Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Krascha Windows med HTML

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2005-06-10, 01:00 #11
Denkan Denkan är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Feb 2004
Denkan Denkan är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Feb 2004
Citat:
Ursprungligen postat av FredrikMH
Citat:
Ursprungligen postat av patrikweb
Problemet ligger ju inte i FF utan att Windows är ett buggigt system som inte kan hantera hårdvara och simpel minneshantering. Den gången Microsoft kan göra något som fungerar och inta får massa maskar, virus, hål lär vi bo på månen.
Du är väldigt negativ i alla trådar som rör Windows/MS, börjar bli tråkigt att läsa...
Håller med. Antingen är det andras system som är osäkra och jättedåliga eller så är det stenkast på Microsoft.
Kan vi få en bekräftelse på att t.ex Linux inte kraschar med samtliga webbläsare?
Denkan är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-06-10, 01:17 #12
Joels avatar
Joel Joel är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Nov 2003
Joel Joel är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Joels avatar

Reg.datum: Nov 2003
Citat:
Citat:
Problemet ligger ju inte i FF utan att Windows är ett buggigt system som inte kan hantera hårdvara och simpel minneshantering. Den gången Microsoft kan göra något som fungerar och inta får massa maskar, virus, hål lär vi bo på månen.
Du är väldigt negativ i alla trådar som rör Windows/MS, börjar bli tråkigt att läsa...
Börjar också tröttna på dina inlägg, patrikweb!
Joel är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-06-10, 01:23 #13
tydal tydal är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: May 2005
tydal tydal är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: May 2005
Opera kraschade inte i Windows.

Just den här bristen är väl windowsrelaterad så då lär ju inte Linux påverkas av den. Men det finns ju andra brister i Linux i stället. Själv kör jag både Linux och Windows.
tydal är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-06-10, 01:43 #14
kullervos avatar
kullervo kullervo är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Dec 2003
kullervo kullervo är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
kullervos avatar

Reg.datum: Dec 2003
Citat:
Citat:
Varför ska MS vara ett undantag som man inte får snacka skit om? Det är ju helt sjuuuuukt stört att ett program ska kunna krasha hela OS:et bara för att det försöker allokera mycket minne. Det är ju ni som är hjärntvättade p.g.a. ni verkar kört Windows sedan dag 1. Inget illa menat.

Ingen krash med Fx i Gentoo iaf.
kullervo är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-06-10, 01:59 #15
FredrikMHs avatar
FredrikMH FredrikMH är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Apr 2004
FredrikMH FredrikMH är inte uppkopplad
Supermoderator
FredrikMHs avatar

Reg.datum: Apr 2004
Citat:
Ursprungligen postat av kullervo
Citat:
Originally posted by -FredrikMH@Jun 9 2005, 23:37
Citat:

Varför ska MS vara ett undantag som man inte får snacka skit om? Det är ju helt sjuuuuukt stört att ett program ska kunna krasha hela OS:et bara för att det försöker allokera mycket minne. Det är ju ni som är hjärntvättade p.g.a. ni verkar kört Windows sedan dag 1. Inget illa menat.

Visst är det ett allvarligt fel av Microsoft. Men det snackas bara skit om MS och alla trådar som rör MS så är patrikweb där med sina kommentarer. Det är det som är irriterande.

Sen stör jag mig på folk som avgudar Linux och anser Windows som en pest. Linux har aldrig haft den stora användarantalet som Windows har haft. Kommentarer om att Windows är så instabilt hit och dit baseras ofta på buggar som hittas och det finns inga buggfria program. Om Linux skulle få samma användarantal och samma typ av användare som Windows har idag över en natt så skulle de drabbas av exakt samma problem som Windows har idag. Det finns ingen större mening att skapa maskar till Linux etc. Varför? Jo för att Linux täcker en sådan liten del av markanden och de användare som använder Linux är erfarna och vet förmodligen hur man går till väga för att bli av med den.

Linux är inte i samma sitts som Windows så jämföra dem två och avguda Linux är bara löjligt. Det är bra mycket tuffare för MS. Nu fick jag sagt vad jag tycker också (men jag skriver inte det i varje tråd som rör MS)...
FredrikMH är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-06-10, 09:02 #16
robertsson robertsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Mar 2004

Citat:
Ursprungligen postat av viper
Ännu ett trevligt fel som gör att man inte använder IE mer än för att kontrollera att sidan ser normal ut i den också när man designar och bygger.
Jag använder mer eller mindre enbart Firefox förutom när jag besöker banken för jag får inte säkerhetsprogrammet att fungera med FF som det skall där.
Mvh,
Viper
Citat:
Ursprungligen postat av Yohan
Hoppsan haha Tur att man är en FF:are då...
Jag förstår mig inte på alla dessa FF fans som varje gång dom ser ordet "internet explorer" måste kommentera med "jag kör FF så jag är bättre" utan att ha en aning vad det handlar om, för mig är ni bara löjliga.

/Micke (använder IE och är mer än nöjd)
robertsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-06-10, 09:10 #17
MSI MSI är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Mar 2005
MSI MSI är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Mar 2005
Citat:
Citat:
Originally posted by -kullervo@Jun 10 2005, 01:43
Citat:
Originally posted by -FredrikMH@Jun 9 2005, 23:37
Citat:

Visst är det ett allvarligt fel av Microsoft. Men det snackas bara skit om MS och alla trådar som rör MS så är patrikweb där med sina kommentarer. Det är det som är irriterande.

