Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Val av server för intern utv.miljö

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2005-10-23, 14:46 #11
Axe Axe är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Oct 2005
Axe Axe är inte uppkopplad
Medlem

Att installera en Linux-maskin från scratch är inte svårt idag. Det är bara att klicka och följa anvisningarna på skärmen. Sedan kan man köra webadmin och phpMyAdmin för att administrera apache och mysql. Det är ganska enkelt och kräver ingen hårvara alls om man inte har för avsikt att som ovan nämnts, köra stora datamängder. Servern tuffar sedan och går och behöver inte ses över ofta. Kör ni sedan FTP med era backupmängder så är det också enkelt plug-and-play mer eller mindre. Har ni en gammal maskin, testa. Är det trångt om tid, köp en ny maskin kör windows. Min erfarenhet var mycket ringa när jag vågade testa första gången, men jag har aldrig blivit avskräckt. Det finns så mycket hjälp på nätet och problemen tar ofta kortare tid tt lösa (för mig i alla fall) på en Linux.burk än för windowsrelaterade problem.
Axe är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-10-23, 15:36 #12
DeSotos avatar
DeSoto DeSoto är inte uppkopplad
Flitig postare

DeSoto DeSoto är inte uppkopplad
Flitig postare
DeSotos avatar

Instämmer med föregående talare. Det är inte svårt att sätta upp en Linuxburk idag med de distar som finns. Ser man då till också att utomstående inte kan komma åt burken, så behöver man inte oroa sig för att man konfigurerar den dåligt innan man kommit in i det.

Är det bara php-filer och sql-dumpar ni ska göra backup på så ser jag ingen anledning till att man inte ska kunna köra med DVD RW som backuplösning.
DeSoto är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:04.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017