FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Du sade i någon tråd att du skulle dela med dig av din information om man pmade dig, vilket jag gjorde för att reka läget lite, jag fick dock inget svar från dig trots att jag gav dig flera olika kategorier att erbjuda tips inom. Tro nu inte att det här är någon slags bitterhet pga uteblivna gratisdetaljer då jag i det läget faktiskt var beredd att betala pengar för dina tjänster. Något du snabbt och effektivt har vänt till en lätt olust. För att inte kasta alltför mycket sten i glashus skall det sägas att även jag säljer "virtuella" produkter, men det är betydligt mindre nertonat än tomas pitchar. Dessutom är det rätt tydligt vad min produkt innehåller till skillnad från tomas vaga beskrivningar av någon slags stenbelagd motorväg till himlen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Grazzy verkar komma rätt så nära kärnan i din verksamhet. När man tittar på din signaturtext och det du har skrivit i din profil blir man lindrigt sagt tveksam på hur seriös du är. Om det du presterat där skall vara en ledstjärna för hur man marknadsför sig på Internet så kan jag förstå att du måste köra 300 projekt per år för att klara dig. Tur att det finns en del som går före i utvecklingen och törs ta tid på sig. Annars hade vi suttit nakna i en kall grotta med ett fyrkantigt hjul... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Flitig postare
|
grazzy
Here we go again.. Citat:
Även om jag inte tycker om dina produkter eller hur du sköter din verksamhet så kallar jag och de flesta andra det inte för bluff eller båg innan vi vet vad vi pratar om, då är det bättre att hålla tyst istället för att komma med dumma kommentarer. Ang lodenweb.com så vet du ännu mindre vad du pratar om... Det är ingen sida vi använder aktivt utan endast en test sida till våra kunder som jag sagt flera gånger. Jag får mängder av pm's och emails dagligen och jag beklagar att jag har missat dig men i efterhand så gör det inte så mycket när man tänker efter. Grazzy.. Tänk efter före! mvh, / Tomas |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
Citat:
Citat:
Det är helt ok att vi har olika uppfattningar om saker och ting men håll er på mattan. Det jag förmedlar har fungerat utmärkt för mig sedan 1997 och alla måste hitta ett sätt att göra det på. mvh, / Tomas |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Citat:
Fast det kanske är bara jag som reagerar på det? Om det har fungerat för dig sedan 1997 har jag ingen åsikt om. Den enda verifieringen av det är det du själv skriver. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Det som jag tror är den största skillnaden mellan mitt sätt att sköta verksamheten online och erat sätt är att ni säkert är gennuint intresserad av det ni håller på med och vet säkert jäkligt mycket om det också. Och det är helt ok och funkar säkert bra för er.
Mitt mål är inte att i första hand vara intresserad av det jag säljer utan mitt mål och det jag får betalt för är att just sälja åt mina kunder, sen om det är bilar, kläder eller hammockar är en annan sak. De anlitar mig för att sälja och ingenting annat, sen om jag pitschar deras produkter eller hur jag gör det (så länge det är inom lagens armar) spelar inte så stor roll så länge jag jag uppnår det mål vi har kommit överens om och efter kundens önskemål vare sig det är adwords, soloads, tidningsannonser eller DM. / Tomas |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Hubbert..
Som jag sa så funkar det bra för mig och har så gjort sedan ett flertal år tillbaks. Om du når bättre eller sämre resultat eller har gjort fler tester eller vad dina erfarenheter nu säger så är det helt ok. Om du har testat det och kommit fram till ett sätt så att det funkar så kan du väl ge oss lite tips på hur du gör det och vad som fungerar för dig. Citat:
5-7 dagar passar oss utmärkt, får vi inte den trafiken som vi eftersträvar så lägger vi den nischen åt sida och testar senare. Vårat mål är att få minst 200click från adwords per dag till vår "fly catcher" sida baserat på ett minimum av 1% som köper därav når vi vårat mål på 2-4sälj per dag. mvh, Tomas edit:stavning |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Tomas B:
Jag är verkligen imponerad över hur otroligt säljorienterad du är. Du tillhör en av de persontyper jag ogillar mest här i världen men jag har stor respekt för att du orkar hålla på som du gör. Personligen tror jag inte dina 5-7 dagars försök är speciellt rättvisande eftersom jag misstänker att dina "flyers" totalt saknar relevant innehåll och att de ligger uppe för kort för att verkligen slå igenom tillräckligt i sökmotorerna. 200 klick är inte heller det relevant tycker jag för om du har 200 klick av 201 hits - ja då är det bra. Har du 200 klick av 200000 hits så är det slump... Och bara för att man klickar på en annons så innebär det inte att man köper. Men jag kan ju ha fel - du har ju lång erfarenhet och kanske har det visat sig att dina siffror stämmer och då skall jag vara den förste att gratulera till att du hittat ett enkelt sätt att mäta framgång av en ny produktplacering. Den slutgiltiga frågan är ju nu dock - om du nu gör allt det här - är du rik nu? Är inte det den slutgiltiga facit? Hur mycket tjänar du på ditt sätt att arbeta och hur mycket arbetar du? I mina ögon får du sälja bingolotter eller prostituera dig. skit samma. framgångenn mäts i antalet guldpåsar per nedlagd timme. Det är facit i denna diskussion. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Ego
Du har inte en aning om vad du pratar om och att du ens försöker få oss att tro att du ska veta vad du pratar om är rent ut sagt skrattretande. Citat:
Citat:
Citat:
Ego.. Ska du för en vettig diskussion i fortsättningen så ta reda på fakta istället för att gissa eller tro hur olika saker är. Du är fullständigt ute och cyklar med vad du har sagt ovan. Väx upp, sluta svamla i mörkret och ta reda på lite mer hur det verkligen ligger till. Hubbert Det jag sa var att om du har testat (som du sa att du gjort) så kan du väl komma med lite tips till oss andra. Det handlade inget om att sälja några 100 % mer men det har du också missat. Ang att sälja några hundra procent mer på ett par timmar så är du precis som ego.. Du har inte en aning om vad du pratar om och att ens försöker är skrattretande. Har du varit i den här branschen en tid så borde du veta vad jag pratar om.. Här kommer en liten vink om vad det handlar om så att du i fortsättningen kan komma med en seriös diskussion. Det handlar om att få en viss storlek av text att sälja genom att ändra några små delar av den eller att totalt skriva om den. Det här är något som de allra flesta inte behärskar, klarar av eller vet vad det handlar om. Så går det att sälja några hundra procent mer på ett par timmar med hjälp av en bra tidningsannons eller solo ad i ett newsletter..... Absolut! Men den som inte har tagit del av en bra SÄLJANDE annons (oavsett media) vet inte vad jag pratar om och det är ett tydligt exempel på en del av dem som har postat i den här tråden. Bara genom att händra på din Headline eller att ändra på avslutet i texten så kan du nå betydligt bättre resultat än vad du kan tro skulle vara möjligt. För att kunna sälja så måste du i första hand få till en bra headline så att personerna öppnar brevet, läser annonsen eller fortsätter läsa på sidan. För att kunna sälja så måste du få personerna involverad i det du försöker sälja. Det är precis det här som vi gör åt våra kunder. Det har visat sig tydligt i bla DM utskick att det går att få det dubbla och mer tillbaka med en bra säljande annons istället för en dåligt utförd markndsföring.. mvh, Tomas |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|