Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

subdomäntjänster

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2003-12-06, 00:25 #1
Marcuss avatar
Marcus Marcus är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Nov 2003
Marcus Marcus är inte uppkopplad
Supermoderator
Marcuss avatar

Reg.datum: Nov 2003
Driver sajten 3W.se som tillhandahåller gratis subdomäner, främst för svenskar men har även funderingar på att utöka mot internationella registreringar. Är därför intresserad att höra mig för vilka andra tjänster som idag redan finns både nationellt och internationellt.

Skulle vara intressant att se vilka man isåfall har att "konkurrera" med.
De största (till antalet registreringar) som jag känner till är väl internationella cjb.net och svenska just.nu. Finns det några andra som har lika många (fler?) domäner som 3W.se där de erbjuder subdomäner under?

Vilka sökord bör man optimera efter? Känns väldigt svårt att veta vad de besökare som letar efter denna typen av tjänster söker efter. Finns det något bra sätt att ta reda på detta? Känns inte riktigt som om det är "subdomäner" de använder i sina sökningar.

Skulle även vara intressant att höra förslag på andra sätt jag kan marknadsföra 3W.se. För att använda ex. Google Adwords måste jag veta vilka ord jag ska lägga in så det faller ju lite. Att annonsera via Tradedoubler eller liknande är inte aktuellt eftersom tjänsten är tänkt att finansieras mha begränsade reklamintäkter.

Tacksam för svar.

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:27.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017