Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Annons intäkter

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2005-05-21, 17:08 #11
Tomas B Tomas B är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Apr 2005
Flitig postare

Grazzy

Citat:
Hur får ni tag på annonsörer till era nyhetsbrev etc? Hur ser annonserna ut? Berätta gärna mer detaljer och om hur ni bygger upp ett bra nyhetsbrev. Jag är själv i situationen att jag börjar få en del prenumeranter på diverse utskick och det vore verkligen kul att få höra era erfarenheter och tips .
Med annosörer menar jag Jv partners eller joint venture partners där vi byter annonsutrymme med andra newsletters. Tex så kan det vara så att vi rekommenderar deras produkt mot en bra ersättning och dem gör det samma, på det här viset når vi ut till nya subs och har chansen att knyta fler kontakter och nå fler personer med våra erbjudanden.

Att vi tar in annonser är mycket sällsynt och när vi gör det så är vi mycket selektiva när det gäller produkterna vi rekommenderar för våra subs just pga att vi inte vill förstöra det vi har byggt upp under alla år pga några dåliga produkter som inte motsvarar deras förväntningar.

Det går inte en dag utan att vi får erbjudanden om att skicka ut rekommendationer om just deras produkt eller service, men som sagt så är vi mycket selektiva med vad vi tar med om vi tar med något överhuvud taget.

Citat:
Berätta gärna mer detaljer och om hur ni bygger upp ett bra nyhetsbrev.
Det svåra är inte att skaffa subscribers utan att behålla dem.

Bygga upp ett bra nyhetsbrev tar år att bygga upp, det finns måna genvägar som att tex köpa subs från co reg företag o liknande men responsen är lika med noll jämfört med de som har signat upp sig pga att de är intresserade av det DU pratar om i ditt nyhetsbrev. Du behöver inte ha flera tusen subs innan du kan börja på att dra in stora pengar från ditt nyhetsbrev, gör du det rätt så kan du tjäna en ganska skaplig inkomst från bara 2000 subs...

Det är kvalitet och inte kvantitet som räknas. Vi har testat att annonsera i nyhetsbrev med 100.000 tals med subs men vi får alltid bättre resultat från våra mindre newsletters som bara har upp till 3-5,000 subs just pga att vi har byggt upp en relation med dem under en längre tid.
Det handlar om att som jag sa tidigare att knyta kontakter, bygga upp en relation så att de ser att det inte bara är en "marketing machine" bakom mailen utan att det faktiskt är någon som vill hjälpa och som bryr sig..

Märker du att jag inte pratar om att "sälja" utan att ge dem din "rekommendation", ge dem dina erfarenhet om produkten, det är det som bygger förtroende och som gör att du säljer. Så fort du slänger upp ett uppenbart säljbrev/annons så förstår dina subs att du bara har den för att de ska köpa produkter och de kommer att försvinna oerhört snabbt och så även dina inkomster.

Det är lika när de ser en banner eller adsenseads på en site, de vet att det kommer att kosta dem pengar och att det enda
de vill är att kränga produkter.

Det finns ett skäl till att det heter: "the money is in the list"
och inte: "the money is in banneradvertising eller "the money is in adsense"..

Det här är min syn att se på saken och det här fungerar för mig och jag säger inte att det är
fel att göra på andra sätt eller att vissa personer gör fel när de inte gör på det här sättet
utan bara tala om hur man exempelvis kan göra med annonsering.

Hope it helps and good luck!

/ Tomas
Tomas B är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-05-21, 17:52 #12
Andreas Rönnqvist Andreas Rönnqvist är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Nov 2004
Andreas Rönnqvist Andreas Rönnqvist är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Nov 2004
Fruktansvärt informativa och intressanta inlägg Tomas.

Kanske borde WN.se satsa på att samla ihop sådana här välskrivna inlägg i ett seperat och låst forum som resurs?
Andreas Rönnqvist är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-05-21, 19:08 #13
robertsson robertsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Mar 2004

Citat:
Originally posted by tomas@May 21 2005, 17:08
Märker du att jag inte pratar om att "sälja" utan att ge dem din "rekommendation", ge dem dina erfarenhet om produkten, det är det som bygger förtroende och som gör att du säljer. Så fort du slänger upp ett uppenbart säljbrev/annons så förstår dina subs att du bara har den för att de ska köpa produkter och de kommer att försvinna oerhört snabbt och så även dina inkomster.
För övrigt ger TradeDoubler EXAKT samma tips för dom som orkat läsa genom allt intressant material på deras sida.
robertsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-05-21, 19:41 #14
dee dee är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Jun 2004
Flitig postare

För alla er som har läst "How to get rish on the Internet" e-böcker så står sådant i nästan alla jag läst.
dee är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-05-21, 20:04 #15
Flitig postare

Flitig postare

Citat:
För övrigt ger TradeDoubler EXAKT samma tips för dom som orkat läsa genom allt intressant material på deras sida
Jag tror nog att de flesta ger samma tips bara man går igenom och är villig att lära sig hela tiden. Jag har själv alldrig haft med TD eller svensk online advertising att göra så jag vet inte vad de skriver i Sverige om IM,jag försöker bara att förmedla vad jag själv har lärt mig genom de senaste 13 åren och jag blir otroligt glad om en enda person kan lära sig av mina misstag och slipper göra dem själv..

