FAQ |
Kalender |
Visa resultat för omröstning: Vilket parti lägger du din röst på? | |||
Moderata Samlingspartiet |
![]() ![]() ![]() ![]() |
47 | 52.81% |
Centerpartiet |
3 | 3.37% |
Folkpartiet liberalerna |
11 | 12.36% |
Kristdemokraterna |
0 | 0% |
Socialdemokraterna |
8 | 8.99% |
Vänsterpartiet |
5 | 5.62% |
Miljöpartiet de gröna |
7 | 7.87% |
Junilistan |
3 | 3.37% |
Sverigedemokraterna |
4 | 4.49% |
Annat (kommentera) |
1 | 1.12% |
Antal röster: 89. Du får inte rösta i den här omröstningen |
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Sedan kännetecknas kanske inte "vänstersidan" som framstegsvänliga eller tillskyndare av ny teknik i någon större utsträckning. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Tänk på att både M och S vill ha e-patent när ni röstar!
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Edit: Frågan är väl vad som betyder mest för en själv och för samhället i stort. Ställ frågan: - Är du nöjd med hur det ser ut idag? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Medlem
|
jag kan tänka mig rösta på ett parti som jobbar för rimliga mjukvaru patent... med andra ord.. inte någon microsoft byråkrat.
ta patent på css.. pfffft... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
![]() Kan inte göra annat än att hålla med. När det gäller vänsterpartiets kontakter med Sovjet på 70-talet... Vem fan bryr sig. Dock ska Fredrik Reinfeldt dra upp detta gång på gång, precis som att ssu är smyg kommunister. Jag vet en annan kille med liknande skräck mot *solidariska* ideologier.... Hitler. Trädkramare som man är kommer min röst anntingen gå till Miljöpartiet de gröna :P Alternativt Junilistan om man ska bry sig om politiken utöver miljön... :wacko: |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
Medlem
|
Hoppas att alla förutom 4st på forumet än så länge orkar gå och lägga ner sitt lilla brev nästa gång. Var det förresten inte snack om att man skulle kunna rösta på nätet? Det kanske var för stor risk för fusk iof.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
3+1=4 ![]() Edit: Dock tycker jag inte om deras senaste utspel om betyg |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Det är visst uppe i 5 nu som gärna kan röstskolka. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
Det roliga med det hela är ju att dom snackat mycket om trosken i östersjön och att den är utrotningshotad mm. Det finns troligtvis ingen av dom som vet något om fiske över huvud taget. Dom har gjort en bild av alla svenska fiskare som svartfiskare och smutsat ner deras verksamhet något så fruktansvärt tillsammans med sossarna har dom fått igenom rätt mycket skit. Kan ta ett litet exempel på detta genom att dom vill ha "pingers" på alla torskgarn vilket kostar ca 200 000 vart annart år och det ska fiskarna själva betala. Tänk själv på att dom flesta som kommer använda detta har inte över en miljon i omsättning om året. Då är det rätt mycket pengar och till vad för nytta gör det? Jo det är som så att inte så länge jag har levt eller min far som har varit fiskare i hela sitt liv har sett en enda tummlare eller någon tummlare som har tagits upp av fiskare. Dom ska förbjuda drivgarnsfiske efter lax. Till vad för nytta när det kanske finns 10 st tummlare i hela östersjön. Och heller inte här har det dragits upp några tummlare. Dom hade förslag om att efter de skulle komma pingers på garnen så skulle dom sätta en man på varje båt för att kontrolera hur bra det fungerade. Men dom ska inte kontrollera det före dom sätter på det? Då är det väll inte så svårt att säga kolla vad bra det blev inte en enda tummlare har vi tagit upp nu med pingers men va fan det fanns ju inga innan heller. Det borde vara olagligt att sätta lagar om man inte vet vad man pratar om! |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|