Sen stör jag mig på folk som avgudar Linux och anser Windows som en pest. Linux har aldrig haft den stora användarantalet som Windows har haft. Kommentarer om att Windows är så instabilt hit och dit baseras ofta på buggar som hittas och det finns inga buggfria program. Om Linux skulle få samma användarantal och samma typ av användare som Windows har idag över en natt så skulle de drabbas av exakt samma problem som Windows har idag. Det finns ingen större mening att skapa maskar till Linux etc. Varför? Jo för att Linux täcker en sådan liten del av markanden och de användare som använder Linux är erfarna och vet förmodligen hur man går till väga för att bli av med den.

Linux är inte i samma sitts som Windows så jämföra dem två och avguda Linux är bara löjligt. Det är bra mycket tuffare för MS. Nu fick jag sagt vad jag tycker också (men jag skriver inte det i varje tråd som rör MS)...
Kunde inte sagt det bättre!

Jag är av den tron att jag tror inte att datoranvändandet hade varit så
utbrett om inte Microsoft hade varit så dominerande. Sen har väll iof
kanske Microsoft spelat ut en del av sin roll nu när det har blivit så utbrett.

Microsofts produkter är absolut inte felfria men jag tycker att man hackar lite väl mycket på dom
ibland.
MSI är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-06-10, 09:34 #18
Roberts avatar
Robert Robert är inte uppkopplad

Reg.datum: Jan 2004
Robert Robert är inte uppkopplad
Roberts avatar

Reg.datum: Jan 2004
Jag kan som utvecklare skriva ett så dåligt program att det crashar... eller så kan jag vara så pass påläst om det os jag skriver för att jag kan följa regler, guidelines och inte kliva "utanför boxen" och därmed också få till ett program som fungerar klockrent....tills någon annan apa har tillverkat ett program som körs samtidigt och är helt uppfuckat vilket kan medföra problem.

Visst går det att få allt möjligt att crasha, vissa saker beror på buggar i ms's OS, men långt ifrån allt är just det.
Tror inte det finns något inbyggt idiotskydd i os'et... faktiskt...
Robert är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-06-10, 10:34 #19
viper viper är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Mar 2003
viper viper är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Mar 2003
Citat:
Ursprungligen postat av robertsson
Citat:
Originally posted by -viper@Jun 9 2005, 23:09
Ännu ett trevligt fel som gör att man inte använder IE mer än för att kontrollera att sidan ser normal ut i den också när man designar och bygger.
Jag använder mer eller mindre enbart Firefox förutom när jag besöker banken för jag får inte säkerhetsprogrammet att fungera med FF som det skall där.
Mvh,
Viper

Citat:
Ursprungligen postat av Yohan
Hoppsan haha Tur att man är en FF:are då...
Jag förstår mig inte på alla dessa FF fans som varje gång dom ser ordet "internet explorer" måste kommentera med "jag kör FF så jag är bättre" utan att ha en aning vad det handlar om, för mig är ni bara löjliga.

/Micke (använder IE och är mer än nöjd)
Jag kan inte tala för Yohan men jag är inget jätte stort fan av IE av ett antal anledningar som funnits sen Windows 95 tiden mer eller mindre jag har använt olika alternativa browsers sen 96-97 så i mitt fall har det mest varit så att det började dåligt med IE och sen har jag inte riktigt gått tillbaks till det eller så utan man drar alla nya versioner av IE över en kam. Senaste IE och Windows XP med SP2 fungerar ju hur fint som helst med popup stoppare och allt sånt där och lite extra säkerhet. Enda anledningen att jag ens överhuvudtaget använder IE är för att kolla banken och lite små saker som att checka om webplatser ser likadana ut i Opera, IE, FF osv.

Sen har det ju faktist kommit väldigt många små buggar och säkerhetshål i IE som gör att användare kan köra skadlig kod tex om jag besöker vissa webplatser som finns hos astalavista.box.sk med IE får man ju inte bara en hög med popups utan även mitt virus program blir helt galet och rapporterar en massa filer i Temporary internet files som är trojaner och annat. Samma sida med FF och du ser inte röken av några popups, trojaner eller annat skojigt som ställer till det.

Min historia med IE "hat" började som sagt rätt tidigt och främst för alla förbannade krasher i IE ver 4 och 5 som kom titt som tätt på Win 95 och 98 men som vi alla vet är detta ganska längesedan och i nyare OS som Windows 2000, XP, 2003 så finns oftast inte dom här problemen alls utan allt fungerar helt perfekt.

Sen varför Yohan använder IE och väljer det vet inte jag men jag hoppas du förstår varför jag hyser "hat" mot IE dock inte Windows eller Microsoft i sig vilket är enligt mig ett av dom största och mest framgångsrika företag på OS sektorn.

Mvh,
Viper
viper är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-06-10, 10:48 #20

Jag har också varit mycket drabbat av kraschar i IE under tidigare OS men min åsikt är att dessa krascher mest har varit kopplade till operativsystemet och inte till IE. Jag vet att IE har varit drabbat av buggar och fel. Men det gäller även FF. Jag har inte påståt att IE är den bästa webbläsare och försöker inte övertala någon att använda den och tycker på samma sätt inte om när folk gång på gång sprider sin FF-propaganda, det gör mig bara ännu mer negativt inställd till FF.

Jag har besökt astalavista.box.sk till och från under många år med IE och som sagt aldrig drabbats av nått skit. Men visst är astalavista.box.sk är en av dom sidorna man måste hålla fingrarna i styr när man är inne på så man inte klickar på fel knapp.
robertsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:05.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017