Citat:
För alla er som har läst "How to get rish on the Internet" e-böcker så står sådant i nästan alla jag läst.
dee..Det handlar inte om "get rish eller get rich böcker" .. jag förstår varför många köper liknande böcker och drömmer om att get rich quick.
Alla vet att de inte fungerar men ändå så är det en enorm marknad pga att det finns köpare som tror att det verkligen fungerar, och visst precis som med lotto så finns det några som kan ha tur och lyckas,, inga problem med det eller dem men jag föredrar att följa dem som har gjort det genom hårt arbete och beslutsamhet.

dee... Ja, nästan allt jag har lärt mig genom åren kommer från e-books, membership sites osv .. jag köper material och info om marknadsföring för över $5000 per år så ja du kan säkert läsa om det i de flesat ebooks där ute men som sagt ... Det viktiga är inte vad du läser utan det du verkligen gör något av dvs det du läser och tar in.. Det låter verkligen lätt att bara göra som de säger men varför lyckas då inte alla?

Anledningen till att jag spenderar så mycket pengar är att jag är glad om jag hittar en ny infallsvinkel per år som fungerar det är många gånger mer värt än pengarna jag lägger ner på ebooks, membership programs, newsletters, seminariums.. allt du vill... det jag letar efter är ett nytt sätt att annonsera mina siter på så vet jag att det är guld värt..

Det som gäller är att verkligen lägga ner ditt fulla engagemang och vilja i det du gör och att hantera det som ett "företag" om du verkligen vill lyckas med dina planer..

Persistence is the key!

Lycka till!

/ Tomas
Oläst 2005-05-21, 20:14 #16
grazzy grazzy är inte uppkopplad

Citat:
Originally posted by dee@May 21 2005, 19:41
För alla er som har läst How to get rish on the Internet e-böcker så står sådant i nästan alla jag läst.

Det som var bra och som inte brukar stå i sådana texter (eller ja, tex tradedoublers manual till hur man bäst lyckas med deras program) var följande:
Citat:

Svårt att säga, men från våra siter betydligt mer än inkomster från våra
banners och/eller adsense ads. Vårat newsletter om IM har idag 22,000 subs och varje
utskick om en ny produkt som vi vet kan vara av nytta för våra subs drar in
ca 50-200 orderar per utskick vi gör. Sist gjorde vi ett utskick om en produkt
som skulle hjälpa våra subs att effektivt hålla koll på SE placeringar, då sålde
vi 62st x $49,00=$3038.. Vi fick över 50% i provision vilket gav $1650 från
detta utskick.
Det är alltid trevligt att få lite siffror från verkligheten. Även om jag måste säga att 50% låter ruggigt bra ;)
grazzy är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-05-21, 20:21 #17
Flitig postare

Flitig postare

Grazzy..

50% är faktiskt inte så mycket.. vanligtvis så brukar det handla om 50- 80% i provision..

- Varför är någon villig att ge så mycket?

För att de vet att det kan handla om betydligt mer i "backend sales" från deras produkt.

/ Tomas
Oläst 2005-05-21, 20:32 #18

Tja, mina erfarenheter av provision på sales sträcker ju sig som sagt till tradedoubler och deras tariffer suger ju allt som oftast.. (ps, jag går ofta under pseudonymen, jenny 31).
grazzy är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-05-21, 21:45 #19

Citat:
Originally posted by grazzy@May 21 2005, 20:14

Det är alltid trevligt att få lite siffror från verkligheten. Även om jag måste säga att 50% låter ruggigt bra ;)
50% är väl inga extrema siffror. Som exempel ger Fujicolor 22.90 kr ersättning för en 29 kr bildframkallning genom TD. Det är väl uppåt 80%.
robertsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-05-22, 03:29 #20
Flitig postare

Flitig postare

Citat:
dee... Ja, nästan allt jag har lärt mig genom åren kommer från e-books, membership sites osv .. jag köper material och info om marknadsföring för över $5000 per år så ja du kan säkert läsa om det i de flesat ebooks där ute men som sagt ... Det viktiga är inte vad du läser utan det du verkligen gör något av dvs det du läser och tar in..
Precis, det handlar om att göra något med all info man tar in. eböcker är inte vägen man ska ta om man vill tjäna pengar enl. min erfarenhet men bra info som kan användas på annat vis.
dee är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:16.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017