FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Supermoderator
|
vbulletin har en arkivfunktion som ska vara sökmotorvänlig.
Annars är det bara att mod-rewrita lite så löser det sig. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Du menar, låta nån annan mod_rewrita lite så det löser sig? ;~
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Ja, tex. Om ni behöver hjälp med mod_rewrite är det bara att pm:a grazzy
![]() (hoho, jag är så elak) Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Jag kan faktiskt lite mod_rewrite själv:-) Fast det känns lite instabilt än så länge..
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Efter mycket velande lutar det faktiskt åt minibb och att jag skiter i att ha polls. Jobbigt att det inte fanns nåt som passade perfekt men man kan väl inte alltid få det man vill ha.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Finns ju färdiga mods att ladda ner till alla de stora forumen. Kör själv archive script till phpbb och det funkar bra. Senare projekt blir väl att göra hela forumet sökmotorsoptimerat med module rewrite.
phpbbhacks.com har det mesta för phpbb. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Jo, men det kan ju vara jobbigt att uppdatera forumet när nya versioner kommer..
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Medlem
|
Polls i forum är ganska överskattade... Man tror att man vill ha dem, men när användarna sen gör sina undersökningar är det få som röstar/läser... Iaf i de forum jag har sett
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Ja kanske det.. Ja jag är nöjd med mitt val än så länge i alla fall.. Forumet är väldigt snabbt och indexeras väldigt bra.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Av gammal vana så är det många som gör på det sättet, men jag upplever det som att sökmotorer, i allafall google, är duktig på att indexera sidor även om URLen är i stil med viewtopic?t=11 på slutet. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|