FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
1. Kolla om kakan HAS_VOTED är satt a. Om inte: 1a. Sätt kaka HAS_VOTED till 1 2a. Kolla om kakan HAS_VOTED är satt till 1 x. Om inte: Kasta rösten (kakor kan inte sättas). y. Om ja: Räkna rösten (kakor kan sättas och den var 0) b. Om ja: 1b. Kasta rösten (kakan var redan satt) Visst går det att ha en bot som sätter kakan för att kunna rösta och sen tar bort den, men jag kan knappast tänka mig att någon gått genom hela besväret bara för att lyckas fuska. Tror snarare att det blir så att bottar inte klarar att sätta kakor alls. /Zoran |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Edit: De där med proxy som grazzy och FredrikMH skrev lät väldigt lovande. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Banned
|
Citat:
![]() Egentligen bara till o skita i o regga röstningen isåfall.. Men då drabbas ju alla dom som inte röstat Att använda JS script är nog enklast |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Eftersom efter du har kört setcookie() så måste du ladda om sidan för att PHP skall kännas vid den. Det blir 2st omladdningar varav stortsett en onödig. När det går att göra på fler och bättre sätt. Med cookies kan man fuska. Det är bara att radera cookien så har man automatiskt rösträtt igen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
|
Cookie + IP kommer du långt med (dvs, om det är samma ip men olika cookies så är det "Ok"). Sen kan du även lägga till tex så att på sidan finns det ett javascript som utför en operation, tex lägger ihop två värden med javascript som den sedan submittar och så jämför du resultatet på serversidan. Det är enkelt att göra om du har tillgång till din algoritm. Men det blir jobbigt för en hacker att skriva kod för att anpassa sin bot till det om du använder lite scramble av javascriptskoden och skriver lite klurigt.
Vill du vara helt säker får du ju ta till saker som att folk skall kolla vad det står i en bild osv, men då börjar man kanske tappa lite väl mycket användbarhet. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Och visst är det bara att ta bort kakan och rösta igen. Men hur troligt är det att botten är programmerad att ta emot en kaka, när servern frågar om kakan returnera den, och sen radera den? Min gissning är att bottar oftast är ganska "dummprogramerade" och knappast innehåller stöd för kakor överhuvudtaget. Vem orkar hacka en bott för röstfusk? /Zoran |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Banned
|
Citat:
Oftast kolla man ifall kakan finns eller inte... Finns den inte, så genomförs röstningen... #EDIT Stavfel.. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
![]() /Zoran |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
|
|||
|
Men ändå, låter som ett dumt förslag ändå att köra med cookies.
Jag vet ett antal personer som stängt av cookies i sina webläsare utav ren skär säkerhet. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|