FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Ja, jag tror inte heller den är död.
Jag tror att antingen kommer en ny GoogleBar med en ny version av PageRank eller TrustRank eller så är det bara en enorm uppdatering som krävde att detta system var avstängt. Det är faktiskt lite spännande att se vad som händer. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Jag tycker det är mycket spännande och se vad som kommer hända.
Det som talar för en nedläggning är den starka fokuseringen som har har gjorts pagerank när det gäller handel med textlänkar/PR. Det som talar emot är att Google borde ha gått ut med nån slags info om att man tar ner den synliga PR-mätaren. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Validating
|
Den som lever får se.
Mina personliga reflektioner. Synlig PageRank är död. Har varit det i över ett år nu. Ett sätt för Google att få fokus ifrån det viktiga. Trots allt så är PR helt värdelös värdemätare för hemsior längre. Saknar den faktiskt ändå. Det enda vi använt PR värdet i Toolbaren är att se om det finns strukturella problem/bestraffningar för en hemsida. Nu blir det mer analys som kräver mer jobb. Dessutom är Kategorindikatorn borta. Nej, Google kommer nog tillbaka med en ny indikator strax. Tror personligen på en TR, TrustRank. Trovärdighetsfaktor på hemsidan. Citat:
Kanske en bugg Kanske en stor uppdatering Kanske död Kanske ..... Men, vem vet. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Administratör
|
Vore skönt om den var borta hehe.
Thomas
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Nykomling
|
Min teori är att Google har problem.
I förra veckan skedde ju en stor algo-uppdatering och resultat kastades om, samtidigt som vissa sidor som tidigare fastnat i olika filter, ”lossnade” och fick en normal ranking. Detta visas dock idag bara på vissa datacenter, jämför följande: 1 Använd 66.102.9.99 och sök på sökmotoroptimering 2 Använd 216.239.39.99 och sök på sökmotoroptimering På det första alternativet hittas Altus på placering 12. (Vi har varit i ett filter tidigare) På det andra datacentret hittas vi på sidan 5, ca plats 54. I fredags kväll innan Page-Rank gick ner, så visades mycket konstiga resultat, en sida som hade 0 i PR tidigare fick plötsligt 7. Jag tror att Google fick problem efter sin algo-update och därefter tvingades ta ner Page-Rank för att slippa kommentarer mm från alla möjliga håll, främst från dem som då skulle fått en kraftigt försämrad PR. Kanske är det därför som den nya algoritmen inte implementerats ännu på alla datacenter, man stoppade processen när man såg att man fick problem. Eller är det så att Google testar olika algoritmer på olika datacenter för att se vilka resultat de ger. Detta är inte så troligt, då de borde ha egna test-servrar. Google´s cache-server var också nere i fredags och tidigt i lördags morse och kanske är det helt enkelt så att Google har problem. Oss spelar detta ingen roll, då våra kunders resultat påverkats i en positiv riktning, och vi har också en hel del siter som nu ”lossnat” från filtret. Undrar vad som händer nu, jag tror att de jobbar på att lösa problemet och att PageRank kommer tillbaka när alla DC´s är uppdaterade och de ser att det fungerar. Ang. TrustRank så har ju Google reggat det varumärket och borde väl börja användas någon gång. Frågan om det kommer att hända nu… tveksamt, det borde ju Google ha lanserat i sådana fall. Inget står att hitta om detta på deras webbplats. Laddade också ner den senaste versionen av Toolbar och den visar flera nya funktioner, men PageRank är kvar… Precis som Hans skriver tidigare så påverkar inte den synliga PR’en oss något speciellt, bara lite mer analysarbete som behöver göras. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Postat från GoogleGuy på WMW 9:28 pm on May 30, 2005:
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Ja - nu kom Google PR plötsligt tillbaka, och det ser ut som vanligt på sidorna.
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Och jag som har ändrat min signatur och allt!
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag ser att alla mina sidor har samma värden.
Citat:
Skönt att det var som man trodde. Läste om en kille som hade reggat lastknownpr.com och börjat starta en stor webbplats baserat på en databas ... - ooops Men man tycker ju att Google kunde meddela att PR visningen är nere under helgen. Det hade gjort det lättare för tusentals webmasters. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|