Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Dedicated servrar?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2005-06-21, 12:34 #11
Helix Helix är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Dec 2003
Helix Helix är inte uppkopplad

Reg.datum: Dec 2003
Citat:
Då får jag ansvara för drift av den, underhåll etc?
Det gör du (vad gäller drift) för en dedikerad server också om du inte köper till tjänster till detta. Dedikerad betyder oftast bara att servern köps in av någon annan och de hyr ut den till dig, inte att de sköter driften! De sköter endast hårdvaran.
Helix är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-06-21, 12:46 #12
Nenos avatar
Neno Neno är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Jul 2004
Neno Neno är inte uppkopplad
Nykomling
Nenos avatar

Reg.datum: Jul 2004
Citat:
Vet också att Gate9 erbjöd detta, men efter att dom lanserat sin nya sida hittar jag inte ett skit. :/
Vi har gjort om både sidan och vårt utbud, därav har en del tjänster som erbjöds tidigare tagits bort. Vi vill koncentrera oss på våra kärnverksamheter för att kunna ge våra kunder så bra tjänster som möjligt. Dedikerade servrar är en av sakerna som tagits bort ut utbudet.

Citat:
Gällande Gate9 så håller jag med. Däremot sa en av delägarna förra veckan att han inte hade hört något om att de skulle ha slutat med dedikerade servrar. Deras sida säger då absolut inget annat än webbhosting. Go figure...
Huvudbolaget som äger Gate9 har tre stycken delägare. Två av dessa jobbar direkt med Gate9 och ingen av dessa två har fått den fråga som du delger ovan. Därför ställer jag mig väldigt undrande till vem du egentligen pratat med som säger sig vara delägare av företaget.

Det webbsidan säger är vad som erbjuds. Finns det några andra frågor är ni mycket välkomna att kontakta vår kundtjänst som kan ge er korrekta svar.

M.v.h.
Jesper Ohlsson
Gate9
Neno är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-06-21, 13:36 #13
Decibels avatar
Decibel Decibel är inte uppkopplad

Reg.datum: Aug 2003
Decibel Decibel är inte uppkopplad
Decibels avatar

Reg.datum: Aug 2003
Citat:
Originally posted by gate9@Jun 21 2005, 11:46
Citat:
Gällande Gate9 så håller jag med. Däremot sa en av delägarna förra veckan att han inte hade hört något om att de skulle ha slutat med dedikerade servrar. Deras sida säger då absolut inget annat än webbhosting. Go figure...
Huvudbolaget som äger Gate9 har tre stycken delägare. Två av dessa jobbar direkt med Gate9 och ingen av dessa två har fått den fråga som du delger ovan. Därför ställer jag mig väldigt undrande till vem du egentligen pratat med som säger sig vara delägare av företaget.

Det webbsidan säger är vad som erbjuds. Finns det några andra frågor är ni mycket välkomna att kontakta vår kundtjänst som kan ge er korrekta svar.

M.v.h.
Jesper Ohlsson
Gate9
Det är rätt vida känt att mitt namn förknippas med just Gate9, och det inte varit någon direkt mediakampanj eller officiell information om att jag inte längre finns med i Gate9, dras det kanske paraleller (vilket man förvisso bör ha förutsett).

Dock har jag inget minne av att ha pratat med just den person som citeras.
Decibel är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-06-21, 14:25 #14
danielhansson danielhansson är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: May 2005
danielhansson danielhansson är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: May 2005
Hehehe Jag tror att jag får säga till våra designers på Crystone att de har fått negativ kritik på deras hemsideslayout. (Någon gång ska vara den första)
Givetvis så levererar vi på Crystone alltid seriösa lösningar till våra kunder kontakta
Daniel Hansson på Crystone så kan vi diskutera detta lite mer angående servern.
danielhansson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-06-21, 16:59 #15
uvixo uvixo är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Feb 2005
uvixo uvixo är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Feb 2005
Citat:
Originally posted by gate9@Jun 21 2005, 12:46
Citat:
Vet också att Gate9 erbjöd detta, men efter att dom lanserat sin nya sida hittar jag inte ett skit. :/
Vi har gjort om både sidan och vårt utbud, därav har en del tjänster som erbjöds tidigare tagits bort. Vi vill koncentrera oss på våra kärnverksamheter för att kunna ge våra kunder så bra tjänster som möjligt. Dedikerade servrar är en av sakerna som tagits bort ut utbudet.

Det var tråkigt och höra. Då jag haft gate9 som webbhotell sen tidigare hade ni varit det självklara valet för mig om ni fortsatt erbjuda dedikerade servrar. Dock var det under Decibels tid, hehe.

Citat:

Hehehe Jag tror att jag får säga till våra designers på Crystone att de har fått negativ kritik på deras hemsideslayout. (Någon gång ska vara den första)
Givetvis så levererar vi på Crystone alltid seriösa lösningar till våra kunder kontakta
Daniel Hansson på Crystone så kan vi diskutera detta lite mer angående servern.
Hehe, dock är er sida mycket enkel och lätt men ändå avancerade. Bra info till kunderna, bra priser.. ser mycket bra ut!
uvixo är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-07-29, 20:47 #16
Tobab
Guest

Tobab
Guest

Någon tipsade om p80 men deras billigaste 1 årsavtal kostar 2000+moms och månad så tror jag inte det är aktuellt för den som ställde frågan.

Det verkar som Crystone är billigast iaf när det gäller co-location. Sedan har ju Bahnhof en dedicerad privatserver som är billig. Men det beror ju på vad man är ute efter....
  Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-07-29, 21:33 #17
grazzy grazzy är inte uppkopplad

Reg.datum: Mar 2004
grazzy grazzy är inte uppkopplad

Reg.datum: Mar 2004
http://prq.se/
grazzy är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-07-29, 21:42 #18
Tobab
Guest

Tobab
Guest

Citat:
Originally posted by grazzy@Jul 29 2005, 20:33
http://prq.se/
Deras verksamhet är bättre än deras hemsida?
  Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-07-30, 00:57 #19
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Sep 2003
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Sep 2003
Man får ju en viss känsla av att sidan procuderats under tidigt 90-tal och att inget gjorts sedan dess...
jonny är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-08-02, 16:16 #20
PRQ PRQ är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Dec 2004
PRQ PRQ är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Dec 2004
Haha, ja, sidan ska bytas ut... :-)
PRQ är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:14.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017