Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Arbetsdator för Photoshop/Flash osv.

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2005-06-07, 21:40 #11
viper viper är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Mar 2003
viper viper är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Mar 2003
Som marknaden ser ut i dag skulle jag personligen om jag hade haft pengar lagt det på följande.

- Amd 939 moderkort ett i det dyrare segmentet.
- En AMD 64-bit cpu med 1mb cache kostar en del men har bra med fart.
- Ett grafikkort baserat på Nvidias senaste kretsar och är jag riktigt rik skulle det bli två st PCI Express kort med SLI typ 2x6800GT eller något dock kanske inget som är direkt nödvändigt om det är bildredigering som i ditt fall, då skulle det räcka med 1 kort
- Runt 2Gb kvalitéts ram DDR samt ett moderkort som stöder Dual Channel DDR för att öka prestandan lite extra.
- Som lagring skulle jag ta en eller två 200gb diskar eller större, för windows disken skulle jag skaffa 4st SATA 10k rpm WD diskar på 72gb/st och raida dom i såkallat Performance raid med backup, eller som det heter Raid 1 med spegling för extra redundans.

En dator i den klassen tror jag skulle fungera ypperligt för bildbehandling av riktigt stora bilder och annat, just CPU´s cache, 2gb minne och dom snabba diskarna skulle göra den ganska hyffsat snabb i övrigt också.
Sen får man ju se på hur mycket man vill betala för en dator och om det är riktigt avancerad photoshop redigering med bilder på flera hundra mb eller bara små grejs.

Mvh,
Viper
viper är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:34.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017