ![]()
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Vi har en hel avdelning som jobbar med detta. Användare som manipulerar trafik bli avstängda och domänen tas givetvis bort från vårt system. Jag tror snarare att Grazzy är kritiskt inställd till domänhandel i allmänhet. Det är en åsikt jag beklagar men respekterar. Många människor är kritiskt inställda till handel med abstrakta ting, som aktier till exempel. Detta beror ofta på att folk inte förstår hur en abstrakt sak kan ha ett större värde. Alternativt kan ogillandet bottna i att man inte får tag i bra adresser till sina webbprojekt. Det kan förstås vara irriterande. Men en tvångsåterlämning av värdefulla domännamn á la Soviet tror jag inte att många längtar efter heller. Drar man det här vidare blir det en ideolodisk fråga. Ska vi respektera äganderätten och låta marknaden avgöra fördelningen? Eller ska vi kanske starta ännu en ny myndighet som kontrollerar domäninnehav? EDIT: stavfel |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Förr så brukade man tjära och fjädra "rattle snakeoil"-säljare i vilda västern.
Varför? - För att de själva visste om att produkten de sålde var värdelös. De utnyttjar och bedrar folk som inte har möjlighet eller chans att kolla upp att produkten är falsk. Som Tobbe säger så är det enkelt att konstatera att det är något lurt med en domän via tillgängliga verktyg, te.x. whois och alexa. - Domänen är bara ett par månader gammal. - Den har flera tusen dagliga besökare till en sida med ett till syntes helt värdelöst innehåll. Jag förstår inte vad ideologi har med detta att göra, det är en ren samvetsfråga. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||
|
||||
Medlem
|
Intressant inlägg.
Här är ännu en historia om hur man kan blir rik på domäner: http://www.dnjournal.com/columns/cover070405.htm |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Varför kan man fortfarande lägga bud på bestnicehotels.com om nu Sedo har en hel avdelning som granskar objekten?
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Kul artikel Sedo, det är roligt när det går bra för folk.
Den här tråden handlar om bedrägerier, inte om legitim domänhandel eller seriös webbutveckling. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |||
|
||||
Medlem
|
Om någon försöker sälja en domän och man blir misstänkt hur kan man kolla upp hur gammal domänen är och samt ägaren osv ??
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|