FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Guest
|
Citat:
Sen skickar jag ju inte in två förfrågningar per dag utan bara artiklar där osäkerhet råder. Det mesta som postas på vår sida är nyhet, d.v.s. inte politiska artiklar. På forumet har vi endast moderatorer som kollar inläggen. Man kan säga att det mesta är tillåtet där så länge man inte hotar eller kränker andra personer. Visst kan man snacka skit om offentliga personer men när det börjar röra sig om privatpersoner så brukar vi kliva in. Annars är forumet relativt fritt. Våra tv-tablåer är ett skämt, det är en ytterst liten del av våra besökare som använder den och vi ansåg att vi inte ville lägga ner pengar på att hyra in en eller att för den delen ta bort vad vi hade för besökarna. Det om något är brist på moral men allt är också relativt känns det som. Om vi ska ta ett annat exempel när vi ändå är inne på min sida så kan vi ta kändisbilderna. Jag kan lova att vi inte ha licens för 400 bilder på Britney Spears. Men så gör vi inte heller någon kommersiellvinning på de bilderna. Jag driver som sagt annat (läs sexsidor) där jag har licens för över tiotusen bilder och det skulle aldrig falla mig in att ta någon annans bilder utan lov när det gäller de sidorna. [/b][/quote] Och forumet då? |
|||
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Administratör
|
Personligen tycker jag att det är moraliskt riktigt att sprida propaganda som i dagsläget är förbjudet enligt svensk lag. Sveriges yttrandefrihet är begränsad till vad som är politiskt korrekt. Att förtrycka oliktänkande tror inte jag löser några problem, utan snarare skapar fler. Jag är för ett helt fritt internet, men tror aldrig det kommer. (Tilllagt i efterhand: Formulerade mig kanske lite konstigt. Vad jag menar är helt enkelt att jag tror att en öppen dialog även med extremister är givande. Att helt enkelt försöka tysta dessa har ju i så många fall visat sig oeffektivt. Tilläggas kan göras att jag själv inte är någon politiskt extremist av något slag, lite höger här och lite vänster där.)
Måste tillägga att 'ett fritt internet' inte betyder att jag berättigar brott mot upphovsrättslagen.
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Guest
|
Citat:
Har aldrig gjort det heller. Att förtrycka oliktänkande tror inte jag löser några problem, utan snarare skapar fler. Såg du t.ex. på Insider med Robert Aschberg då Legion Wasa var där? Tror du seriöst, att du eller någon annan skulle kunna omvandla dessa defekta människor till "normala". För övrigt om vi tillät vad som helst, skulle många bli förbannade på vad de med udda åsikter säger och tycker och skulle förmodligen resultera med mer våld än vad vi har idag. Men tanken att få säga vad som helst är ju intressant. Det bör ju också innebära att man ska få göra vad som helst inom vissa områden. Jag bör t.ex. få bestämma vilka kunder jag ska få neka utan vidare m.m. (skrev fel, ska stå säga istället för tycka) |
||
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Citat:
Vi ska inte behöva ändra på andra utan de ska ha rätt att tycka och tänka precis vad de vill. Om du inte med vettiga argument kan vända en person så ska du förmodligen inte heller göra det. Att förbjuda folk att yttra sig är en inskränkning i yttrandefriheten och ett stort hot för bl.a. demokratin. Det du skrev i ditt sista inlägg visar ganska tydligt varför du stör dig på min sida. Tycka betyder att man också får göra vad man vill? Logik? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Administratör
|
Tror att det är dax att komma tillbaks till ämnet som gäller här på network.nu!
Kommersiell drift av websidor! Visst har yttrendefrihet med saken att göra men kom igen! tror det är dax för ett forum på politik.se Admin |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Sant eller varför inte forum.mp3.nu?
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Administratör
|
Tänker inte stänga tråden men snälla fortsätt denna dialogen via mail, icq, irc eller vad som helst.
Admin |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|