FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
Kan vi få en bekräftelse på att t.ex Linux inte kraschar med samtliga webbläsare? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Medlem
|
Opera kraschade inte i Windows.
Just den här bristen är väl windowsrelaterad så då lär ju inte Linux påverkas av den. Men det finns ju andra brister i Linux i stället. Själv kör jag både Linux och Windows. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Ingen krash med Fx i Gentoo iaf. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
Sen stör jag mig på folk som avgudar Linux och anser Windows som en pest. Linux har aldrig haft den stora användarantalet som Windows har haft. Kommentarer om att Windows är så instabilt hit och dit baseras ofta på buggar som hittas och det finns inga buggfria program. Om Linux skulle få samma användarantal och samma typ av användare som Windows har idag över en natt så skulle de drabbas av exakt samma problem som Windows har idag. Det finns ingen större mening att skapa maskar till Linux etc. Varför? Jo för att Linux täcker en sådan liten del av markanden och de användare som använder Linux är erfarna och vet förmodligen hur man går till väga för att bli av med den. Linux är inte i samma sitts som Windows så jämföra dem två och avguda Linux är bara löjligt. Det är bra mycket tuffare för MS. Nu fick jag sagt vad jag tycker också (men jag skriver inte det i varje tråd som rör MS)... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Citat:
/Micke (använder IE och är mer än nöjd) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||||
|
|||||
Medlem
|
Citat:
Jag är av den tron att jag tror inte att datoranvändandet hade varit så utbrett om inte Microsoft hade varit så dominerande. Sen har väll iof kanske Microsoft spelat ut en del av sin roll nu när det har blivit så utbrett. Microsofts produkter är absolut inte felfria men jag tycker att man hackar lite väl mycket på dom ibland. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||
|
||||
|
Jag kan som utvecklare skriva ett så dåligt program att det crashar... eller så kan jag vara så pass påläst om det os jag skriver för att jag kan följa regler, guidelines och inte kliva "utanför boxen" och därmed också få till ett program som fungerar klockrent....tills någon annan apa har tillverkat ett program som körs samtidigt och är helt uppfuckat vilket kan medföra problem.
Visst går det att få allt möjligt att crasha, vissa saker beror på buggar i ms's OS, men långt ifrån allt är just det. Tror inte det finns något inbyggt idiotskydd i os'et... faktiskt... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
Sen har det ju faktist kommit väldigt många små buggar och säkerhetshål i IE som gör att användare kan köra skadlig kod tex om jag besöker vissa webplatser som finns hos astalavista.box.sk med IE får man ju inte bara en hög med popups utan även mitt virus program blir helt galet och rapporterar en massa filer i Temporary internet files som är trojaner och annat. Samma sida med FF och du ser inte röken av några popups, trojaner eller annat skojigt som ställer till det. Min historia med IE "hat" började som sagt rätt tidigt och främst för alla förbannade krasher i IE ver 4 och 5 som kom titt som tätt på Win 95 och 98 men som vi alla vet är detta ganska längesedan och i nyare OS som Windows 2000, XP, 2003 så finns oftast inte dom här problemen alls utan allt fungerar helt perfekt. Sen varför Yohan använder IE och väljer det vet inte jag men jag hoppas du förstår varför jag hyser "hat" mot IE dock inte Windows eller Microsoft i sig vilket är enligt mig ett av dom största och mest framgångsrika företag på OS sektorn. Mvh, Viper |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
|
|||
|
Jag har också varit mycket drabbat av kraschar i IE under tidigare OS men min åsikt är att dessa krascher mest har varit kopplade till operativsystemet och inte till IE. Jag vet att IE har varit drabbat av buggar och fel. Men det gäller även FF. Jag har inte påståt att IE är den bästa webbläsare och försöker inte övertala någon att använda den och tycker på samma sätt inte om när folk gång på gång sprider sin FF-propaganda, det gör mig bara ännu mer negativt inställd till FF.
Jag har besökt astalavista.box.sk till och från under många år med IE och som sagt aldrig drabbats av nått skit. Men visst är astalavista.box.sk är en av dom sidorna man måste hålla fingrarna i styr när man är inne på så man inte klickar på fel knapp. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|